بازدید 4505
ظریف تشریح کرد:

دستور کار مذاکرات ایران و 1+5 در وین

کد خبر: ۳۸۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶ 17 March 2014
وزیر امور خارجه کشورمان ابراز داشت که در این دور از مذاکرات غنی‌سازی، رآکتور اراک، تحریم‌ها و همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای مورد بحث قرار می‌گیرد و امیدواریم با جمع شدن این مباحث آماده تدوین راه‌حل جامع شویم.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه وین به منظور شرکت در دومین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو در جمع خبرنگاران گفت: در این دور از مذاکرات غنی‌سازی، رآکتور اراک، تحریم‌ها و همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای مورد بحث قرار می‌گیرد و امیدواریم با جمع شدن این مباحث در این دور و دورهای بعدی مذاکرات، آماده آغاز تدوین راه‌حل جامع شویم.

دور دوم مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو از روز سه‌شنبه 27 اسفند ماه به مدت 2 روز در این شهر برگزار خواهد شد. نخستین دور این مذاکرات روزهای 29 بهمن ماه تا اول اسفند در این شهر برگزار و طرفین توافق کردند که تا خرداد ماه هر ماه یک بار نشست برگزار کنند و البته تا قبل از مذاکرات وین، نشست کارشناسی در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شهر وین برگزار شود.

در مذاکرات کارشناسی به مباحثی چون غنی‌سازی، آب سنگین اراک و همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای پرداخته شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل