بازدید 6177

همکاری ژاپنی‌ها برای احیای تالاب انزلی و ارومیه

معاون ارشد ستاد مرکزی جایکا ابراز امیدواری کرد با توجه به اولویت اول دولت ایران برای احیای دریاچه ارومیه، ژاپن بتواند همکاری و تعامل مناسبی در این زمینه با ایران داشته باشد.
کد خبر: ۳۸۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷ 26 February 2014
هیداکی دومیچی، معاون ارشد ستاد مرکزی جایکا (ژاپن) و هیأت همراه که برای بررسی راه‌های تعامل با ایران در موضوع نجات دریاچه ارومیه به تهران سفر کرده‌اند، با احمدعلی کیخا، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست دیدار و در زمینه مسائل مربوط به محیط‌زیست و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزاش همشهری، معاون ارشد ستاد مرکزی جایکا ابراز امیدواری کرد با توجه به اولویت اول دولت ایران برای احیای دریاچه ارومیه، ژاپن بتواند همکاری و تعامل مناسبی در این زمینه با ایران داشته باشد. وی با تأکید بر اهمیت همکاری‌های مؤثر و موفق در پروژه‌های بین‌المللی برای جایکا افزود: آماده همکاری در پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه و تالاب انزلی و موارد دیگر هستیم.

دومیچی مطالعات توسعه‌ای، همکاری‌های فنی، اعزام کارشناسان و برگزاری دوره‌های آموزشی را ازجمله توانمندی‌های جایکا برای همکاری در پروژه‌های محیط‌زیست ایران دانست. معاون ارشد ستاد مرکزی جایکا پیشنهاد کرد: از تجربیات 2 پروژه اجرا شده در گلستان و مدیریت یکپارچه آب در حوضه سفیدرود به‌عنوان مدل‌های موفق برای بخش کشاورزی حوضه ارومیه استفاده شود. معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست هم در این دیدار با اشاره به اجرای طرح بین‌المللی حفاظت از تالاب‌های ایران با همکاری UNDP، همکاری با هدف گسترش و بهبود روند اجرای طرح بین‌المللی حفاظت از تالاب‌ها را یکی از زمینه‌های مناسب همکاری بین ایران و ژاپن دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار