بازدید 46658

فرضیه ای دیگربرای هواپیمای گمشده مالزی

کد خبر: ۳۸۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ 26 March 2014
کارشناسان و محققان تاکنون فرضیه های مختلفی برای علت سقوط هواپیمای مالزی اعلام کردند ازجمله اینکه می گویند: ممکن است این هواپیما در بخشی از یک ماموریت وحشتناک خودکشی به حداکثر ارتفاع پرواز کرده باشد.

به گزارش ایرنا از دیلی میل، کارشناسان می گویند: خلبان هواپیمای مالزی این هواپیما را به ارتفاع 43 هزار پا / بیش از 13 هزار متر/ برده بود که این ارتفاع موجب اتمام اکسیژن و خفگی همه سرنشینان آن شده است.

گمان می رود که مسافران و خدمه این هواپیما مدت 23 دقیقه در ارتفاع 45 هزار پا/حدود 14 هزار متر/ سپری کرده باشند و بر اثر نبود اکسیژن خفه شده باشند.

رادار نظامی رد این هواپیما را اندکی پس از دریافت آخرین مکالمه از اتاق خلبان در ارتفاع میان 43 هزار و 45 هزار پا ردیابی کرده است.

بازرسان شب گذشته در حال بررسی این موضوع بسر می بردند که آیا خلبان عمدا و در تلاشی برای ارتکاب به یک عملیات دقیق خودکشی این هواپیما را به این ارتفاع برده است.

یک منبع اطلاعاتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این رادار رد هواپیما را برای 23 دقیقه قبل از کاهش ارتفاع در ارتفاع 43 هزار پا گرفته است.

وی افزود: در این ارتفاع اکسیژن در عرض 12 دقیقه به اتمام می رسد و موجب بیهوشی همه سرنشینان هواپیما می شود.

این منبع خاطر نشان کرد: چند کارشناس دیگر نیز به این نتیجه رسیده اند.

از سوی دیگر ماسک های اکسیژن داخل هواپیما تنها برای پنج تا 10 دقیقه اکسیژن تامین می کنند و مدت زمان بیشتری را حمایت کنند.

اندرو رائی، استاد آیرودینامیک تجربی و کاربردی در دانشگاه هایلند و ایسلندز گفت: تخلیه فشار کابین می تواند در ارتفاع 10 هزار، 30 هزار و یا 43 هزار پا مشکل ایجاد می کند، اما پرواز در ارتفاعات بالاتر باعث شود که اتفاقات سریعتر و بطور ناگهانی بروز کنند.

این واقعیت که این هواپیما در ارتفاع بیش از 43 هزار پا پرواز می کرد به خودی خود نمی توانست اکسیژن اضطراری کابین را تامین کند.

هوای مورد استفاد در فشار کابین از طریق موتور و بال هواپیما تامین می شود و قبل از ورود به محیط مسافران تصفیه می شود.

خلبان در مواقع اضطراری و ورود به هوای آلوده باید سیستم فشار را خاموش کند، که به گفته بازرسان خلبان هواپیمای مزبور به دلایلی این کار را انجام نداده است.

با این حال بررسی ها در مورد علت سقوط این هواپیما همچنان ادامه دارد.

پرواز شماره 370 هواپیمایی مالزی به یک هواپیمای بوئینگ 777 تعلق داشت که در 8 مارس 2014 از کوالالامپور پایتخت این کشور با 239 مسافر از 13 کشور دنیا عازم پکن شد اما این هواپیما با تمام سرنشینانش در خلیج تایلند ناپدید و تماس رادار با آن قطع شد. 

هشام الدین حسین ، سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی روز گذشته - سه شنبه - در یک کنفرانس خبری در کوالالامپور گفت موقعیت نهایی هواپیما هنوز روشن نیست و دولت مالزی کارگروهی از کارشناسان و نهادهای بین المللی تشکیل داده تا محل دقیق هواپیما را روشن کنند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر