بازدید 15331

خیز تیموشنکو برای ریاست جمهوری با ویلچر

کد خبر: ۳۸۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸ 23 February 2014
یولیا تیموشنکو،نخست وزیر سابق اوکراین که با ناآرامی‌های اوکراین از بازداشت آزاد شد اکنون یکی بخت‌ها برای رسیدن به پست ریاست جمهوری در فضای ملتهب این کشور به حساب می‌آید. تیموشنکو اما چرا با ویلچر در میدان استقلال کیف حاضر شد ؟

به گزارش مجله مهر تیموشنکو که یکی از رهبران انقلاب نارنجی اوکراین بوده را خیلی‌ها در جهان با آن مدل معروف و سنتی موهایش می‌شناسند. او پس از پس ۳ سال حبس حالا با چهره‌ای شکسته‌تر از گذشته آزاد شده و حالا به احتمال زیاد بار دیگر برای بازگشت به قدرت خیز بر می‌دارد.


گفته می‌شود تیموشنکو که از سال ۲۰۱۱ در حبس بوده از بیمارستانی در شهر خارکوف در شرق روسیه آزاده شده است. او تحت حبس در یک بیمارستان نگهداری می‌شد و حالا اعلام کرده که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد خواهد شد. شهر خارکوف همان شهری است که گفته می‌شود ویکتور یانوکویچ،رئیس جمهوری اوکراین در نقطه‌ای از آن و در نزدیکی مرزهای روسیه پناه گرفته است.

نزدیکان به تیموشنکو گفته‌اند که او خاطر ناراحتی از کمر، روی صندلی چرخ‌دار سخنرانی می‌کرده است.  
 
۱۱ اکتبر ۲۰۱۱ دادگاهی در اوکراین، یولیا تیموشنکو را به اتهام تخطی از حدود اختیارات قانونی خود و صدور دستور امضا قرارداد انرژی میان اوکراین و روسیه به هفت سال زندان محکوم کرد. این قرارداد انرژی در سال ۲۰۰۹ بین شرکت اوکراین نقت و گازتو و شرکت روسی گازپروم امضا شد. از زمان زندانی شدن او بارها خانواده او اعلام کردند که سلامت او به دلیل اعتصاب غذا و ضرب‌وشتم از سوی زندانبانان، در خطر است.

تیموشنکو از مدتها قبل از مشکل کمر درد دارد و خانواده او زمانی گفته بودند که نیروهای امنیتی برای انتقال او به بیمارستان برای درمان درد کمرش او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. هر چند تیموشنکو طرفداران خاص خود را دارد اما زمانی که او با ویلچر در میدان استقلال حاضر شد گروهی هم او را هو کردند و از میدان به نشانه اعتراض خارج شدند. بخشی از مخالفان هم تیموشنکو را جز طبقه فاسد اوکراین می‌دانند و نمی‌خواهند او به عنوان نماینده‌شان شناخته شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار