بازدید 18274

شناسایی نخستین تصویر سه‌بعدی جهان

پژوهشگران هنر آلمان می‌گویند این هنرمند دوران رنسانس، دو نسخه تقریبا یکسان را خلق کرده است که قرار دادن آنها در یک تصویر به آن عمق می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶ 06 May 2014
در اقدامی تازه، پژوهشگران مدعی هستند لئوناردو داوینچی، نقاش برجسته ایتالیایی با نقاشی از دو پرتره مشابه از مونا لیزا، نخستین تصویر سه بعدی جهان را خلق کرده است. پژوهشگران هنر آلمان می‌گویند این هنرمند دوران رنسانس، دو نسخه تقریبا یکسان را خلق کرده است که قرار دادن آنها در یک تصویر به آن عمق می‌دهد.

به گزارش مهر، این تاثیر می‌تواند شبیه تصاویر مازاد بر احتیاجی که امروزه برای خلق آثار سه بعدی تهیه می‌شود در نظر گرفت. این تصاویر را اغلب می‌توان با عینک‌های آبی و قرمز دید.این نظریه خارق‌العاده توسط کلاوس کریستین کربن و ورا هسلینگر پژوهشگران دانشگاه ‌هامبورگ مطرح شده است.

این نظریه بر اساس نقاشی مشابهی از مونالیزا که در سال 2012 رونمایی شد مطرح شده است. گفته می‌شود این نقاشی توسط خود این هنرمند و نه هنرجوی او طراحی شده است.
محققان یک نسخه از این تصویر با نام  «پرادو مونالیزا» را در موزه مادرید اسپانیا و همچنین پرتره مشهور «مونالیزا» را که در موزه لوور پاریس موجود است، بررسی کردند.

آنها تغییر اندکی را در دورنمای سه بعدی بین این اثر هنری کشف کردند که نقاش یا (نقاشان) آن را از نقاط مناسب مختلف خلق کرده‌اند.
این نقاط حدود 7/2 اینچ در بعد افقی اندازه‌گیری شدند که شبیه متوسط افق بین چشم‌های یک فرد است.

سیلوانو وینستی، تاریخدان ایتالیایی در حال جمع‌آوری نمونه‌هایی از یک اسکلت در صومعه‌ای در نزدیک فلورانس و مقایسه آنها با DNA استخوان‌های برخی از اقوام تایید شده جراردینی است.
اگر این DNA‌ها یکسان باشد، وینستی می‌تواند چهره جراردینی را از روی جمجمه‌اش و همچنین جزییاتی که داوینچی از چهره این زن در نقاشی خود اعمال کرده است به طور سه بعدی بازسازی کند.

گفته می‌شود پرتره موسوم به مونالیزا بین سال‌های 1503 تا 1506 نقاشی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار