بازدید 4938

مذاکرات امروز ایران و 1+5 آغاز شد

روز دوم مذاکرات دور سوم ایران و شش قدرت جهانی در وین به‌ریاست معاون وزیر امور خارجه ایران و معاون مسئول اتحادیه اروپا در هتل پاله‌کوبورگ آغاز شد.
کد خبر: ۳۹۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ 09 April 2014
روز دوم مذاکرات دور سوم ایران و شش قدرت جهانی در وین به‌ریاست معاون وزیر امور خارجه ایران و معاون مسئول اتحادیه اروپا در هتل پاله‌کوبورگ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی تابناک به وین، روز دوم مذاکرات بین دیپلمات‌های ایران و شش قدرت جهانی به‌ریاست عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، و هلگا اشمیت، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در وین آغاز شد.

مذاکرات دیروز در دو دور صبح و عصر به‌ترتیب در مقر اروپایی سازمان ملل در وین و نیز هتل پاله‌کوبورگ برگزار شد. مذاکرات دوجانبه دیروز تا ساعت هشت شب [22:30 به‌وقت تهران] ادامه داشت.

موضوع نظارت‌ها و بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت‌ها و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای یکی از موضوعاتی بود که در این دور از گفت‌وگوها برای اولین بار روی آن بحث شد.

عباس عراقچی شب گذشته با حضور در جمع خبرنگاران ایرانی با اشاره به اینکه در مذاکرات تلاش شده است تا دیدگاه‌های طرفین به یکدیگر نزدیک شود از ادامه بحث‌های کلان در مذاکرات امروز و ورود به جزئیات در مذاکرات نیمه سوم اردیبهشت خبر داد.

یکی از مهمترین تحولات صورت گرفته در این دور از مذاکرات، برگزاری کمیسیون مشترک نظارت بر اجرای توافق ژنو است که برای اولین بار بعد از اجرای برنامه اقدام مشترک (از 30 دی 1392) برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل