بازدید 6444

توصیه‌های آیت‌الله جوادی آملی به وزیر ارتباطات

حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی گفت: فرهنگ قرآن می‌گوید ملتی که فقیر باشد نمی‌تواند قیام کند و سرانجام هم در مقابل اهل قدرت به تملق‌گویی دچار خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱ 02 May 2014
حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی گفت: فرهنگ قرآن می‌گوید ملتی که فقیر باشد نمی‌تواند قیام کند و سرانجام هم در مقابل اهل قدرت به تملق‌گویی دچار خواهد شد.

به گزارش شفقنا از قم، استاد برجسته حوزه علمیه قم روز پنجشنبه در دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: نقش مردم در استقرار و استمرار نظام جمهوری اسلامی بسیار پررنگ بوده است.

او افزود: خداوند کریم در قرآن مجید می‌فرماید نماز را به پا دارید و نفرموده است که نماز بخوانید و دلیل این امر آن است که نماز ستون دین معرفی شده؛ در مورد یک ملت و جامعه نیز باید آنها را به پا داشت به این معنا که وظیفه اصلی مسئولان کشور کار برای مردم است نه اینکه فقط مردمی سخن بگویند.

جوادی آملی با بیان اینکه مردمی سخن گفتن و مردمی عمل نکردن به معنا حفظ نکردن ستون جامعه یعنی مردم است گفت: در این میان برای پشتوانه‌سازی فرهنگی و اقتصادی باید به قرآن رجوع کنیم.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: آنچه از قرآن استنباط می‌کنیم و فرهنگ قرآنی است اینکه سیاست و اقتصاد دارای ستونی هستند که شامل مال و ثروت است بنابراین در جامعه اسلامی نباید مدیران غیرکارآمد و لایق این ستون‌ها را در اختیار بگیرند.

او با بیان اینکه صفت کریم بودن از سوی خداوند در نهاد انسان‌ها گذاشته شده است گفت: به همین دلیل کرامت در برخورد با دیگران امری ضروری است.

جوادی آملی بیان کرد: فرهنگ قرآن می‌گوید ملتی که فقیر باشد نمی‌تواند قیام کند و سرانجام هم در مقابل اهل قدرت به تملق‌گویی دچار خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در ابعاد و بخش‌های گوناگون خود دارای ظرفیت‌های بی نظیری است که از آن جمله می‌توان به نیروی انسانی جوان و عزتمند اشاره کرد به همین دلیل نیازمند همت بیشتر مسوولان و مدیران کشور به منظور سازمان‌دهی به اوضاع اقتصادی و تلاش برای حل مشکل بیکاری با استفاده از پتانسیل‌های داخلی هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد دولت در مهار تورم و حل مشکل بیکاری در راستای سیاست‌های توسعه پایدار پرداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار