بازدید 4404

حمله ارتش اوکراین به آمبولانس استقلال‌طلبان

گزارش‌ها از شرق اوکراین از ادامه تنش‌ها در این مناطق حکایت دارد و در تازه‌ترین تحولات، حمله نیروهای ارتش دولت اوکراین به یک خودرو آمبولانس باعث کشته شدن دست‌کم ۳۵ نفر شده است.
کد خبر: ۴۰۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸ 27 May 2014
گزارش‌ها از شرق اوکراین از ادامه تنش‌ها در این مناطق حکایت دارد و در تازه‌ترین تحولات، حمله نیروهای ارتش دولت اوکراین به یک خودرو آمبولانس باعث کشته شدن دست‌کم ۳۵ نفر شده است.

به گزارش تسنیم، گزارش‌ها از اوکراین از ادامه بحران و درگیری در مناطق شرقی این کشور خبر دارند؛ مطابق تازه‌ترین گزارش‌ها، نیروهای ارتش اوکراین با آرپی‌جی خودروی حامل مصدومان استقلال‌طلبان را هدف قرار داده‌اند. بر اثر این حمله دست‌کم 35 نفر کشته شده‌اند.

شهردار خودخوانده شهر شرقی «دونتسک» اعلام کرده بر اثر اصابت آرپی‌جی به این آمبولانس بیش از 15 نفر نیز زخمی شده‌اند.

پیش از این گزارش شده بود درگیری‌ها در شهر شرقی دونتسک که کانون اعتراضات ضد دولتی در چند ماه اخیر بوده در نزدیکی فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن جریان داشته است. نبرد اصلی نیروهای دو طرف برای در اختیار گرفتن کنترل فرودگاه دونتسک است.

این نبرد بر سر کنترل فرودگاه دونتسک در حالی انجام می‌گیرد که پترو پوروشنکو، پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری، گفته است می‌خواهد برای حل بحران با روسیه گفتگو کند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفته است که مسکو برای گفتگو با آقای پوروشنکو آماده است، اما اقدام نظامی علیه جدایی طلبان شرق اوکراین باید خاتمه یابد.

تنش در مناطق شرقی اوکراین پس از جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه بالا گرفت. این شبه جزیره پس از برگزاری یک همه‌پرسی در اسفند ماه سال گذشته از اوکراین جدا شده بود. مناطق شرقی اوکراین نیز که ساکنان روس‌تبار زیادی دارند، پس از این اتفاق تظاهرات‌هایی به طرفداری از روسیه ترتیب دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی