بازدید 19828
۶
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: «پارسی» را بشنوید و به بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب خاورمیانه بروید

گالری‌های تهران پذیرای نمایشگاه‌های تازه‌ای هستند و افزون بر آنکه برخی نمایشگاه‌ها نخستین میزبانی‌شان را در سال جدید تجربه می‌کنند، برخی دیگر به استقبال دومین نمایشگاه در سال ۱۳۹۳ می‌روند تا این پایان هفته همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب که بهترین فرصت برای خرید کتاب است، فرصتی برای بازدید از این برنامه‌های فرهنگی نیز داشته باشید.
کد خبر: ۳۹۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲ 01 May 2014
این آخر هفته گالری‌های تهران پذیرای نمایشگاه‌های تازه‌ای هستند و علاوه بر آنکه برخی نمایشگاه‌ها نخستین میزبانی شان را در سال جدید تجربه می‌کنند، برخی دیگر به استقبال دومین نمایشگاه در سال ۱۳۹۳می‌روند تا این آخر هفته همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب که بهترین فرصت برای خرید کتاب است، فرصتی برای بازدید از این برنامه‌های فرهنگی نیز داشته باشید اما پیش از آن، نوای «پارسی» را با صدای وحید تاج بشنوید

به گزارش «تابناک»، به مناسبت بزرگداشت هفته آموزش و گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری، نمایشگاه آثار تجسمی مدرسین رشته هنر دانشگاه فرهنگیان تهرا) برگزار می‌شود.  اللهیار خوشبختی، مسئول برپایی این نمایشگاه در این‌باره اعلام کرد: این حرکت فرهنگی هنری در سالی که مفتخر است به نام سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی» با حمایت مادی و معنوی دانشگاه فرهنگیان و با همکاری مراکز آموزش عالی شهید بهشتی و بلال حبشی و شهید شرافت و با هدف بزرگداشت روز معلم، از 13 اردیبهشت به مدت یک هفته در محل گالری کمال‌الدین بهزاد واقع در تهران، بلوار کشاورز، نبش خیابان ۱۶ آذربرپا می‌شود.

نمایشگاهی از آثار نقاشی «حسین‌علی ذابحی» روز جمعه دوازدهم اردیبهشت‌ماه در گالری هور گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه تا ۲۲ اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است. گالری هور در خیابان میرزای شیرازی، کوچه نعیمی، شماره ۱۶ واقع است.  حسینعلی ذابحی متولد ۱۳۲۴ در تهران است و در سال ۱۳۴۷ در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. وی در سال ۱۳۵۰ به پاریس رفت و در سال ۱۳۵۴ از دانشکده هنرهای زیبای پاریس در رشته نقاشی فوق لیسانس گرفت. ذابحی پس از بازگشت به ایران پنج سال در هنرستان پسران و دانشسرا تدریس کرد. وی از سال ۱۳۶۷ تا امروز در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می‌کند.

‌«برای درخت» نام نمایشگاهی از آثار ثمیلا امیرابراهیمی است که روز جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری طراحان آزاد واقع در خیابان مـیدان فاطـمی، مـیـدان گل‌ها، مــیدان سلمــاس، پـلاک ۵ مراجعه کنند.

محمدسعید نقاشیان در تازه‌ترین نمایشگاه خود، تابلوهای سیاه مشق خود را با محوریت کلمه «هو» در دو گالری ملک و سالن شماره 2 مجموعه آرت سنتر به نمایش می‌گذارد.  این هنرمند درباره این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه 20 تابلو نقاشی‌خط در ابعداد مختلف به نمایش گذاشته شده است. این تابلوها که سیاه مشق هستند، مانیفست خاصی ندارند و کاری بوده که همیشه دوست داشتم آن را انجام بدهم. سیاه مشق در قالب خوش‌نویسی سنتی ما یکی از موارد خاص است که در گذشته هنرمندان خوشنویس برای آنکه دست و ذهن‌شان قدرت پیدا کند سیاه مشق می‌نوشتند. اما بعدها تبدیل به یک اثر فاخر هنری شد.  نمایشگاه «سیاه مشق» از 5 تا 16 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری مجموعه آرت سنتر به نشانی خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، شماره 1716 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری شیرین در گالری شماره یک خود روز جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه پذیرای نمایشگاهی از آثار نگار اورنگ با نام «قهرمان» است و در گالری شماره دو نیز آثار نقاشی جمشید محمدی با عنوان «آیا همه جا آسمان همین رنگ است؟» روی دیوار می‌رود. این دو نمایشگاه تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در گالری شیرین به نشانی ولنجک، خیابان هجدهم، پلاک ۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

گالری هفت ثمر آخر همین هفته به میزبانی نمایشگاهی از آثار نقاشی مهدی پازوکی می‌رود. این نمایشگاه تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست. گالری هفت ثمر در خیابان مطهری، خیابان کوه نور،‌ کوچه پنجم، شماره ۸ واقع است.

گالری سیحون علیرضا پویا روز جمعه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه آثار نقاشی خود را به گالری سیحون می‌برد. این نمایشگاه تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است.
 
نمایشگاه آثار کامبیز درم‌بخش با نام «داستان‌های دیدنی ۳» از روز جمعه دوازدهم اردیبهشت در گالری ساربان برپا خواهد شد. در این نمایشگاه ۴۰ اثر از طراحی‌های کامبیز درم بخش به نمایش در خواهد آمد که این آثار مجموعه‌ای منتخب از کاریکاتور‌های چاپ شده وی در همشهری داستان است. این نمایشگاه روز جمعه دوازدهم اردیبهشت ۹۳ ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود و تا پایان روز ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار همه روزه جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ مراجعه کنند.

گالری جرجانی روز جمعه دوازدهم اردیبهشت‌ماه میزبان نمایشگاه فتوآرت نیلوفر می‌ری است. این نمایشگاه با عنوان «امینه» گشایش خواهد یافت و تا ۲۲ اردیبهشت‌ ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. گالری جرجانی در خیابان ولیعصر بالا‌تر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴ واقع است.

مهدی محب علی نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار نقاشی خود را روز جمعه دوازدهم اردیبهشت‌ماه در گالری الهه رونمایی می‌کند. علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند تا ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره ۳ مراجعه کنند.

‌«واریاسیون» نام نمایشگاهی از آثار نقاشی وحید محمدی است که روز جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه در گالری آتبین برپا می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است. گالری آتبین در خیابان ولیعصر، جنوب چهاراه پارک وی، انتهای کوچه ترنج، کوچه خاکزاد شماره ۴۲ واقع شده است.

نمایشگاه گروهی نقاشی برنامه این هفته گالری والی است که روز جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه گشایش خواهد یافت. «چشمه» نام این نمایشگاه گروهی است و آثاری از صبا ایمانی، فتانه فروغی، امیر کسری گلرنگ، یسری مجتهدی و جانان نوذری را شامل می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد. علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند. گالری والی در میدان ونک، ‌خیابان ونک، ‌خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است.

شراره صالحی هنرمند نقاش ایرانی مقیم فرانسه، آثار هشت سال گذشته خود را با موضوع نقاشی‌های ایرانی روز جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه در گالری شکوه به نمایش می‌گذارد. صالحی در این نمایشگاه هفده اثر میکس مدیا با ابعاد متفاوت از هم ارائه داده ‌که شامل پنج دوره کاری او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ است. او در این آثار موتیف‌ها و عناصر هنر ایرانی را با سبک و سیاقی جدید به کار گرفته است. رنگ‌هایی چون فیروزه‌ای، طلایی، لاجوردی و اخرایی در نقاشی‌هایش جایگاه ویژه‌ای دارند.

بیستمین نمایشگاه انفرادی شراره صالحی تا هفدهم اردیبهشت ماه در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه (به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این آثار در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ گالری شکوه دیدن کنند.
 
نمایشگاهی از آثار حجمی و مجسمه‌های حامد رشتیان از ۱۲ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در گالری خاک برپا می‌شود. «رد خراش» نام این نمایشگاه است و شامل مجسمه‌هایی با موضوع شیر است. گالری خاک در شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا پلاک ۱ واقع شده است.

نمایشگاهی از آثار تصویرگری معاصر کتاب‌های تصویری از کشور آلمان با نام اِردبرلَند (سرزمین توت فرنگی) روز جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه در گالری لاله گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه، بخش دوم نمایشگاه دوجانبۀ انارستان ـ اردبرلند است که توسط تام آیکن هوفه، تصویرگر و طراح گرافیک ساکن برلین، ساماندهی شده است. اردبرلند که در برگیرندۀ حدود ۸۰ اثر از ۱۶ تصویرگر آلمانی است شامل آثاری از تصویرگران معاصر آلمان است.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه دوازدهم اردیبهشت ۱۳۹۳ از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی واقع شده است.

نمایشگاهی از زیورآلات تکتم فاضل و بهرام دشتی‌نژاد از دوازدهم تا هفدهم اردیبهشت ماه در گالری گلستان به نمایش گذاشته می‌شود. این زوج هنرمند آثارشان را در این نمایشگاه متأثر از باغ‌های ایرانی دوره ساسانی خلق کرده و به نمایش می‌گذارند. گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ واقع شده است.

‌«در نگاه دیگری» نام نمایشگاهی گروهی از آثار هنرمندانی شامل داریوش حسینی، خسرو خسروی، مهردادخطایی، علی ذاکری، فرشید شفیعی، هادی ضیاء الدینی، کاوه کاووسی، حسین ماهر، احمد مرشدلو، نصرت الله مسلمیان، احمد نادعلیان، علی ندایی، کریم نصر، امین نورانی، احمد وکیلی، رضا یاراحمدی و عادل یونسی است که روز جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه در گالری شیلا گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه تا ۲۳ اردیبهشت ماه در گالری شیلا به نشانی خیابان ولیعصر، بالا‌تر از خیابان طالقانی، کوچه گیلان پذیرای علاقه‌مندان است.

نمایشگاه مروری بر آثار تصویرگری علی و حسن عامه کن به کوشش سولمازشبانی دوازدهم اردیبهشت ماه در گالری ویستا گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از تصویرگری‌های این دو برادر به نمایش گذاشته می‌شود. بخش عمده تصویرگری‌های این دو هنرمند در قالب کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است. گالری ویستا در خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم ‌‌است.

نمایشگاه آثار حجمی طاهره خوش نشین با نام «اتو منقوش» عصر جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه در گالری مژده افتتاح می‌شود. خوش‌نشین در این نمایشگاه پنج حجم چوبی به شکل اتومبیل‌های قدیمی با ابعادی متفاوت ارائه داده است، او این اتومبیل‌ها را با نقاشی‌های گل و مرغ، تذهیب و مینیاتور دوره عباسی همراه کرده است.

نمایشگاه حجم‌های «اتو منقوش» تا هجدهم اردیبهشت ماه در گالری مژده دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار در گالری مژده واقع در سعادت آباد، علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک ۲۷، واحد یک دیدن کنند.

‌«نیمی ‌دف و نیمی ‌بوم، نیمی‌ من و نیمی ‌او»، نام نمایشگاهی از آثار نقاشی محمدرضا جوادی نسب است که ‌جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه در گالری پنجره گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه سی اثر نقاشی خط که روی دف به عنوان بوم کار شده است، به نمایش درخواهد آمد. از ویژگی‌های آثار این هنرمند می‌توان به استفاده از دست بوم‌های ابداعی برای خلق آثار و همچنین توانایی ایجاد تلفیقی میان هنر موسیقی عرفانی و خوشنویسی مینوی در نقاشی خط‌‌ها اشاره کرد.

نمایشگاه نقاشی خط «نیمی ‌دف و نیمی ‌بوم، نیمی ‌من و نیمی ‌او» تا نوزدهم اردیبهشت در گالری پنجره به نشانی خیابان ظفر، انتهای فرید افشار، بابک شرقی، بن بست بابک، پلاک ۲۹ برپاست.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
اینقدر در بند کمیت نباشید ؛ بزرگترین؛ اولین و.... اینها را رها کنید
به کیفیت بها بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
کیفیت یعنی چی؟ تو ایران این لغت معنی ندارد
امیدوارم این بزرگترین نمایشگاه کتاب به بزرگترین نمایشگاه سمبوسه ،ذرت مکزیکی و کباب ترکی خاورمیانه تبدیل نشه امسال!
هیچ کیفیتی در کار نیست با بلند گوهای شیپوری تبلیغ کتاب کنکور میکنند کنکور را قورت بدهید
دو سال قبل برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران رفتم. در غرفه بین المللی تصمیم به خرید چند جلد کتاب ترکی گرفتم اما در کمال تعجب غرفه های آذربایجان و ترکیه گفتند مسئولان برگزاری نمایشگاه اجازه فروش کتاب ترکی نمیدهند و فقط برای نمایش آورده اند در حالی که غرفه های کشورهای عربی و ژاپنی و انگلیسی و .... میفروختند.
ما سرزدیم پیک نیک خوبی بود!!!
سالهاست چنین است
با اختصاص ارزی که با آن میشود تنها جلد کتابهای اصل را خرید انتظاری جز این هم نیست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس