بازدید 14597

علت كاهش خريد خانه و افزايش اجاره‌نشيني

از سال 91 قيمت خانه با جهش و پس از آن با ركود مواجه شد و سرمايه‌گذاران نيز سرمايه‌هاي خود را از بازار مسكن بيرون كشيدند
کد خبر: ۳۹۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶ 30 April 2014
از سال 91 قيمت خانه با جهش و پس از آن با ركود مواجه شد و سرمايه‌گذاران نيز سرمايه‌هاي خود را از بازار مسكن بيرون كشيدند و از سوي ديگر به دليل بالا بودن قيمت خانه و كاهش قدرت خريد مردم، تقاضا براي اجاره مسكن بالا رفته است.

مصطفي قلي‌خسروي، سرپرست كميسيون تخصصي املاك در گفت‌وگو با ايسنا درباره علت كاهش خريد خانه و افزايش اجاره‌نشيني در سال گذشته اظهار كرد: در سال 91 با جهش قيمتي بالا در بازار مسكن روبه‌رو بوديم و پس از سال 91 به ركود رسيديم كه سرمايه‌داران ترجيح دادند سرمايه‌هاي خود را در بازار بورس سرمايه‌گذاري كنند و سرمايه‌هايشان را از بازار مسكن بيرون كشيدند.

وي افزود: اين عامل به ضرر مشاوران املاك است و سعي كرديم جلوي جهش قيمت‌ها را بگيريم چون به اين ترتيب خريد و فروش در بازار كم مي‌شود و اين عامل مشاوران املاك را هم متضرر مي‌كند.

سرپرست كميسيون تخصصي املاك خاطرنشان كرد: به طور كلي روند داخل و خارج شدن سرمايه در بازار از سال 86 به همين روال پيش رفته است، به طوري كه سال 86 هم شاخص بورس سقوط كرد و سرمايه‌داران سرمايه‌هاي خود را به بازار مسكن وارد كردند.

قلي‌خسروي با بيان اينكه همه شاخص‌هاي آماري نشان‌دهنده اين است كه مردم قدرت خريد كمي دارند، تصريح كرد: به دليل بالا بودن قيمت خانه و كاهش قدرت خريد مردم، تقاضا براي اجاره مسكن بالا رفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی