بازدید 5179

لاریجانی: زمینه‌ همکاری زیادی در کنگو بکر مانده

در آفریقای جنوبی به دلیل روابط دیرینه‌ای که داشتیم مسائل مهم منطقه‌ای و روابط اقتصادی دو کشور با مقامات آفریقای جنوبی بررسی و درباره آن تبادل نظر شد.
کد خبر: ۳۸۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰ 09 March 2014
رئیس مجلس شورای اسلامی در بازگشت از سفر به دو کشور آفریقای جنوبی و کنگو بر علاقه‌مندی این کشورها به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با ایران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بامداد امروز (یکشنبه 18 اسفند ماه) در بازگشت از سفر به دو کشور آفریقای جنوبی و کنگو در فرودگاه مهرآباد تهران به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر به دو کشور آفریقای جنوبی و کنگو در معیت تعدادی از نمایندگان مجلس بودیم، گفت: در آفریقای جنوبی به دلیل روابط دیرینه‌ای که داشتیم مسائل مهم منطقه‌ای و روابط اقتصادی دو کشور با مقامات آفریقای جنوبی بررسی و درباره آن تبادل نظر شد.

عضو کمیسون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشاره به گفت و گوهای خوب و سازنده هیأت پارلمانی ایران با رئیس جمهور و رئیس مجلس آفریقای جنوبی، افزود: در سفر به این کشور جلسات دیگری نیز برگزار شد و مقامات آفریقای جنوبی علاقه‌مند به همکاری با جمهوری اسلامی ایران بودند.

وی با اشاره به زمینه‌های فراوان این همکاری مانند معدن، صنعت و خدمات مهندسی، ادامه داد: در این دیدارها بر ادامه و گسترش روابط پارلمانی ایران و آفریقای جنوبی تأکید شد.

رئیس نهاد قانونگذاری با تأکید بر علاقه‌مندی دو طرف بر افزایش روابط، تصریح کرد: همکاری دو کشور ایران و آفریقای جنوبی که از کشورهای تأثیرگذار در دو نقطه حساس دنیا هستند می‌تواند شرایط جدیدی در جهان ایجاد کند.

لاریجانی با اشاره به سفر هیأت پارلمانی کشورمان به کنگو، گفت: در کشور کنگو زمینه‌های اقتصادی زیادی وجود دارد که بکر مانده و ما از آنها استفاده نکرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود زمینه‌هایی همچون معدن و خدمات مهندسی و صنعتی برای افزایش همکاری با کشور آفریقایی کنگو، تأکید کرد: آقای مصباحی مقدم به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو مصوبات و نتایج این نشست‌ها را پیگیری خواهند کرد و من نیز گزارش آنها را به دستگاه‌های اجرایی اعلام خواهم کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان