بازدید 56249

مصدومیت شدید سه دختر در پارک ارم

ساعت 11 شب جمعه، نقص فنی ترن هوایی سبب شد تا سه دختر 22 تا 25 ساله از ارتفاع چند متری به زمین سقوط کرده و به شدت مصدوم شوند.
کد خبر: ۳۹۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲ 10 May 2014
شب گذشته (جمعه شب) بروز نقص فنی در یکی از وسایل بازی پارک ارم منجر به مصدومیت شدید سه دختر جوان شد.

به گزارش ایرنا، پدر یکی از این مصدومان بامداد شنبه در تماس تلفنی با ایرنا، ضمن بیان این مطلب افزود: ساعت 11 شب جمعه، نقص فنی ترن هوایی سبب شد تا سه دختر 22 تا 25 ساله از ارتفاع چند متری به زمین سقوط کرده و به شدت مصدوم شوند.

وی که خود را قربانی معرفی کرد، ادامه داد: این سه جوان در داخل کابین بودند که ناگهان به دلیل نقص فنی، کابین از ارتفاع بیش از6 متری به زمین سقوط می کند.

به گفته وی، سه دختر جوان به شدت مصدوم می شوند به طوری که گردن هر سه شکسته و ریه یکی از آنها سوراخ شده است.

وی افزود: فرزندش در این حادثه ضمن شکستگی های مختلف از جمله لگن، دچار آسیب نخاعی نیز شده است.

وی گفت: مصدومان در اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) بستری هستند.

اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا، ضمن تایید این حادثه، از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

قربانی خاطرنشان کرد که یکی از مسوولان مجموعه پارک ارم در تماس تلفنی با خانواده یکی از مصدومان تاکید کرده که پیمانکاران بخش خصوصی که دستگاه ها و وسایل را اجاره کرده اند باید در این زمینه پاسخگو باشند و آنها مسوولیتی در این زمینه ندارند!

یکی از اعضای خانواده مصدومان این حادثه به خبرنگار ایرنا در بیمارستان رسول اکرم(ص) گفت: این سه دختر جوان به تازگی فارغ التحصیل شده و برای جشن اتمام تحصیلات دانشگاهی به پارک ارم رفته بودند.

وی اسامی مصدومان این حادثه که در پارک ارم 2 رخ داد را «نگار قربانی» ، «مونیا یوسفی» و «رکسانا فرحی ایروانی» اعلام کرد.

پارک ارم در کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج واقع است. این پارک، دو شهربازی با بیش از 60 دستگاه بازی تفریحی دارد. استاندارد نبودن وسایل بازی این پارک و عدم بازرسی های تعمیر و نگهداری سبب شده تا در چند سال اخیر شاهد حوادث تلخی در این مجموعه باشیم.

جان باختن 6 دانش آموز دختر در حادثه پارک شهر در سال 1385، ترکیدگی سرسره بادی در شهربازی تهرانپارس در سال 1386، سقوط 2 نفر از چرخ وفلک پارک ارم در سال 1383، سقوط دختر و پسر جوانی به دلیل شکسته شدن میله های نگهدارنده بشقاب پرنده بوستان شاهد در سال 1387، سقوط صندلی پرنده یکی از شهربازی های اطراف تهران در همان سال، مرگ دختر 16 ساله در شهربازی بسیج و سقوط مرگبار دختر نوجوان از ترن هوایی شهربازی ورامین در سال 91 از مهم ترین حوادث رخ داده در شهربازی ها در چند سال اخیر هستند.

در حالی سریال حوادث تلخ شهربازی ها همه ساله تکرار می شود که بررسی کارشناسان آتش نشانی و سازمان استاندارد نشان می دهد بیشتر دستگاه های شهربازی ها در استان تهران غیراستاندارد هستند.

روند واگذاری شهربازی ها به بخش خصوصی نیز بر این مشکلات افزوده است به طوری که دیگر هیچ سازمانی مسوولیت حوادث رخ داده در شهربازی ها را برعهده نمی گیرد و دستگاه های مسوول فقط مسوولیت حوادث را به گردن اجاره کنندگان این وسایل که پیمانکاران بخش خصوصی هستند، می اندازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰۸
انتشار یافته: ۵۲
حالا فوقش مسئولیتشو بعهده بگیرن مگه چی میشه؟
شرايط وحشتناك حيوانات باغ وحش ارم رو هم اضافه كنيد
چرخ فلک تبریز هم پارسال دو نفرو به کشتن داد
برادر شما که میدونید این وسایل غیر استاندارده چرا سوار میشی اخه .... تحریم کنید ....
تعداد حادثه ديدگان را با حادثه ديدگان سواحل كه امنيت ندارد ونيازي به تعميرونگهداري وسايل نيست. وصدها جاهاي ديگر
وای خدا به جوانی این سه عزیز رحم کند. تا کی باید شاهد چنین حوادث دلخراشی باشیم؟؟؟؟ چرا دستگاه های مسئول جواب گوی جان انسان هایی که صرفا برای تفریح به این پارک ها می روند و با مرگ و مصدوم شدن روبرو می شوند نیسند؟؟؟؟؟؟ اگر نمی توانید مسئول حفظ جان فرزندان این مرز و بوم باشید درب این پارک های مرگ آور را ببندید
کسب درآمد به چه قیمتی؟؟؟؟؟؟به قیمت جان فرزندان و عزیزان خانواده ها؟؟؟؟؟؟؟
معلوم نيست تا كي بايد اين اتفاقات تلخ رخ بده و هيچ كس مسئوليتي در قبال اين حوادث تلخ نداشته باشه و جالبتر اينكه حتي پاسخگو هم نباشه واقعا ناراحت كنندس.كاش كسي از اين وسايل استفاده نكنه
تا موقعي كه ما اين حوادث رو ميبينيم و يا خبرش رو مي شنوييم ،اما بي توجه باز هم از اين وسايل استفاده ميكنيم ، منتظر اصلاح نبايد باشيم.
بياييد براي چند وقت همه شهر بازي ها رو تحريم كنيم.
سال گذشته از مسئول يكي از دستگاههاي بازي پارك ارم پرسيدم نگهداري و تعميرات و سرويسهاي دوره اي اين دستگاهها چطور برنامه ريزي شده؟
طرف با كمي تاخير جواب داد: همه دستگاهها بيمه شده اند!!!
چرا با جون فارغ التحصیلای این مملکت بازی می کنید آخه؟؟؟؟؟؟
یکی بخواد فارغ التحصیلیشو جشن بگیره کجا بره که جونش در امان باشه؟
متاسفانه تفریحات سالم برای جوانان در ایران کم اهمیت و غیر استاندارد است.
کافی است با تفریحات سالم در کشور مسلمان مالزی مقایسه شود.
وقتی میبینیم نمیتونیم مدیریت کنیم، خوب جمعش کنیم اینجوری حداقل با جون مردم باز نمیکنیم
واقعا از این بی مسئولیتی ناراحت شدم
این جور چیزا به خاطر تحریمه

چون تحریمیم نمیتونیم وسایل استاندارد وارد کنیم
بابا این ترن هوایی عمر 100 ساله داره توقع دارین درست کار کنه
پارسال براي دختر6 ساله من هم در شهر بازي ارم اتفاقي افتاد كه طي آن بدليل نبستن كمربند و عدم رعايت موارد ايمني ديگر نظير نداشتن قفل درست و حسابي در و نيود كمربند درست و حسابي و حواس پرتي مسئول دستگاه مذكور و نبود فوم در كف از بالاي چرخ و فلك افتاد پائين و تا يك ماه دخترم پاش توي گچ بود بدليل سپردن به پيمانكار هاي خيلي جوان و غير مسئول و نبود بازرس از سوي مسئولان و نبود دكتر و ... ما از اين اتفاق چه ها نكشيديم كه توصيه مي كنم كه پايتان را شهر بازي ارم نذاريد .
تعطیلات عید از این ترن استفاده کردم و مشکلات آن را از طریق سایت شهربازی ارم به اطلاع مسئولان رساندم ولی پیگیری نشد.
بهتر است نام این قتلگاه هارا به پارک مرگ تبدیل کنید.
من تو صف سوار شدن همین دستگاه بودم که این اتفاق افتاد جدا از غیر استاندارد بودن دستگاهها ،تاخیر نیم ساعته ی اورژانس و آتش نشانی تاسف برانگیزتر بود !!!!!!!
من نبودم دستم بود تقصیر آستین بود .واقعا خجالت آوره
آخه ترن هوایی سواری هم شد کار؟
مقصر کیست؟
چراااا تعطيلشون نميكنند !!!!؟؟؟؟
واي بر مسئولين و سازمانهاي مرتبط.
اصلا وسایل پارک ارم ایمن نیست اینو به راحتی میشه تشخیص داد . واقعا ناراحت کنندس که مردم به خاطر نبودن تفریح حاضرن جونشونو به خطر بندازن که یه کمی هیجانشون تخلیه شه. ما یه بار برای مسافرت به آبادان رفته بودیم بچه خواهرم سوار سرسره بادی شد و سرسره که از هزار تا جاش وصله و پینه شده بود ترکید و نزدیک به بیست سی تا بچه از اون ارتفاع همه ریختن رو هم . خدا رو شکر کسی آسیب جدی ندید ولی شوکی که به خانواده ها وارد شد فکر نکنم هیچ وقت فراموش شه.
با توجه به کبفیت نامناسب تعمیر و نگهداری شهر بازی ها ایران و از همه مهمتر مدیریت بی مسئولیت اینگونه جایگاههای تفریحی- پیشنهاد می شوذد بمنظور رعایت حفظ سلامتی هموطنانمان کاری بکنید که اینگونه وسایل بازی خطرناک از شهر بازیها جمع آوری گردد.
مسئولین پارک ارم درسته که وسایل بازی را به پیمانکار اجاره داده اند ولی باید نظارت مستمر بر آنها داشته باشند
دقت کردین اکثر مصدوما دختر بودن؟؟
تنها جيزي كه ارزش ندارد جان انسانهاست .
همه چیمون به همه چیمون میاد، فقط همین!
جالب است که ما از تجربیات و حوادث تلخ گذشته نیز درس عبرت نمی گیریم.
واقعا متا سفم
چرا همه دختر؟؟؟؟!!!!
بازي با جان مردم بخاطر اندكي سود بيشتر!!!
خوشحاليم كه ميمون و سوسك ميفرستيم فضا ولي شهروندانمان امنيت جاني ندارند.
این همه پول میگیرن بازم وسایل غیر استاندارده چون رقیب ندارن اگه یک شهر بازی به بزرگی ارم درست کنن که رقیب بشه حله
مسوولان باید فکر کنند اگر خانواده‌ی خودشون صدمه می‌دیدند باز هم این حرف را می‌زدند یا نه.
چرا اين وسائل استاندارد نميشود اياكسي مسول اين است
هر وقت میریم پارک ارم میگن ترن سوار شیم من میگم سوار نمیشم همین
خسته نباشن واقعا گل و بلبله همه چی
چند روز پيش يه درخت روي ماشين ما افتاد و ماشين رو دو تيکه کرد وقتي به شهرداري زنگ زديم گفت ما نگهداري درختان رو به پيمانکار واگذار کرديم شما بايد از اونها شکايت کنيد!!!!!برام جالب بود
یاد استعفای نخست وزیر کره افتادم! واقعا عجب مسولیب پذیر هستند مسولین پارک ارم!!
اين وسائل بازي ! حد اقل متعلق به ٤٠ سال پيش است ! كه اكنون در كشور هاي شاخ افريقا هم بكار گيري نميشوند!
سلام .بلطفا به مسئولین این وسایل سخت بگیرید.برای همین سهل انگاری ها این رفتارها تکرار میشود .
هزینه تعمیر و نگهداری زیاد نیست میل به سودآوری بیشتر افراد را از تعمیر و نگهداری و استانداردسازی دور می کند.کاش ما ایرانی ها به هموطنان خود ارج می گذاشتیم.و می دانستیم که بهای ملت ما چقدر هست.اگر نظارت هم دقیق بود این اتفاق نمی افتاد.
همین یعنی بخش خصوص هر کاری بخواد بکنه میتونه بکنه؟ نباید تضمینی گرفته بشه و مدارک فنی و موارد امنیتی دستگاه هاشون توسط کارشناسان فنی بررسی و تایید بشه؟ از کوچک و بزرگ همه یاد گرفتند مشکلات را گردن دیگری بندازند و سهم خودشون رو نادیده بگیرند. کافیست نگاهی به کشورهای دیگه و عکس العمل مسئولین آنها بشه تا بفهمیم چقدر اوضاع ما اسفناکه!
بابا جان نفرستيد اين بچه هاي طفل معصوم رو كه برن تفريح كنن كه غرق بشن سقوط كنن قطع عضو بشن، نفرستيد با اتوبوس برن سر كار كه وسط شهر چپ كنه بكشدشون، نفرستيد برن خوابگاه درس بخونن كه خودكشي كنن يا برق بگيردشون، ببندينشون تو خونه ، حداقل اينطوري افسردگي و هزار تا مشكل روحي پيدا مي كنن اما زندگي خودشون و شما سياه نمي شه،،، الهي بميرم براشون كه شب خوش زندگيشون شده اين. خدا كمكشون كنه
وسایل بازی پارک ارم نا امن ترین وسایلی هستند که تا بحال دیدم.
باسلام به این لیستی که ارائه کرده اید موارد شهرستانهای کوچک را نیز اضافه کنید مثلا" پنجم اردیبهشت در اثر ترکیدگی سرسره بادی در شهرکاخک از توابع شهرستان گناباد متاسفانه دو کودک جان باختند .
جان آدم ها که اهمیتی ندارد . دلواپس چیز های دیگری هستیم .
اشکالی دارد که این سازمانها از کارشناسان خارجی و خبره اینکار برای طراحی و نصب و راه اندازی و نگهداری این وسایل استفاده کنند ؟
به خدا قسم خیلی کشورهای دیگر هم همین کار را میکنند مثل امارات و ترکیه و...
کسر شان نیست
مردم و جوانان و نوجوانان برای تخلیه هیجانات و سرگرمی به چنین مکانهایی احتیاج دارند . پس برای برطرف کردن این احتیاج و با توجه به نبود تخصص و فناوری و مدیریت این مکانها در داخل کشور ، لطفا از کارشناسان و مدیران خارجی استفاده کنید و با پاک کردن صورت مسله ، جوانها را از این امکانات محروم نکنید !
وسایل شهربازیها همه فرسوده
کلیه بوفه هاشونم هر چیپس و نوشیدنی رو 2-3سه برابر قیمت روش می فروشند در حالیکه برای قیمت مصرف کننده سود معقول فروشنده هم لحاظ شده
وقتی هم اعتراض میکنیم بهونه شون گرانی اجاره بوفه های ده متریشون هست
سازمان تعزیرات حکومتی هم چشمش رو به روی اینا می بنده
وقتی قبح بی قانونی همه جا می شکنه
یک بوفه کوچیک گیردادنی نیست یعنی
دستگاههاى بيكيفت چينى را خيلى جرئت ميكنى سوار ميشى
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم