بازدید 8689
بهمن اخوان، نماینده چهار دوره مجلس مطرح کرد:

ژنرال‌ها به مجلس دهم بیایند

امروز ما برای مجلس دهم به افرادی مثل ناطق نوری، خاتمی، عارف، احمدی نژاد، ولایتی، جلیلی، عبدالله نوری، جاسبی و ... که بعد از انقلاب با عنوان ژنرال های سیاسی از آن ها یاد می شده است نیاز داریم. یا کسانی که از نخبگان قوه قضاییه بوده اند مثل آیت الله شاهرودی یا آیت الله یزدی باید حضور پیدا کنند. این ها ژنرال های سیاسی هستند.
کد خبر: ۳۹۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱ 28 April 2014
بیش از یک سال و نیم به انتخابات مجلس دهم باقی مانده و هر روز حرف جدید برای  ائتلاف  و  انضمام  نیروهای سیاسی زده می شود. محافظه کاران که خود را بازنده انتخابات خرداد 92 دیده اند به تکاپو افتاده اند که لااقل مجلس را از دست ندهند. از آن سو اصلاح طلبان هم که طعم اتحاد خوشایندشان بوده و نتیجه مطلوب را برایشان رقم زده است می خواهند دایره نفوذشان را از پاستور تا بهارستان گسترش دهند.

به گزارش تدبیر، در این میان اما برخی معتقدند مجلس دهم باید فراجناحی تشکیل شود. بهمن اخوان نماینده چهار دوره مجلس از این دسته است. او معتقد است کشور در شرایطی قرار دارد که برای حل مشکلاتش فقط نیازمند اولویت قرار دادن منافع ملی است نه نگاه های جناحی.

نماینده سابق تفرش و آشتیان معتقد است ژنرال های سیاسی  باید میدان دار مجلس دهم شوند.مجلس مطلوب اخوان مجلسی است که از خاتمی تا احمدی نژاد در آن حاضر باشند و افزادی چون ناطق نوروی و محمد رضا عارف و علی لاریجانی هم در آن میدان داری کنند.

فعالیت های جناح های سیاسی برای انتخابات مجلس دهم کلید خورده است،شما فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان را چگونه ارزیابی می کنید؟
در رابطه با مجلس دهم بعضی از دوستان اعلام می کنند که این مجلس باید مجلس اصلاحات باشد. بعضی در مورد انتخابات مجلس دهم بحث جناح راست یا چپ را مطرح می کنند اما من معتقدم بزرگان باید تلاش کنند انتخابات مجلس را به سمتی پیش ببرند که مجلس دهم از نخبگان کشور تشکیل شود.

نخبگان کشور شامل بسیاری از چهره های بزرگ است.حتی من معتقدم آقای احمدی نژاد هم باید در انتخابات مجلس شرکت کنند.افرادی مثل محمد خاتمی،علی اکبر ولایتی،محمد باقر قالیباف،علی اکبر ناطق نوری،اکبر هاشمی رفسنجانی وارد این عرصه شوند.تمام کسانی که در چارچوب قانون اساسی فعالیت کرده اند حتی اگر به شرایط موجود نقدی هم دارند باید بیایند تا یک مجلس با قدرت تشکیل دهند.

با چنین چهره هایی دنیا هم روی این مجلس حساب باز می کند. نه این که هر کسی برای شرکت در انتخابات فعالیت جداگانه ای داشته باشد و برخورد جناحی کند. کسانی که در این کشور زحمت کشیدند و حالا نقد هم دارند باید مجال فعالیت داشته باشند تا مجلس نخبگان و ژنرال های سیاسی تشکیل شود. من می خواهم این موضوع را به صورت یک تفکر یا یک پروژه برای انتخابات مجلس دهم مطرح کنم.

علاوه بر این چهره ها که هر کدام از یک طیف سیاسی هستند فکر می کنید نخبگانی که گرایشات سیاسی نداشته اند هم در طرحی که شما پیشنهاد می کنید جایی دارند؟
ما از دانشگاهیان،نخبگان،روشنفکران و اندیشمندان هم دعوت می کنیم که برای انتخابات مجلس دهم وارد عرصه انتخاباتی شوند تا از این افراد برای مدیریت کشور کمک بگیریم.من مخالف این هستم که بحث های جناحی در انتخابات مجلس مطرح شود.

یک روز اصلاح طلبان یک روز اصولگرایان بحث در دست گرفتن مجلس دهم را پیش می کشند و موضوع چپ و راست را مطرح می کنند. باید ما برخوردی داشته باشیم که کل نخبگان سیاسی کشور وارد این عرصه شوند کسانی که می خواستند رییس جمهوری شوند کسانی که رییس مجلس بوده اندو... را وارد مجلس کنیم تا یک مجلس پویا و قدرتمند مثل اولین دوره های مجلس بعد از انقلاب را شاهد باشیم.

نخبگان در قوه قضاییه،مقننه و مجریه باید بیایند و برای تشکیل مجلس دهم ژنرال ها ی سیاسی و اجتماعی همراهی و همکاری کنند. از همه مهم تر افراد سرشناسی مثل محمد خاتمی،محمود احمدی نژاد،مصطفی معین و ... باید وارد این عرصه شوند.در تمام استان ها و شهرستان ها ما باید این دیدگاه را برای مردم تبلیغ کنیم. باید به مردم بگوییم که امروز ما برای اداره کشور به نخبگان نیاز داریم.درکل محلس های دنیا افراد قوی می آیند و در سطح بالا با هم جدل می کنند اما یک جدل فکری نه جدل فیزیکی.بنابراین اگر ما می خواهیم ایران در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد نیازمند تشکیل یک مجلس قدرتمند هستیم.

امروز ما برای مجلس دهم به افرادی مثل ناطق نوری، خاتمی، عارف، احمدی نژاد، ولایتی، جلیلی، عبدالله نوری، جاسبی و ... که بعد از انقلاب با عنوان ژنرال های سیاسی از آن ها یاد می شده است نیاز داریم. یا کسانی که از نخبگان قوه قضاییه بوده اند مثل آیت الله شاهرودی یا آیت الله یزدی باید حضور پیدا کنند. این ها ژنرال های سیاسی هستند.

افرادی هستند که در سال های پیش گوشه نشین شده اند این ها حرف هایی دارند باید حرف های این افراد را شنید. انقدر برخی فریاد می زنندو آنقدر فضا را تند می کنند که اجازه نمی دهند نخبگان حرفی بزنند.

خاصیت حضور به قول شما از احمدی نژاد تا خاتمی در مجلس دهم چیست؟
خاصیتش این است که افراد درجه یک هر جریان به مواجهه فکری با هم می پردازند.افرادی که کارنامه شان مشخص است.مردم هم راحت تر حرف های این افراد را باور می کنند یا نمی پذیرند چرا که عملکردهای گذشته شان واضح است. اما وقتی افراد درجه چند جریان های سیاسی عزم مجلس می کنند دیگر خیلی دوغ و دوشاب از هم جدا نیست.

امروز شاید سلیقه ها متفاوت باشد اما وقتی پای منافع ایران در میان باشد همه باید در این جهت عمل کنند.البته این نظر من است ممکن است نظر کارشناسان دیگر یا افرادی در شورای امنیت ملی یا جای دیگر نظر متقاوتی داشته باشند.قانون اساسی،جمهوری اسلامی و خون شهدا این حق را به من داده است که اظهار نظر کنم. نظر من این است که باید تمام این ژنرال های سیاسی در مجلس حضور داشته باشند.باید روی این مساله کار کرد و این امر را در میان مردم جا انداخت. مردم را نباید به سمت افراد رده های پایین تفکر های مختلف برد بلکه باید به سمت نخبگان و نخبه گرایی پیش برد.

این به قول شما ژنرال های سیسای آیا رغبتی به حضور در مجلس دارند؟
باید این رغبت را در آنان ایجاد کرد تا پا پیش بگذارند.باید بدانند که افراد درجه چندمشان را وقتی به میدان می فرستند خدمتی به کشور نکرده اند.من خودم قصد دارم با توجه به چهار دوره تجربه نمایندگی بروم و با بسیاری از ژنرال های سیاسی دو طرف صحبت کنم و ترغیبشان کنم که در انتخابات آینده نامزد شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار