بازدید 3527

روسیه خواستار توقف عملیات نظامی در اوکراین

دولت اوکراین برای سرکوبی حرکت های جدایی طلبانه روس‌های ساکن مناطق جنوب و شرق این کشور از اواسط ماه آوریل گذشته عملیات نظامی اجرا می کند.
کد خبر: ۴۰۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۴ 29 May 2014
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود خواستار توقف عملیات نظامی نیروهای اوکراینی در شرق این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، این گفت وگوی تلفنی به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت و لاوروف و کری، بحران اوکراین با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را بررسی و در مورد آن تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه روسیه بر ضرورت توقف فوری عملیات نیروهای اوکراین در مناطق جنوب و شرق این کشور و آغاز گفت وگوهای ملی از جمله مذاکرات مستقیم با نمایندگان مناطق شرق و جنوب این کشور برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز تاکید کرد.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا در این گفت وگوی تلفنی همچنین در مورد روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه که مراحل پایانی خود را طی می کند گفت وگو و تبادل نظر کردند.

لاوروف و کری برای ادامه تماس های دو طرف توافق کردند.

دولت اوکراین برای سرکوبی حرکت های جدایی طلبانه روس‌های ساکن مناطق جنوب و شرق این کشور از اواسط ماه آوریل گذشته عملیات نظامی اجرا می کند.

روسیه بارها خواستار توقف این عملیات و آغاز گفت وگوهای سازش ملی از طرف دولت اوکراین شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار