بازدید 6123

درخواست غرامت ترکیه از بوئینگ

وزارت دفاع ترکیه از شرکت بوئینگ به علت تأخیر در تحویل هواپیماهای آواکس به این کشور درخواست غرامت 183 میلیون دلاری کرده است.
کد خبر: ۳۸۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹ 20 February 2014
وزارت دفاع ترکیه از شرکت بوئینگ به علت تأخیر در تحویل هواپیماهای آواکس به این کشور درخواست غرامت 183 میلیون دلاری کرده است.

به گزارش فارس، بنا به گفته یک منبع آگاه از وزارت دفاع ترکیه، این کشور از شرکت بوئینگ خواسته است تا به علت تأخیر در تحویل هواپیماهای کنترل و هشدار زود هنگام هوابرد با نام اختصاری آواکس به ترکیه غرامتی 183 میلیون دلاری پرداخت کند.

ترکیه موافقت خود را برای دریافت خدمات به جای دریافت 183 میلیون دلار غرامت از شرکت بوئینگ اعلام کرده است. این کشور از شرکت بوئینگ خواسته است تا با افزایش ارائه خدمات پشتیبانی از 2 به 5 سال، همچنین ارائه 3 سال خدمات نگهداری نرم افزاری و 32 میلیون دلار قطعات یدکی این هواپیماها  غرامت 183 میلیون دلاری تأخیر را جبران کند.

در سال 2003 ترکیه قراردادی به ارزش 1.385 میلیارد دلار با شرکت بوئینگ منعقد کرد که بر اساس این قرار داد شرکت بوئینگ متعهد شده بود تا تعداد 4 فروند هواپیمای آواکس را تا سال 2008 به ترکیه تحویل دهد،اما بر اساس اظهارات منابع آگاه اولین فروند از این هواپیماها طی روزهای آینده در یکی از پایگاه های این کشور در نزدیکی مرز سوریه به ترکیه تحویل خواهد شد.

این هواپیما که در حال حاضر در حال گذراندن تست های کارشناسان ترک برای تأیید نهایی است در 21 فوریه سال جاری به نیروی هوایی این کشور تحویل داده خواهد شد.

بنا به اعلام منبع آگاه از وزارت دفاع ترکیه، محدودیت های فناوری در تولید و نصب برخی مشخصات درخواستی ترکیه بر روی این هواپیماها علت اصلی 6 سال تأخیر در تحویل آنها اعلام شده است.

بر اساس قرار داد فوق، ترکیه بالغ بر 637 میلیون دلار به عنوان پیش پرداخت به بوئینگ پرداخت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست