بازدید 19173

کوه‌درمانی در مهریز

کوه ریگ مهریز به دلیل خاصیت‌هایی که از نور خورشید به دست می‌آورد، به مکان گردشگری درمانی برای مسافران تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۸۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰ 26 March 2014
رییس میراث فرهنگی و گردشگری مهریز گفت: کوه ریگ مهریز به دلیل خاصیت‌هایی که از نور خورشید به دست می‌آورد، به مکان گردشگری درمانی برای مسافران تبدیل شده است.

به گزارش تسنیم، علیرضا صمدیانی گفت: تفرجگاه کوه ریگ، تنها تپه شنی طبیعی استان با دارا بودن آثار متعدد تاریخی و مناظر بکر طبیعی در مهریز آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.
کوه‌درمانی در مهریز
وی افزود: کوه ریگ تلی از ماسه های تمیز و بدون خاک که به صورت تپه بسیار بزرگی در نزدیکی یکی از کوه های شهر مهریز قرار دارد، منطقه ای دیدنی که تفرجگاه بسیاری از مردم منطقه و کودکان است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلات عید نوروز این منطقه هر ساله میزبان جمعیت بسیار زیادی از گردشگران کشور است به طوری که سال گذشته میزبان نزدیک به ۵۰ هزار نفر از میهمانان و مسافران نورزی بود.
کوه‌درمانی در مهریز
رییس میراث فرهنگی و گردشگری مهریز، برج کبوتر خانه و آب انبار کوه ریگ را از دیگر جاذبه های این مکان نام برد.

صمدیانی تصریح کرد: ریگ های این کوه به دلیل تابش مستقیم نور خورشید، داغ می شود و به دلیل ریگ بودن تپه، کوهنوردان را اغلب تا نیمی از پا در ریگ های داغ فرو می برد.
کوه‌درمانی در مهریز
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل بسیاری از مردم معتقدند، داغی ریگ ها می تواند دردهای عضلانی پا و کمر را از بین ببرد که همین امر سبب شده سالانه تعداد زیادی از گردشگران از این منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری درمانی استفاده کنند.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری مهریز گفت: کوه ریگ در طول سالیان طولانی و در چند صد سال پیش بر اثر وزش باد و جمع شدن توده های عظیمی از شن کنار یک کوه به وجود آمده و اکنون به یک منطقه تفریحی و ورزشی برای جوانان و خانواده ها تبدیل شده است.
کوه‌درمانی در مهریز
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار