بازدید 11652

عمل جراحی اتباع خارجی در ایران

انجام بیش از 100 هزار عمل جراحی از درخواست‌کنندگان خارجی در سال گذشته شاهدی بر بالا بودن سطح خدمات ارائه شده در ایران است.
کد خبر: ۳۸۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۷ 18 March 2014
اولویت‌های سال آینده معاونت آموزش و پژوهش وزارت بهداشت و برنامه‌های این معاونت در سال آینده براساس سیاست اقتصاد مقاومتی و در شرف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با دکتر سید امیرمحسن ضیایی معاون آموزش و پژوهش وزیر بهداشت تشریح شد.

وی در گفت‌و‌گو با ایران درباره مهمترین برنامه و اولویت سال 93 معاونت آموزش و پژوهش وزارت بهداشت گفت: بحث ارتقای اخلاق حرفه‌ای مهمترین اولویت سال آینده این معاونت خواهد بود. طبیعی است باید ابزار و امکانات لازم در این زمینه آماده شود تا بتوانیم شاهد ارتقای کیفی باشیم. برنامه دوم ما توسعه هدفمند آموزش عالی حوزه سلامت است.

در حال حاضر برنامه ما در این حوزه توسعه هدفمند است، به این صورت که در بخش‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری شود، بخش‌هایی که می‌تواند برنامه بهداشت و آموزش پزشکی را پشتیبانی کند. اولویت بعدی ما توسعه روابط بین‌الملل است. ما از اعتبار در بحث آموزش و ارائه خدمات در سطح منطقه و کشورهای دنیا برخوردار هستیم، اگرچه در سال‌های گذشته در این زمینه محدودیت وجود داشت اما یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت گسترش ارتباطات بین‌المللی خواهد بود.

 ضیایی با ارزیابی سطح خدمات بهداشت و درمان کشورمان در مقایسه با کشورهای دیگر افزود: انجام بیش از 100 هزار عمل جراحی از درخواست‌کنندگان خارجی در سال گذشته شاهدی بر بالا بودن سطح خدمات ارائه شده در ایران است. مردم کشور، کاملاً با سطح خدمات بهداشتی و درمانی آشنا هستند، به‌طوری که مردم خواستار بالاترین سطح خدمات هستند. وی اضافه کرد: می‌توان گفت در حوزه ارائه‌کنندگان خدمات درمانی تقریباً در بهترین سطح کشورهای توسعه یافته قرار داریم. این موضوعی است که نه تنها مردم کشور ما به آن اذعان دارند، بلکه کشورهای منطقه نیز از آن مطلعند.

ایران امروز در ارائه خدمات درمانی به مقصدی در بخش توریسم درمانی تبدیل شده است، براین اساس این ظرفیت‌ها در کشور وجود دارد و ما آماده‌ایم تا از این ظرفیت‌ها بهره ببریم. ضیایی افزود: به دلیل بالابودن سطح خدمات و ارزان قیمت بودن خدمات بهداشتی درمانی در ایران، کشورهای مسلمان و همچنین کشورهای اروپایی درخواست درمان در کشور ما و استفاده از امکانات ایران را دارند.

معاون آموزشی و پژوهش وزارت بهداشت با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های معاونت آموزش و پرورش در سال آینده را چنین بیان کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که درون زا باشد و بتواند خودکفایی ایجاد کند و در عین حال هزینه‌های کشور را کاهش دهد. اتفاقاً در آموزش پزشکی این اتفاق افتاده است. ما می‌توانیم ادعا کنیم در کشور درتربیت نیروی انسانی ارائه‌کننده خدمات سلامت که یکی از گرانترین نیروهای انسانی در دنیا به شمار می‌آید به سطح خودکفایی رسیده‌ایم و این مهم را با کمترین هزینه به دست آورده‌ایم، به‌طوری که حاضر هستیم برای نظام سلامت کشور هر نیرویی که می‌خواهیم تربیت کنیم و این دستاورد تا جایی است که امروز کشور ما برای درمان مراجعه‌کننده به خارج از کشور ندارد چون همه نوع تخصص و فوق تخصص و ارائه‌کننده خدمت در کشور وجود دارد و این مصداق اقتصاد مقاومتی است، چراکه دراین زمینه هیچ نیازی به بیگانگان نداریم و در عین حال نیاز دیگر کشورها را نیز ما تأمین می‌کنیم.

ضیایی درباره تأثیرپذیری حوزه بهداشت و درمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال 93، نیز تأکید کرد: طبیعی است که بخشی از هزینه‌های ما دراین معاونت افزایش پیدا می‌کند و تردیدی نیست در آموزش پزشکی بویژه در بیمارستان‌های آموزشی ممکن است هزینه‌ها بالا برود، اما به هر حال به دلیل عنایتی که در سال آینده به حوزه سلامت - به لحاظ بودجه‌ای - شده است ممکن است آسیب ما نسبت به دیگر حوزه‌ها کمتر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی