بازدید 4319

پرداخت کمک هزینه تحصیلی به کودکان کار

باقرزاده با بیان اینکه ما همانند سازمان بهزیستی حقوق ماهیانه به کودکان کار نمی‌دهیم و نهاد رسمی حمایت از کودکان کار نیستیم، گفت: این مبلغ تنها یک کمک هزینه تحصیلی‌ است و مدتی که این کودکان دوره سوادآموزی پایه (حدود چهار ماه) را طی می‌کنند به آنها تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۴۰۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ 20 May 2014
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به اعلام جزئیات طرح باسواد کردن کودکان و نوجوانان 10 تا 20 ساله که عمدتا در سه گروه کودکان کار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و معلولین جسمی جای می‌گیرند، پرداخت و گفت: برای باسوادی هر کودک کار مشوق مالی و کمک هزینه تحصیلی حدود یک میلیون ریالی در نظر گرفته‌ایم.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: این طرح هفته گذشته توسط وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده لذا با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: جمعیت 108 هزار نفره در بانک‌های اطلاعاتی به عنوان بیسواد ثبت شده‌اند، اما هدفگذاری نهضت برای سوادآموزی حدود 60 هزار کودک و نوجوان است، زیرا حدود 40 هزار نفر از آنها به عنوان برادران و خواهران دانش آموزان شناسایی شده‌اند و در طرح سوادآموزی اولیای دانش آموزان، آموزش می‌بینند.

به گفته رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، 60 هزار نفر باقی مانده از سه گروه عمده کودکان کار، کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست و همچنین کودکان و نوجوانان دارای معلولیت‌های جسمی هستند که احتمالا مشکلات اقتصادی و هزینه‌های رفت و آمد و تردد مانع از ادامه تحصیلشان شده است.

پرداخت کمک هزینه تحصیلی یک میلیون ریالی به هر کودک کار

وی با بیان اینکه متناسب با هر کدام از این گروه‌ها، روش‌ها و هزینه‌های بالاسری پیش‌بینی شده است، گفت: برای کودکان کار یک مشوق مالی حدود یک میلیون ریالی در نظر گرفته‌ایم که به صورت نقدی به آنها پرداخت می‌شود. در واقع این مبلغ تنها یک مشوق مالی است تا اگر این کودک محل کارش را ترک می‌کند و در کلاس درس حضور می‌یابد به نوعی ساعت غیبت از کارش جبران شود.

باقرزاده با بیان اینکه ما همانند سازمان بهزیستی حقوق ماهیانه به کودکان کار نمی‌دهیم و نهاد رسمی حمایت از کودکان کار نیستیم، گفت: این مبلغ تنها یک کمک هزینه تحصیلی‌ است و مدتی که این کودکان دوره سوادآموزی پایه (حدود چهار ماه) را طی می‌کنند به آنها تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی متقاعد کردن خانواده‌های این کودکان برای حضور در کلاس‌های درس اظهار کرد: کارگروهی در سطح استان و شهرستان تشکیل خواهد شد که مشاورانی در آن حضور دارند و موظفند با خانواده‌های این کودکان گفت‌وگو کرده و آنها را برای شرکت در برنامه آموزشی دعوت کنند.

تسهیلات نهضت برای سوادآموزی کودکان معلول

وی افزود: تصور می‌کنم مقاومت این خانواده‌ها زیاد نباشد، محدودیت‌های دیگری وجود دارد که باید با ایجاد انعطاف در برنامه خود آنها را برطرف کنیم. به عنوان مثال مشکلی برای باسواد کردن کودکان معلول نداریم اما به نظر می‌رسد امکانات و پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب مانع حضور آنها در مدرسه شده باشد.

باقرزاده ادامه داد: در این صورت اگر خانواده‌ای این امکان را داشته باشد شرایطی را فراهم می‌کنیم که معلم به منزل کودک برود و به او آموزش دهد؛ در این صورت هزینه ایاب و ذهاب را به معلم پرداخت می‌کنیم. یا اگر خانواده بتواند رفت و آمد کند، هزینه ایاب و ذهاب را به خانواده می‌دهیم تا کودکش را به کلاس‌های نهضت سوادآموزی بیاورد.

سرانه آموزشی 550 هزار تومانی برای باسواد کردن مردم

700 هزار تومان، سرانه آموزشی کودکان 10 تا 20 ساله


وی با اشاره به اختصاص 550 هزار تومان به طور میانگین به ازای با سواد کردن هر نفر در سطح کشور اظهار کرد: درباره نوجوانان 10 تا 20 ساله 20 درصد افزایش و درباره حقوق معلمان آنها 10 درصد افزایش داریم. به این معنا که سرانه آموزشی کودکان 10 تا 20 ساله بین 700 تا 750 هزار تومان است، البته سرانه از مهرماه افزایش خواهد یافت البته باید این رقم با شاخص‌های مختلف سنجیده و محاسبه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار