بازدید 5870

رونمایی پوستر جشنواره فیلم کن 2014

کد خبر: ۳۹۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳ 15 April 2014
پوستر رسمی جشنواره کن 2014 درحالی امروز (سه‌شنبه) رونمایی شد که تصویر تمام‌چهره «مارچلو ماسترویانی»، بازیگر سرشناس ایتالیایی در آن خودنمایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، برگزارکنندگان شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم کن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی جهان در فاصله دو روز تا اعلام فیلم‌های بخش رقابتی، امروز پوستر رسمی این جشنواره را با الهام از شخصیت‌ اصلی فیلم «8/5» فدریکو فلینی رونمایی کردند.

طراحی این پوستر اثر «هروه چیگیونی» و همکار طراح گرافیگ او «ژیل فراپیه» است که با جستجو در آرشیو جشنواره فیلم کن، این چهره از «مارچلو ماسترویانی» که در فیلم نامزد نخل طلای «8/5» فدریکو فلینی دیده می‌شود را برای پوستر این رویداد سینمایی انتخاب کردند.

هرچند ساخته تحسین‌برانگیز فلینی سیاه و سفید فیلمبرداری شد، اما در این عکس «ماسترویانی» با رنگی دیگر به تصویر کشیده شده است.

«چیگیونی» در توضیح این پوستر نوشت: نگاه ماسترویانی از بالای عینک ما را به سمت یک حس شادی از سینما در سطح جهانی سوق می‌دهد؛ شادی تجربه‌ی جشنواره کن در کنار یکدیگر.

شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم کن از روز 14 می با نمایش فیلم «گریس از موناکو» آغاز به کار خواهد کرد و تا 25 می ادامه خواهد داشت.

امسال «عباس کیارستمی»، کارگردان سرشناس ایرانی رئیس هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه‌فونداسیون خواهد بود و «جین کمپیون»، کارگردان سرشناس نیوزلندی ریاست هیات داوران جشنواره کن 2014 را بر عهده دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل