بازدید 8357

کلاهبرداری از ۱۴۴ هزار نفر با تبلیغات ماهواره‌ای

در این تبلیغ آمده بود با ارایه جواب درست به سوال بعد از برنده‌شدن با پرداخت مبلغ 280هزار ریال، تخفیفی حدود 55درصد برای خرید کالا داده می‌شود.
کد خبر: ۳۹۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰ 06 May 2014
تحقیقات از اعضای باندی که دست به کلاهبرداری می‌زدند، فاش کرد آنها با تبلیغات گسترده ماهواره‌ای از 144هزارنفر بیش از 40میلیاردریال دریافت کرده‌اند. فردی 30 د‌‌ی سال گذشته با مراجعه به کلانتری مرکزی ساوه کلاهبرداری از طریق تبلیغات ماهواره‌ای را گزارش داد و گفت: تبلیغی در شبکه‌ای ماهواره‌ای برای شرکت در مسابقه پیامکی و خرید بسته کالا با قیمت بسیار مناسب نظرم را جلب کرد.

به گزارش پلیس، در این تبلیغ آمده بود با ارایه جواب درست به سوال بعد از برنده‌شدن با پرداخت مبلغ 280هزارریال، تخفیفی حدود 55درصد برای خرید کالا داده می‌شود. به شماره تماسی که در تبلیغ درج شده بود پیامک دادم و بعد از مدتی شخصی با من تماس گرفت و نحوه پرداخت مبلغ کالا را عنوان کرد. من به اشتباه دومیلیون‌ریال به حساب آنها واریز کردم که بعد از پیگیری برای دریافت مازاد پرداختی و دریافت کالا، نه به پول خود رسیدم و نه کالایی را که اعلام کرده ‌بودند به من دادند.

سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی درباره جزییات این پرونده توضیح داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد افراد بسیاری با این شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‎اند. فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضایی، برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی کلاهبرداران در دستور کار قرار گرفت و بعد از سه‌ماه تحقیقات شبانه‌روزی مخفیگاه اعضای این باند در تهران شناسایی شد. ملکی تصریح کرد: با برنامه‎ریزی عملیاتی کارآگاهان، دو نفر از اعضای اصلی این باند در روزهای پایانی سال در ساوه و دونفر دیگر نیز در عملیات‎هایی جداگانه در تهران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در روند رسیدگی به پرونده و بررسی‌های کارشناسانه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد در طول چهارسال فعالیت این شرکت از 144هزارنفر در سطح کشور به ارزش 40میلیاردو320میلیون‌ریال کلاهبرداری صورت گرفته است. وی ادامه داد: متهمان در مدت فعالیت خود با همکاری دو شبکه ماهواره‌ای، تبلیغات گسترده‌ای درخصوص برگزاری مسابقه پیامکی و ارایه تخفیف به برندگان آن با عنوان یک شرکت صوری می‌کردند و با سیم‌کارت‌هایی با صاحبانی نامشخص بعد از دریافت پیامک، با تمام مخاطبان تماس می‌گرفتند و آنان را برنده جایزه اعلام می‌کردند و بدون ارایه کالا از آنان کلاهبرداری می‌کردند. سردار ملکی تصریح کرد: با توجه به اینکه مبلغ واریزشده برای اعضای این باند کلاهبرداری توسط مالباختگان کم ارزش بوده است، متاسفانه موضوع به پلیس گزارش نشده بود و افراد از پیگیری مطالبات خود انصراف می‌دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار