بازدید 4909

ظریف: گفت‌وگوهای هسته‌ای خوب پیش می‌رود

ظریف گفت که به دستیابی به توافق هسته ای با قدرتهای جهانی در ضرب الاجل تعیین شده یعنی 22 ژوئیه خوشبین است.
کد خبر: ۳۸۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳ 19 March 2014
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد گفتگوهای هسته‌ای با قدرت‌های جهانی در وین «به خوبی» پیش می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت که به دستیابی به توافق هسته ای با قدرتهای جهانی در ضرب الاجل تعیین شده یعنی 22  ژوئیه خوشبین است.

این در حالی است که عباس عراقچی هم امروز چهارشنبه در حاشیه دور جدید مذاکرات وین اعلام کرد هنوز برای نوشتن متن توافق نهایی با قدرت های بزرگ در مورد برنامه هسته ای ایران «خیلی زود» است.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران گفت بحران اوکراین که روسیه و کشورهای غربی را در مقابل یکدیگر قرار داده ، مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ را تحت تاثیر قرار نداده است.

عراقچی گفت: هیأت های روسی و غربی تأکید دارند که این موضوع مطرح نشود ، اما طبیعی است که بحران اوکراین بتواند بر مذاکرات سایه افکند.

عباس عراقچی با بیان اینکه این مذاکرات هفتم تا نهم آوریل احتمالا در وین اتریش از سر گرفته می‌شود ، افزود: "هنوز خیلی زود است که به منظور دستیابی به یک متن نهایی وارد مذاکرات شویم."

این عضو هیأت مذاکره کنندگان ایرانی گفت هدف از این مذاکرات به ویژه تعریف "نیازهای عملی" ایران به منظور توافق در مورد حدود و ابعاد غنی سازی است.

وی درخصوص مسئله "حساس" راکتور اراک خاطرنشان کرد تهران امیدوار است ضمن ادامه پژوهش و توسعه در اراک، نگرانی های غرب را نیز رفع کند.

عراقچی افزود: دو طرف پیشنهادهایی در ارتباط با همکاری هسته ای به ویژه در مورد رئاکتورهای آب سبک ، پزشکی هسته ای ، سوخت های جدید ، پژوهش و توسعه در انرژی هسته ای کاربردی در کشاورزی ارائه داده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی