بازدید 57174

اغتشاش در سخنرانی هاشمی در کیش

هاشمی به رسم هر ساله به کیش سفر می کند و از روز سوم فروردین وارد جزیره شده است. البته سفرهای نوروزی هاشمی به کیش در چند سال اخیر در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به دلیل عدم همکاری و کارشکنی مدیران محلی جزیره، انجام نشده بود.
کد خبر: ۳۸۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰ 26 March 2014
سخنرانی هاشمی رفسنجانی در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراضات شماری از حاضران به اغتشاش کشیده شد و انجام نشد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با عصر ایران گفت: قبل از ورود هاشمی به محل سخنرانی شماری از حاضران که به جهت گیری های سیاسی خاص معروف بودند؛ با سرو صدا و فریاد مانع از انجام سخنرانی شدند. تیم حفاظت و تشریفات هاشمی نیز که از وضعیت محل برنامه سخنرانی آگاه می شوند مانع از حضور هاشمی می شوند و این برنامه سخنرانی لغو می شود.

پیش از این ناتمام ماندن سخنرانی مطرح شده بود که صحت ندارد و معترضین مانع از آغاز سخنرانی شدند.

به دنبال تنش در محل سخنرانی عصر امروز سه شنبه اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جزیره کیش و لغو این سخنرانی، "جاسم جادری" استاندار هرمزگان نیز مسعود قانعی فرد فرماندار بندرلنگه و محمدحسین حسن بیگی بخشدار کیش را برکنار کرد.

گفتنی است، استاندار هرمزگان از سفر هاشمی به جزیره کیش اطلاع نداشته و این موضوع یکی از دلایل این برکناری ها بوده است.

استاندار هرمزگان علاوه بر این افراد، رئیس دفتر خود را نیز برکنار کرده است.
کیش گرچه منطقه آزاد است اما براساس تقسیمات کشوری یکی از بخش های فرمانداری شهرستان بندرلنگه به شمار می رود.

فرماندار بندر لنگه یکی از نیروهای هوادار مجموعه رایحه خوش خدمت ائتلاف حامی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت است که با وجود گذشت بیش از 6 ماه از آغاز بکار دولت جدید، همچنان در این سمت باقی مانده بود.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود اضافه کرد: استاندار هرمزگان در واکنش به این حادثه و عدم اطلاع از سفر هاشمی به کیش، شمار دیگری از مقامات از جمله رئیس دفتر خود را نیز برکنار کرده است.

استاندار هرمزگان همچنین فیصل ضرغامی را به عنوان سرپرست فرمانداری بندر لنگه منصوب کرد.

هاشمی به رسم هر ساله به کیش سفر می کند و از روز سوم فروردین وارد جزیره شده است. البته سفرهای نوروزی هاشمی به کیش در چند سال اخیر در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به دلیل عدم همکاری و کارشکنی مدیران محلی جزیره، انجام نشده بود.

سفر امسال هاشمی به کیش نخستین سفر وی به این جزیره پس از چند سال به شمار می رود.

قرار ندادن مکان استقرار و تعداد مناسب خودرو و عدم همکاری با تیم تشریفات و حفاظتی هاشمی از جمله اقدامات مدیران سابق کیش در چند سال اخیر برای جلوگیری از سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جزیره بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان