بازدید 21301
۳
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: مجانی موزه بروید و نوای «خاک مهرآیین» را بشنوید

این پایان هفته به مناسب روز موزه‌ها، می‌توانید رایگان به موزه‌ها و بناهای تاریخی بروید و یک آخر هفته متفاوت را برای خود رقم بزنید؛ اتفاقاً بیشتر مجموعه‌های تاریخی و موزه‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای برای این روز در نظر گرفته‌اند...
کد خبر: ۴۰۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۴ 15 May 2014
این پایان هفته به مناسب روز موزه‌ها، می‌توانید رایگان به موزه‌ها و بناهای تاریخی بروید و یک آخر هفته متفاوت را برای خود رقم بزنید؛ اتفاقاً بیشتر مجموعه‌های تاریخی و موزه‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای برای این روز در نظر گرفته‌اند. پیش از انتخاب برنامه پایان‌ هفته‌‌ دعوتتان می‌کنیم تا به نوای ماندگار «خاک مهر آیین» با صدای وحید تاج و همنوایی متفاوت گروه وکاپلا به رهبری میلاد عمرانلو گوش بسپارید.

به گزارش «تابناک»، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با همکاری مؤسسه ایکوم، پنجمین نمایشگاه ادواری موزه گرافیک ایران با نام «خاطره‌های اردیبهشت» را به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و با نمایش منتخبی از پوسترهای نوستالژیک موزهٔ گرافیک ایران که هنوز صاحب جا و مکانی نشده‌اند برگزار می‌کند.

این نمایشگاه با آثاری از مجید اخوان، سیمین امینیان، مصطفی اوجی، اورشانلو، مجید بلوچ، عباس پایدار، ابراهیم حقیقی، جمال خرمی‌نژاد، علی خورشیدپور، محمدرضا دادگر، توماس رادر، نورالدین زرین‌کلک، عباس سارنج، بهزاد شیشه‌گران، قباد شیوا، عباس کیارستمی، فرشید مثقالی، پرویز محلاتی، مهرنوش معصومیان، مرتضی ممیز، محمد وجدانی و موسساتی چون شرکت «چهل دو»، آژانس تبلیغاتی «آوازه» و آژانس تبلیغاتی «سینا» که در سه دههٔ ۴۰، ۵۰ و ۶۰ خورشیدی طراحی شده‌اند، به روی دیوار خواهد رفت.

‌۲۸ اردیبشهت، روز جهانی موزه‌ها نام‌گذاری شده که در آن، رابطه و همکاری دو‌جانبه مردم و موزه‌ها در سطح جهانی مورد توجه قرار می‌گیرد و‌ در همه کشورهای عضو ایکوم مراسمی در راستای گسترش فعالیت موزه‌ها برگزار می‌شود.

روز جهانی موزه‌ها امسال با شعار «برقراری پیوند‌ها» نام‌گذاری شده و می‌خواهد به مخاطبان جهانی موزه‌ها و مؤسسات فرهنگی یادآوری کند که دیدار از مؤسسات و آثار فرهنگی در موزه‎‌ها، سبب ایجاد ارتباط و علایق متقابل میان بازدیدکنندگان از نسل‌ها و فرهنگ‌های گوناگون در سراسر جهان می‌شود.

نمایشگاه نسخ خطی خمسهٔ نظامی بایسنقری‌، نمایشگاه آلبوم‌های نفیس و شیشه‌های عکس دورهٔ قاجار‌، نمایشگاه اسناد تاریخی دورهٔ قاجار‌، نمایشگاه آثار برگزیده استاد صنیع‌الملک و استاد کمال‌الملک‌، نمایشگاه آثار نقاشی دوره قاجار‌، نمایشگاه عکس‌های تاریخی آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو در کاخ گلستان برپاست.

همچنین رونمایی از بزرگ‌ترین قرآن جهان‌، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سفر برادران امیدوار‌، مراسم تقدیم از اهدای اموال دو برادر جهانگرد آقایان امیدوار‌، نمایشگاه نقاشی شاگردان کمال‌الملک‌، نمایشگاه مینیاتور و تذهیب‌، دعوت ازاستان محمد نوید آیینه‌کار‌، منتخبی از عکس‌های مربوط به اتومبیل در زمان پهلوی‌، آماده‌سازی تعدادی از اتومبیل‌های موجود در انبار و تغییر چیدمان‌، نمایشگاه عکس و کتاب با نام گذری بر تهران‌، برگزاری جشنوارهٔ سه روزهٔ دانشجویان دانشگاه میراث فرهنگی‌، نمایشگاه عکس‌هایی از اشرف پهلوی‌، نمایشگاه نادیده‌هایی از آثار استاد بهزاد‌، برگزاری سمیناری با نام بررسی تأثیر اشعار خیام در آثار استاد بهزاد‌، رونمایی از تمبر استاد حسین بهزاد‌، نمایشگاه شمشیرهای دربار‌، نمایشگاه عکسی از دورهٔ قاجار، افتتاح گالری جدید موزهٔ آشپزخانهٔ سلطنتی و نمایش و ارائهٔ دو مدل مولاژ از دسرهای موجود در موزه به‌شکل واقعی برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها در کاخ سعدآباد است.

نمایشگاه مهرهای شیشه‌ای و زیورآلات،‌‌ نمایشگاه آثار هنرآموزان دوره‌های آموزش سفالگری و تراش روی شیشه‌ و برگزاری کارگاه عملی ساخت سفال ویژه کودکان و نوجوانان‌ نیز در موزه «آبگینه و سفالینه‌های ایران» برپاست.

نمایشگاه «آندرگراند» روز جمعه نوزدهم اردیبهشت آغاز به کار کرد و در اولین روز خود میزبان بهمن فرمان آرا، رضا کیانیان، عبدالله اسکندری، مانی حقیقی، ساعد مشکی، مهتاب کرامتی، بهنام بهزادی و... بود. سیامک فیلی‌زاده نقاش و گرافیست ایرانی که تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج ایران برگزار کرده، ‌این بار با چیدمان مدل‌ها و طراحی حرکات رضا ثروتی کارگردان تئا‌تر در گالری آران نمایشگاهی با نام «آندرگراند» برگزار کرد.

‌«آندرگراند» با محوریت دوران صدارت ناصرالدین شاه قاجار در ۲۷ تابلو، روایت دراماتیکی را بیان می‌کند که در توازی تابلو‌ها مشخصا قابل پیگیری است، ترکیب بندی و فرم تصاویر، میزانسن‌های تئاتری را یادآوری می‌کند. فیلی‌زاده در بازسازی صحنه‌های دوره قاجاریه از نوعی هجو فانتزی در تابلو‌ها استفاده کرده که در ترکیب با خشونت عریان تصاویر فضای گروتسکی ایجاد کرده است. نمایشگاه «آندرگراند» از نوزدهم اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا ۳۱ اردیبهشت در گالری آران واقع در خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ دایر است.

نمایشگاه آثار نقاشی‌خط «فهیمه محمدی» جمعه ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در گالری ۲ فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. نمایشگاه آثار نقاشی‌خط «فهیمه محمدی» تا چهارم خرداد نیز ادامه دارد. ساعات بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ است.

پنجمین نمایشگاه ادواری موزه گرافیک ایران در ‌یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در موزهٔ امام علی (ع) گشایش می‌یابد و تا چهارم خرداد ادامه خواهد داشت. موزه هنرهای دینی امام علی (ع) در خیابان ولی عصر (عج)، رو‌به‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ واقع است.

پگاه والی‌زاد نخستین نمایشگاه تلفیقی نقاشی و مس با موضوع تفاوت عشق و ازدواج در دوره‌های مختلف زمانی در گالری نقش جهان به نمایش در می‌آورد.  او اظهار کرد: 11 تابلوی تلفیقی از نقاشی‌های من و کارهای مس آقای شهرام مسلمی در نمایشگاه «خاکستر مانده بر عشاق» به نمایش گذاشته خواهد شد. کاری که برای نخستین بار در هنر ایرانی صورت گرفته و تابلوهای متفاوتی را به وجود آورده است.  نمایشگاه «خاکستر مانده بر عشاق» روز 26 اردیبهشت ماه در گالری نقش جهان به نشانی خیابان نیاوران (باهنر) از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، شماره 19 افتتاح می‌شود و تا 31 اردیبهشت از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان است.

هشتمین نمایشگاه عکس امیرحسین حشمتی با نام «رنگ‌های سرزمین من» ۱۹ اردیبهشت در گالری سین برپا ‌و با استقبال مخاطبان هنرهای تجسمی روبه‌رو شد. ‌یکی از شاخصه‌های نمایشگاه‌های عکس امیرحسین حشمتی، ارائه ارزان عکس از سوی اوست که توانسته قشرهای گوناگونی از مردم را در زمره خریداران آثار او قرار دهد؛ او در نمایشگاه‌هایش همواره عکس‌هایش را در اندازه‌های مختلف چاپ می‌کند، ولی می‌خواهد در نمایشگاه آخرش ‌‌‌عکس‌هایش را در ۵۰ در ۷۵ منتشر کند.

نمایشگاه آثار چاپ‌های دستی هنرمندان خارجی با نام «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» از آثار خارجی گنجینه موزه روز ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۳ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. بیش از ۲۰۰ اثر از ۷۴ هنرمند، از جمله پیکاسو، سالوادور دالی، مارک شاگال، جسپر جونز، ادوارد مونش، هنری تولوز لوترک، جیمز ویستلر، جیم داین، خوان می‌رو، آنتونیوتاپیس، کامیل پیسارو، اندی وارهول و... به نمایش در‌آمده است.

نقاشی قهوه‌خانه‌ای یکی از مهم‌ترین شاخه‌های هنر ایرانی است، ولی اما امروز دیگر کسی نیست که قهوه‌خانه‌ها را با نقاشی‌ها خود مزین و داستان‌ها را با این هنر روایت کند. در این نمایشگاه آثاری از محمد مدبر، حسین قوللرآغاسی، عباس بلوکی‌فر، حسن اسماعیل ‌زاده (چلیپا)، حسین همدانی، جواد عقیلی، محمد فراهانی روی دیوار می‌رود. نمایشگاه نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای درباره امام علی (ع) از ‌۲۳ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد گالری عقیلی را مزین کرده است. گالری عقیلی در شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ قرار دارد.

نگارخانه آبی، ار 27اردیبهشت تا7 خرداد ماه یک نمایشگاه از آثار نگارگری با عنوان «پشت آیینه» را برگزار می‌کند.  در این نمایشگاه 25اثر برگزیده از آثار استاد یدا... احمر رضایی با تکنیک نگارگری در معرض دیدعموم قرار می‌گیرد.  علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در زمان یاد شده از ساعت 9 الی 19 به آدرس میدان امام حسین ،خیابان 17 شهریور،خیابان خش‌کبارچی بوستان خیام فرهنگسرای امید مراجعه و یا برای کسب اطلاعات با تلفن 3335523 تماس بگیرند.

برگزیده‌اى از یک دهه آثار محمدحسین ماهر در گالری آریانا به نمایش گذاشته شد. در این نمایشگاه که مروری بر آثار ماهر در یک دهه اخیر است و چهار دوره کاری وی را در بر می‌گیرد، ۵۵ نقاشی و ۱۲ مجسمه به معرض تماشا گذاشته شده است. محمدحسین ماهر (متولد١٣٣۶ آبادان) در دانشکده هنرهای تزیینی تهران نقاشی خواند و بیست و پنج سال است ‌نقاشی می‌کند. ماهر تا کنون آثارش را در بیش از پنجاه نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و کشورهایی چون آلمان، آمریکا و سویس به نمایش درآورده است.

تدریس در دانشگاه‌های هنری، سفر مطالعاتی و پژوهشی پیرامون نقاشی به کشور فرانسه از جمله فعالیت‌های هنری و حرفه‌ای این نقاش محسوب می‌شوند. این نمایشگاه تا نهم خرداد‌ در گالری آریانا دایر است و علاقه‌مندان مى‌توانند یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۵ تا ٨ بعد‌از‌ظهر از این آثار در گالرى آریانا واقع در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهیدفیاضی)، شماره ٩ بازدید کنند.

پنجره نمایشگاه گروهی نقاشان گیلان به نمایشگاه گردانی پژمان نوروزی جمعه این هفته، ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در گالری پنجره افتتاح می‌شود. نمایشگاه گروهی نقاشی جمعی از هنرمندان گیلان از ۲۶ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت ماه در گالری پنجره دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز از این نمایشگاه واقع در ظفر، خیابان فرید افشار، انتهای کوچه بابک شرقی، بن بست بابک، پلاک ۲۹، طبقه دوم مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی‌های «لولیتا برات لو» با نام «چهل تیکه» ۲۵ اردیبهشت تا دوم خرداد در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. «برات‌پور» شانزده اثر خود را در این نمایشگاه در معرض فروش قرار داده است. نمایشگاه «چهل تیکه» ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۷ در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا دوم خرداد هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ آماده بازدید عموم است.

رامین جمشیدی مجسمه‌های خود با مفهوم هستی و گذر زمان را در نمایشگاهی با عنوان «آخرِ زمان» در گالری ماه به نمایش گذاشته است. این هنرمند درباره‌ی این نمایشگاه اظهار کرد: 13 کار متوسط و 6 مجسمه در سایزهای کوچک در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. موضوع کارها هستی، زمان و ریتم زندگی است و در آن‌ها گریزی هم به نجوم زده شده است.  نمایشگاه «آخرِ زمان» از 19 تا 30 اردیبهشت ماه در گالری «ماه» به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره 26 میزبان علاقه‌مندان به هنر مجسمه‌سازی است.

نمایشگاه گروهی چیدمان «گره» در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه چیدمان‌های «نوشین نفیسی»، «پریسا رجبیان»، «لاله آیتی»، «مریم توکلی» و «مولود اثنی عشری» ۲۵ اردیبهشت تا ۲ خرداد در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران در معرض نمایش قرار می‌گیرد. نمایشگاه چیدمان «گره» ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۷ در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا دوم خرداد هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ آماده بازدید عموم است.

نمایشگاه نقاشی‌های دیجیتال «شادی بنی صدر» با نام «رویای پرواز» ۲۵ اردیبهشت تا دوم  خرداد در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. «شادی بنی صدر» ۲۳ اثر خود را در این نمایشگاه در معرض فروش قرار داده است. نمایشگاه «رویای پرواز» ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۷ در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا دوم خرداد هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ آماده بازدید عموم است.

نمایشگاه گروهی نقاشان فیگوراتیو کاشان در نگارخانه بهار‌خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۳۵ نقاشی‌ فیگوراتیو از «مهدی راحمی»، «اسما صولتی»، «زهرا فریدونی»، «محمد والی‌زاده»، «زهرا بابازاده»، «مریم طباطبایی»، «شیرین سودابی»، «فریبا طراح»، «رویا راحمی»، «وحیده رزاق‌زاده»، «محمد عباس‌زاده»، «هانیه امامی» و «فاطمه اسداله‌زاده» ۲۵ اردیبهشت تا دوم خرداد در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران در معرض فروش قرار می‌گیرد. نمایشگاه گروهی نقاشان فیگوراتیو کاشان ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۷ در نگارخانه بهار‌خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا دوم خرداد هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ آماده بازدید عموم است.

گزیده‌هایی از طراحی‌ها و نقاشی‌های زنده‌یاد «عربعلی شروه» در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه که از ۲۵ اردیبهشت تا ۲ خرداد در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود، ۹۷ اثر طراحی با مداد و روان‌نویس و نقاشی با اکرلیک و رنگ روغن و لعاب زنده‌یاد «عربعلی شروه» روی دیوار می‌رود. همچنین فیلم کارگاه‌های آموزشی این هنرمند در این نگارخانه پخش می‌شود.

این نمایشگاه که به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی «عربعلی شروه و شاهنامه» نام گرفته، ‌۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۷ در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا دوم خرداد هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ آماده بازدید عموم است. علاقه‌مندان جهت بازدید از نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر بروند.

امیرحسین حشمتی در تازه‌ترین نمایشگاه خود مجموعه‌ای از عکس‌هایش را که با تکنیک حرکت دوربین گرفته شده‌اند، در گالری «سین» به نمایش گذاشته است.  این هنرمند درباره‌ی نمایشگاهش اظهار کرد: عنوان این نمایشگاه «رنگ‌های سرزمین من» است و در آن 24 عکس از طبیعت به همراه یک چیدمان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. عکس‌ها با تکنیک حرکت دوربین گرفته شده‌اند و سومین مجموعه من در این زمینه هستند.  نمایشگاه «رنگ‌های سرزمین من» از 19 تا 28 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «سین» به نشانی شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، شماره 16 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری هوم با برگزاری نمایشگاه چاپ دستی «باسکی»، از هفته‌ی آینده میزبان هنرمندان ترکیه‌ای خواهد بود. لاله شمسی، مدیر گالری هوم، درباره‌ی این نمایشگاه اظهار کرد: گالری هوم با هدف بازتاب جنبه‌های گوناگون تکنیک چاپ دستی و نمایش تشخص و قدرت تاثیرگذاری این مدیوم، با همکاری "موزه ملی ازمیر" نمایشگاهی از آثار هنرمندان برجسته ترکیه که در این زمینه را برگزار می‌کند نمایشگاه آثار چاپ دستی هنرمندان ترکیه با عنوان «باسکی»، روز جمعه 26 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا20 در گالری هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، بالاتر از خیابان شهید مطهری، کوچه چهارم، شماره 2، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا 12 خرداد ادامه خواهد داشت. گالری هوم جمعه‌ها تعطیل است.


دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بسیار زیباست.
صدای آقای تاج خیلی خوب و پر حجم است.
ممنون تابناک، سعی می کنم همه رو برم. خیلی خیلی مفید بود.
زنده باد جناب تاج عزيز.
من از طرف مردم شريف يزد از شما عذرخواهي مي كنم. تابناك جان پيام مردم يزد رو به ايشان برسانيد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار