بازدید 4833

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران عازم اتریش شد

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست «محمد جواد ظریف» برای شرکت در مذاکرات «وین 3» روز دوشنبه تهران را به مقصد این شهر ترک کرد.
کد خبر: ۳۹۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ 07 April 2014
تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست «محمد جواد ظریف» برای شرکت در مذاکرات «وین 3» روز دوشنبه تهران را به مقصد این شهر ترک کرد.

به گزارش ایرنا، طبق برنامه از پیش تعیین شده، قرار است ظریف دوشنبه شب در ضیافت شام با حضور کاترین اشتون شرکت کند. در این ضیافت شام، روسای گروه های مذاکره کننده، گزارش هیات های کارشناسی را بررسی و محورهای مذاکرات دو روزه وین را تعیین می کنند.

مذاکرات وین 3 روز های سه شنبه و چهارشنبه 19 و 20 فروردین انجام می شود.

در این دور ازمذاکرات درباره همه مسائل از جمله چهار محور مذاکرات قبلی بحث و گفت و گو خواهد شد. رفع تحریم ها، غنی سازی ، همکاری های بین المللی در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای و راکتور آب سنگین اراک از موضوعات دور قبلی مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 بود.

مذاکرات وین 3 ادامه نشست های کارشناسی است که طی روزهای 14 تا 16 فروردین در همین شهر برگزار شد.

جمع بندی نشست های کارشناسی که ریاست آن را حمید بعیدی نژاد از ایران و استفان کلمنت دستیار اشتون از اتحادیه اروپا به عهده داشتند به اطلاع رسای هیات های مذاکره کننده می رسد.

با توجه به اظهارات یک مقام آمریکایی ، در دور بعدی مذاکرات که ماه می ( اواسط اردیبهشت) برگزار می شود،طرفین بحث درباره تهیه پیش نویس توافق جامع هسته ای را آغاز کنند.

بر اساس توافق نامه هسته ای که ماه نوامبر 2013( آذر 92) به امضا رسید طرفین باید ظرف شش ماه به توافقی جامع برسند.

این مهلت 30 تیر 93 به پایان می رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار