بازدید 14948

شکستن رکوردهای «گینس» درتهران

گروهی از ایرانی‌ها با مکاتبه با گینس این مجوز را پیدا کردند که برای ثبت رکوردهای جدید جهانی در مجموعه اریکه ایرانیان از رکوردشکنی‌هایشان فیلمبرداری کنند
کد خبر: ۴۰۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵ 18 May 2014
 شکستن رکوردهای ثبت‌شده در کتاب «گینس» آنقدر تجربه وسوسه‌کننده‌ای است که در چندسال اخیر چندی از ورزشکاران و ماجراجویان ایرانی برای ثبت اسم‌شان در این کتاب معروف رکوردها، دست به انجام کارهای شگفت‌انگیزی زده‌اند.

به نوشته شرق، شکستن رکوردهای ثبت‌شده در کتاب «گینس» آنقدر تجربه وسوسه‌کننده‌ای است که در چندسال اخیر چندی از ورزشکاران و ماجراجویان ایرانی برای ثبت اسم‌شان در این کتاب معروف رکوردها، دست به انجام کارهای شگفت‌انگیزی زده‌اند. در این میان مسائل ناشی از تحریم‌ها موجب شده تا ماموران گینس اجازه حضور در ایران را پیدا نکنند و بسیاری از ایرانی‌ها برای ثبت رکوردهایشان به دوبی رفتند تا در آنجا در حضور نمایندگان گینس شانس خود را برای شکستن رکوردهای مختلف جهان امتحان کنند.

اما دیروز این اتفاق در تهران افتاد. گروهی از ایرانی‌ها با مکاتبه با گینس این مجوز را پیدا کردند که برای ثبت رکوردهای جدید جهانی در مجموعه اریکه ایرانیان از رکوردشکنی‌هایشان فیلمبرداری کنند و با ارسال فیلم رکوردشکنی‌هایشان تلاش کنند تا نامشان در بین اسامی رکوردشکنان جهان ثبت شود. دیروز صبح در این مجموعه تفریحی- ورزشی شکسته شد. ابتدا موسی هاشمی‌مقدم موفق شد رکورد هاک پا (بالا بردن وزنه با پا) در یک‌ساعت را که با 138 تن و 480 کیلوگرم در دست ایمون کین ایرلندی بود را بشکند و در این حرکت رکورد 141 تن و 680 کیلوگرم را ثبت کرد.هاشمی‌مقدم در سال 2013 هم در یک حرکت دیگر در این رشته با رکورد یک تن و 200 کیلوگرم رکوردی جهانی را شکسته بود.

پس از هاشمی‌مقدم محمدرضا محمدی هم توانست رکوردی دیگر را بشکند. او در رشته اسکات پا موفق شد در ظرف یک‌ساعت 61 تن وزنه را جابه جا کند و سه‌هزارو300 کیلوگرم رکورد قبلی این رشته را بشکند. در گینس رکورد این رشته با 57 تن و 700 کیلوگرم متعلق به والتر اوربان کانادایی بود. اوربان پنج‌بار این رکورد را جابه‌جا کرده بود اما دیروز محمدی رکورد او را شکست. به غیر از محمدی و هاشمی‌مقدم چهار ورزشکار دیگر ایرانی هم شانس خود را برای شکستن رکوردهای مختلف گینس در رشته‌های اسکات، درازنشست، شنای سوئدی روی انگشت شست و سرشانه امتحان کردند که به غیر از بخش شنای سوئدی دیگران موفق نشدند.

داورانی که با هماهنگی با گینس مسوولیت نظارت بر این رکوردشکنی‌ها را برعهده داشتند، عنوان کردند با توجه به هماهنگی‌هایی که با گینس انجام شده تمامی شرایط مدنظر نمایندگان گینس در رکوردشکنی دیروز رعایت شده و با ارسال فیلم رکوردشکنی‌های دیروز این رکوردها در کتاب گینس ثبت خواهد شد. به هر حال باید دید آیا این رکوردها مورد تایید گینس قرار می‌گیرد یا خیر؟ اگر اینگونه باشد ورزشکارانی که علاقه‌مند به ثبت رکوردهای جهانی و ماجراجویی‌اند راه جدیدی برای جهانی‌کردن نامشان پیدا کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل