بازدید 9509

حمایت مجمع نمایندگان سنی از مولوی عبدالحمید

دبیر مجمع نمایندگان سنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) خود با انتقاد از هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: این موضوع که نوک حملات متوجه جامعه اهل سنت و شخص مولوی عبدالحمید شده است و تهمت‌هایی به این‌ها زده شده است جای گلایه دارد.
کد خبر: ۳۹۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸ 13 April 2014
دبیر مجمع نمایندگان سنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) خود با انتقاد از هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: این موضوع که نوک حملات متوجه جامعه اهل سنت و شخص مولوی عبدالحمید شده است و تهمت‌هایی به این‌ها زده شده است جای گلایه دارد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا پشنگ دبیر مجمع نمایندگان سنی مجلس و عضو کمیسیون عمران در نطق میان دستور خود در صحن علنی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خبر آزادی مرزبانان بعد از شهادت گروهبان دانائی‌فر اینکه با ابتکار عمل و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و به ویژه تلاش‌های مولوی عبدالحمید منتشر شد بازتاب‌های بسیاری داشت شخص رئیس جمهور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان واقع‌گرای مجلس و وزارت اطلاعات و کشور همه در بیانیه‌های خود بر استفاده از ظرفیت معتمدان محلی در پیشگیری از این اتفاقات تروریستی تاکید کرده‌اند.

پشنگ ادامه داد: شخص مولوی عبدالحمید و علمای سنی دیگر با دعوت از تروریست‌ها برای احترام به قرآن و استفاده از احساسات آنها برای جلوگیری از جنگ ایدئولوژیک تلاش کرده‌اند. بسیاری از این گروگانگیری‌ها توطئه‌ استکبار و رژیم صهیونیستی برای تحریک احساسات قومی است.

دبیرمجمع نمایندگان سنی مجلس اظهار کرد: متاسفانه به رقم اینکه علما و به خصوص مولوی عبدالحمید تلاش بسیاری برای آزادی مرزبانان کردند و با مسئولان همکاری کردند و همراهی روشنفکران را هم داشتند و علی‌رغم اینکه در غم از دست دادن یکی از علمای خود در این راه به سوگ نشسته‌اند اما نوک حملات متوجه جامعه اهل سنت و شخص مولوی عبدالحمید شد. به آنها تهمت زده شد، در رسانه‌ها و حتی در صحن مجلس صحبت‌هایی شد که باید بگویم جای گلایه دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما خواهان این هستیم که جنگ تنویر افکار عمومی به نقش علمای اهل سنت اشاره شود و اجازه داده نشود که یک جریان انحصارطلب زمینه مشکلات بیشتر را فراهم کند و بر طبل اختلاف بکوبد کسانی که چنین می‌کنند نه شیعه‌اند و نه سنی. این‌ها منافقند و باید از منافقت‌شان دست بردارند.

پشنگ با قرائت آیاتی از قرآن و اشاره به سخنانی از امام راحل گفت: حرکت خشونت‌آمیز جریان تکفیری در هر حال محکوم است رسانه‌ها باید به این موضوعات حاشیه‌ای پایان دهند و بگذارند انرژی مسئولان صرف ساختن کشور شود.

دبیرمجمع نمایندگان سنی مجلس با تاکید بر اینکه جامعه اهل سنت بلوچ سنی و ایرانی است گفت: ما خواهان این هستیم که توهین به مقدسات و علمای اهل سنت جز خطوط قرمز نظام قرار گیرد.

وی در پایان نطق خود با اشاره به برنامه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به محرومیت استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از دولت خواهش می‌کنیم که به گونه‌ای در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گام بردارد که اقشار آسیب‌پذیر دچار مشکل نشوند همچنین لازم است گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، راه‌آهن چابهار، سد سازی و توسعه علمی، گردشگری مناطق ویژه و در یک کلام عدالت اجتماعی در مورد استان سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گیرد.

پشنگ همچنین از تلاش‌های استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس جمهور، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی تشکر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار