بازدید 3635

لاریجانی: حضور مردم در اقتصاد جدی گرفته شود

لاریجانی از مردم نیز خواست تا با اعتماد کردن به تولیدات داخلی و استفاده از ابتکار و خلاقیت های خود در زمینه اقتصاد بار دیگر همچون گذشته پشتیبان نظام باشند.
کد خبر: ۳۸۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴ 26 February 2014
 رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبرمعظم انقلاب برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ، گفت : مردم در برنامه ریزی های این سیاست کلان اقتصادی کشور نقش آفرین اصلی هستند.

به گزارش ایرنا ، ˈ علی لاریجانیˈ عصر روز چهارشنبه در آیین سالگرد حماسه هفتم اسفند ماه مردم ˈ شیرگاه ˈ در استان مازندران افزود : در تمامی عرصه های انقلاب این مردم بودند که با حضور همیشگی در صحنه پشتیبانی خود را از انقلاب نشان دادند.

وی ادامه داد : امروز نیز که کشور درگیر مشکلات اقتصادی است ، در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بیشتر وظیفه و بار بر دوش مردم نهاده شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت : امیدواریم ملت ایران این بار نیز با حضور در صحنه اقتصاد کشور و به کار بستن خلاقیت و ابتکار یاری گر نظام باشند.

وی افزود : با وجود تمامی پیشرفت های علمی ، دانشگاهی و سیاسی ، انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد کشور با نقص و مشکلاتی مواجه است که برنامه ریزی برای رفع این مسائل احساس شد.

لاریجانی اظهار داشت : به پاس انقلاب اسلامی گام های بزرگی در زمینه تامین زیرساخت ها و زیربناهای امکانات و خدمات در روستاها و شهرهای کشور ایجاد شد ولی چرخه اقتصاد کشور قوی نیست.

وی عدم برنامه ریزی مناسب اقتصادی در کشور برای حضور تمامی مردم در عرصه تولید و اقتصاد را یکی از دلایل ضعف اقتصادی برشمرد و افزود : به دلیل همین ضعف از نبوغ و ابتکار مردم استفاده نشد و امروز اقتصاد و تولید کشور با مشکل مواجه است.

رییس مجلس شورای اسلامی به قوانین تدوین شده در سال های گذشته برای واگذاری امور اقتصادی کشور به مردم به عنوان تصمیم مناسب در این بخش نام برد و گفت : اجرا نشدن درست این قانون باعث شده تا قسمت اعظم اقتصاد و تولید کشور امروز در دست مجموعه دولتی قرار بگیرد.

وی افزود : به دلیل اجرایی نشدن واگذاری امور اقتصادی و تولیدی به مردم ، شاهد عدم احساس مسوولیت برای حضور در عرصه اقتصاد و به کار بستن خلاقیت و ابتکار از سوی مردم هستیم.

او با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران با مشکل زیادی مواجه نیست ، ادامه داد : امروز ایران در امور دامپروری و کشاورزی در چند قدمی خودکفایی قرار دارد که اگر سنگ اندازی دشمنان نبود تاکنون به این خودکفایی دست یافته بودیم.

رییس مجلس شورای اسلامی به تصمیم و تلاش دولت برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت : دولت در این بخش نقش هدایتگر و تسهیل کننده امور را برعهده دارد .

وی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین جدید به منظور رفع مشکلات اجرایی این سیاست ها خبر داد و افزود : رسانه ها نیز با اعتماد سازی و آگاهی بخشی به مردم زمینه ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری را در آنان فراهم آورند.

لاریجانی از مردم نیز خواست تا با اعتماد کردن به تولیدات داخلی و استفاده از ابتکار و خلاقیت های خود در زمینه اقتصاد بار دیگر همچون گذشته پشتیبان نظام باشند.

وی دشمنی های کشورهای مستکبر را نشات گرفته از قدرت نظامی ، علمی و سیاسی ایران اسلامی دانست و گفت : ایران مسیر روشن را دنبال می کند که این مسیر در لوای وحدت و یکپارچگی ملت های مسلمان به ثمر می رسد .

رییس مجلس به ایجاد جریانات در منطقه و رقابت های بی اساس و تفرقه اندازی میان شیعه و سنی اشاره کرد و از آن به عنوان تلاش مستکبران برای از بین بردن وحدت مسلمانان یاد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی