بازدید 17274

ماهواره «افغان‌ست» افغانستان راه افتاد

شرکت یوتل ست فرانسه كه 36 ماهواره در مدار زمین دارد براساس توافق‌نامه میان افغانستان و این شرکت یکی از این ماهواره‌هايش را در اختیار افغانستان قرار داده است.
کد خبر: ۳۹۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵ 30 April 2014
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان روز سه شنبه از آغاز فعالیت آزمایشی ماهواره فضایی موسوم به «افغان ست یک» در این کشور خبر داد.

به گزارش بهار نیوز به نقل از العربیه، سه ماه قبل وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان با شرکت اروپایی "یوتل ست" توافقنامه‌ای را امضا کرد که براساس آن، موقعیت ماهواره «افغان ست یک» به سوی افغانستان تغییر جهت داده شد. شرکت یوتل ست فرانسه كه 36 ماهواره در مدار زمین دارد براساس توافق‌نامه میان افغانستان و این شرکت یکی از این ماهواره‌هايش را در اختیار افغانستان قرار داده است.

نصرت‌الله رحیمی، سخنگوی این وزارتخانه در کابل گفت: کار تغییر موقعیت این ماهواره در فضا 20 روز زمان برد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری نهايي خواهد رسيد. خوشبختانه در ظرف 20 روز ماهواره در موقعیت 48 درجه شرقی افغانستان قرار گرفت و تقریباً سه روز مي‌شود که فعال شده و كار آزمایشی خود را شروع کرده است. این یک دستاورد بزرگ برای افغانستان است و در روزهای آينده از طرف رئیس‌جمهور افغانستان به بهره‌برداری نهايي خواهد رسيد.

رحیمی تاکید کرد: با فعالیت رسمی این ماهواره، زمینه دسترسی به شبکه های تلویزیونی افغانی در تمام نقاط افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی و شرق میانه با کیفیت بالا مساعد خواهد شد. او گفت: با آغاز فعالیت این ماهواره تمام تلویزیون های افغانستان در قرا و قصبات و مناطق دور دست افغانستان دیده خواهد شد نه تنها در افغانستان بلکه در آسیای مرکزی، شرق میانه تا ترکیه تمام تلویزیون های افغانستان دیده خواهد شد. ما مي‌توانیم از طریق همین ستلایت در بخش مخابرات و اينترنت استفاده کنیم.

سخنگوی وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان اضافه کرد: در حال حاضر از عمر این ستلایت هفت سال باقیمانده و افغانستان مي‌تواند با فعال کردن این ماهواره سالانه در حدود 15 میلیون دلار آمریکایی درآمد داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار