بازدید 9731

هشدار به نقل و انتقال وکالتی خودروها

خرید و فروش خودرو به‌صورت وکالتی و به تأخیر انداختن شماره‌گذاری به ضرر فروشنده است چرا که هر اتفاقی که برای خریدار رخ دهد با پلاک مالک است و عواقب آن برعهده فروشنده خواهد بود
کد خبر: ۳۸۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۳ 25 February 2014
از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال ۵۵ هزار خودروی خارجی در ایران شماره‌گذاری شده است.

به نوشته همشهری، این رقم نشان‌دهنده آن است که مردم 38درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته خودرو خارجی خریده‌اند. این در حالی است که شماره‌گذاری خودروهای تولید داخل 18درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر خودروهای دست دوم که در جریان انتقال خودرو تعویض پلاک می‌شوند، 63درصد نیاز مراجعان به مراکز تعویض پلاک را شامل می‌شود که نشان‌دهنده افزایش 6درصدی خرید خودرو دست دوم در بازار نقل و انتقالات خودروست. همچنین در سراسر کشور روزانه 25هزار نفر به مراکز ارائه خدمات مرتبط با راهنمایی و رانندگی مراجعه می‌کنند که این تعداد در تهران 6500نفر در روز است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام این آمار از افزایش ساعت کاری مراکز تعویض پلاک در اسفند خبر داد و افزود: دهه اول ساعت کاری 7تا 17، دهه دوم 7تا 19 و دهه سوم 7تا 22خواهد بود.

سردار موسی امیری که در مراسم افتتاح مرکز نقل و انتقال و تعویض پلاک الغدیر سخن می‌گفت، با هشدار به مردم درخصوص نقل و انتقال وکالتی خودروها گفت: خرید و فروش خودرو به‌صورت وکالتی و به تأخیر انداختن شماره‌گذاری به ضرر فروشنده است چرا که هر اتفاقی که برای خریدار رخ دهد با پلاک مالک است و عواقب آن برعهده فروشنده خواهد بود. هم‌اکنون 20درصد مشکلات عدم‌تعویض پلاک نیز در کشور به‌دلیل همراه نداشتن مدارک احراز سکونت است. جانشین رئیس پلیس راهور در ادامه از افتتاح یک مرکز تعویض پلاک دیگر در هفته آینده خبر داد.

امیری همچنین با تأکید بر اینکه بازرسان نامحسوس راهنمایی و رانندگی به‌عنوان مسافر در اتوبوس‌ها حاضر و بر عملکرد رانندگان نظارت می‌کنند، گفت: بازرسان ما در تمامی ترمینال‌های مسافربری سراسر کشور مستقر شده و اتوبوس‌های مسافربری را هنگام خروج از ترمینال از لحاظ معاینه فنی و ایمنی چک می‌کنند. امیری همچنین از حضور بازرسان نامحسوس راهور در اتوبوس‌های مسافربری به‌عنوان مسافر خبر داد و گفت: این عوامل موظف هستند تا تخلفات راننده را به پلیس گزارش کنند ضمن اینکه سامانه نظارت مردمی نیز به‌زودی راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند تخلفات راننده را گزارش کنند.

امیری همچنین در مورد خودروهای اسکانیای موجود در جاده‌ها گفت: نظارت بیشتری در بحث معاینات فنی این خودرو داریم. او در مورد شماره‌گذاری خودروی اسکانیا هم افزود: کماکان شماره‌گذاری یک مدل از اتوبوس اسکانیا متوقف است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم