بازدید 14754

اصرار دانمارك بر بي‌حس كردن حيوانات قبل از ذبح

مسلمانان و يهوديان كه داراي قوانين خاصي در مورد ذبح هستند و اين اقدام دانمارك را يك تعرض بزرگ به قانون آزادي‌هاي ديني مي‌دانند
کد خبر: ۳۹۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 22 April 2014
اصرار دانمارك در مورد بي‌حس كردن الكتريكي حيوانات قبل از ذبح آن‌ها باعث خشم مسلمانان و يهوديان شده است.

به گزارش جمهوری اسلامی به نقل از اسلام اليوم، عليرغم اعتراض مسلمانان و يهوديان كه داراي قوانين خاصي در مورد ذبح هستند و اين اقدام دانمارك را يك تعرض بزرگ به قانون آزادي‌هاي ديني مي‌دانند، وزير كشاورزي همچنان بر اهميت حقوق حيوانات مقدم بر حقوق ديني تاكيد مي‌كند.

قانون جديد دانمارك احترام به احساسات حيوانات قبل از كشتار را بر احترام به احساسات و اعتقادات ديني مسلمانان و يهوديان ساكن اين كشور برتري داده و مقرر مي‌دارد حيوان را بايد با جريان الكتريسته به طور موقت بيهوش كرد و سپس سر بريد، تا چاقو را بر گردن خود حس نكند.

چيزي كه بر وخامت اوضاع مي‌افزايد اين است كه بسياري از كشورهاي عربي، دانمارك را به صادر‌كننده اصلي گوشت حلال خود تبديل كرده‌اند و مساله‌اي كه بيش از همه چيز زمينه‌هاي نگراني مسلمانان دانمارك را فراهم آورده، چگونگي تامين گوشت حلال براي 25 هزار مسلمان اين كشور است در حالي كه يهوديان خيال آسوده‌تري دارند، زيرا گوشت خود را از كشورهاي ديگر وارد مي‌كنند.

دانمارك اولين كشوري نيست كه ذبح حلال براساس تعاليم ديني را ممنوع مي‌كند، قبل از آن نيز كشورهاي نروژ، سوئد، لهستان و سوئيس آن را ممنوع كرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی