بازدید 14828
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

دیدگاه برخی دیپلمات‌های غربی درباره روند پیشرفت مذاکرات هسته‌ای وین، ارزیابی برخی رسانه‌ها از دومین روز گفت‌و‌گوهای هسته‌ای، موضع جمهوری اسلامی ایران درباره بخت موفقیت مذاکرات، ورود طرفین به بحث درباره جزئیات دستور کار رسیدن به توافق جامع و سفر یک هیأت آمریکایی به سرزمین اشغالی برای ارائه گزارش مذاکرات وین به مقامات اسرائیلی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۸۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰ 20 February 2014
ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین
دیدگاه برخی دیپلمات‌های غربی درباره روند پیشرفت مذاکرات هسته‌ای وین، ارزیابی برخی رسانه‌ها از دومین روز گفت‌و‌گوهای هسته‌ای، موضع جمهوری اسلامی ایران درباره بخت موفقیت مذاکرات، ورود طرفین به بحث درباره جزئیات دستور کار رسیدن به توافق جامع و سفر یک هیأت آمریکایی به سرزمین اشغالی برای ارائه گزارش مذاکرات وین به مقامات اسرائیلی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

به گزارش «تابناک»، در پایان دومین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ در وین، بخش عمده مطالب مربوط به ایران در مطبوعات جهان به این موضوع اختصاص یافته است. در این زمینه، روزنامه «گالف تودی» با انتشار مطلبی به نقل از دیپلمات‌های حاضر در وین، گفت‌و‌گوهای امروز را «سازنده» خوانده است.

با این حال، این روزنامه اشاره می‌کند که دور جدید مذاکرات هسته‌ای با هدف رسیدن به توافق جامع، احتمالاً چندین ماه به طول خواهد انجامید و می‌تواند به سال‌ها دشمنی میان ایران و غرب پایان داده، خطر وقوع جنگی جدید در منطقه خاورمیانه را کاهش دهد و فرصت‌های اقتصادی جدیدی را برای شرکت‌های غربی فراهم کند.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

برداشت مثبت از روز دوم مذاکرات، رویکردی است که خبرگزاری «رویترز» نیز آن را در پیش گرفته است. به نوشته این خبرگزاری، به نظر می‌رسد که ایران و شش قدرت جهانی در دومین روز گفت‌و‌گوهای خود در وین در زمینه تعیین دستور کاری برای رسیدن به توافق جامع جهت پایان دادن به بن‌بست هسته‌ای، به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند.

یک دیپلمات ارشد غربی در این زمینه به رویترز گفته: «مذاکرات به شکل غیرمنتظره‌ای خوب پیش می‌رود. تاکنون هیچ گونه مشکل واقعی وجود نداشته است». یک دیپلمات دیگر نیز در این زمینه اظهار داشته ایران و قدرت‌های جهانی متعهد به مذاکره در فضای حسن نیت هستند و درباره برنامه ملاقات‌های آتی و دیگر موضوعات به بحث پرداخته‌اند.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

اما موضع طرف ایرانی درباره مذاکرات وین، موضوعی است که مورد توجه روزنامه «حریت» ترکیه قرار گرفته است. این روزنامه می‌نویسد، مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی در وین در حالی وارد دومین روز خود شده که به اعتقاد وزیر خارجه ایران، توافق نهایی کاملاً دست یافتنی است.

محمد جواد ظریف همچنین اظهار داشته، مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در مسیر درستی آغاز شده است. وی گفته ایران و طرف مقابل هدف مشترکی دارند و آن، داشتن یک برنامه هسته‌ای صرفاً صلح آمیز توسط ایران است. به باور ظریف، با وجود دست یافتنی بودن توافق، نیاز به برگزاری بیش از یک یا دو نشست و همچنین لحاظ شدن میزانی از ابتکار و تفکر رو به جلو وجود دارد.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

خبرگزاری چینی «شین هوا» نیز یکی از مطالب خود را به مذاکرات هسته‌ای ایران اختصاص داده و از ورود این مذاکرات به بحث درباره جزئیات خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، روز چهارشنبه، مذاکرات هسته‌ای ایران وارد جزئیات دستور کاری شد که از سوی دو طرف پیشنهاد شده بود. شین هوا به نقل از دیپلمات‌های حاضر در مذاکرات می‌نویسد، ‌قرار است این دستور کار، به عنوان راهنمایی در راستای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. این خبرگزاری همچنین اشاره می‌کند که مبنای مذاکرات کنونی طرفین برای رسیدن به توافق جامع، توافق مقدماتی هسته‌ای است که در ماه نوامبر در ژنو حاصل شده بود.

ارزیابی مطبوعات بین‌المللی از دومین روز مذاکرات وین

در پایان، روزنامه «هاآرتص» از سفر هیأتی از دیپلمات‌های آمریکایی به سرزمین اشغالی برای ارائه گزارشی از روند مذاکرات به مقامات رژیم اسرائیل خبر داده است. به نوشته این روزنامه، قرار است در چند روز آینده، هیأتی از ایالات متحده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند تا مقامات رژیم اسرائیل را از روند دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران آگاه کند.

این روزنامه‌ اشاره می‌کند که به گفته دیپلمات‌های حاضر در وین، فضای مذاکرات مثبت و سازنده بوده؛ اما مدعی است، یکی از جنبه‌های اختلاف ایران و گروه ۱+۵ در گفت‌و‌گوهای کنونی، بحث گنجاندن موضوع موشک‌های بالیستیک ایران در روند مذاکرات است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۹
امیدواریم دل مردم رو شاد کنند مردم خسته شده اند از گرونی فقر ... بی عدالتی....تحریم..........
خدا قوت بده أقاي ظريف انشأ الله از اين حالت مملكت خلاص بشه
شما یا نماینده ی سرمایه دارای بی وجدانی یا بی اطلاع از اوضاع اخوی فقر و گرونی چه ربطی به مذاکره و تحریم داره دیدید که بعد از اینکه تحریم ترک پیدا کرد و دلار پایین اومد برعکس گفتن ما ضرر دادیم و گرونتر کردن اجناسشون رو فقر و گرونی مشکل بی رحمی 4 تا سرمایه دار بی ایمان تو بخش مسکن و ماشین و طلا و ارزاقه
آرزوی سلامتی واستقامت برای ظریف وهمراهانش ایشالا این گرونی کمرش بشکنه چون کمر خیلی از پدر ومادرا رو شکوند
با تشکر از آقای ظریف و تیم همراهشان. ان شاء الله با حفظ عزت ومنافع ملت ایران، این توافق هرچه زودتر صورت بگیرد. دعای مردم بدرقه راه شماست.
واقعا که!!!!!!!!!!!!!، یک هیات بدو بدو بلند میشن میرن به اون مثلا کشور غصبی
(اسرائیل) گزارش بدن؟؟؟
ای مرگ بر اسرائیل
اگر پیش تر از اینها با زبانی نرم با جهان تعامل می کردیم چه بسا اکنون حتی به ساختن بمب هسته ای توسط ایران هم کاری نداشتند.
دوستان خودتون رو فریب ندین.شما مطمئن هستین که ورداشتنه همه تحریم ها به اقتصاد کمک میکنه.نمیگم نمی کنه ولی مشکل اصلی تحریم نیست.مشکل مدیریت بسیار غلط و در بعضی جاها(اکثر جاها) ایجاد رانت برای دوستان باعث این مشکلات اقتصادی میشود تصور کنید شخصی دلسوز و بسیار کاربلد در مناقصه ای شرکت کرده در حالی که مناقصه با تبانی به چش نوری ها داده میشود و طرح که به او داده شد چندین با بیش از بودجه ای که تعیین شده به پیمانکار هم بدهند کار تمام نمیشودوخوب اگر به شخصه مطمئن داده شود مازاد این پول ها در جایی دیگر و برای طرح های اقتصادی دیگر صرف میشود که ایجاد اشتغال میکند. نمونه اش طرح های بسیار زیادیست که خوده رییس جمهور نسبت ب این موضوع اشاره ای داشتند.
باتشکر
پاسخ ها
یوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
دوست گرامی ضمن تأیید حرف شما؛با توجه به وجود تحریم والقای مشکلات مدیریتی کشور به تقابل جهان با ما خیلی از نهادها ودستگاههای حکومتی از نظارت مردم دور نگه داشته شده اند وبه ایجاد رانت وحیف ومیل اموال عمومی مشغول هستند.اگر گزینه تقابل با جهان حل شود دیگر بهانه ای برای گرفتن بودجه های چند میلیاردی بدون نظارت وجود ندارد وبر شفافیت اوضاع کمک میکند.
آریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
با نظر شما موافقم .متاسفانه رانت خواری و سوء استفاده از قدرت در تمام تار و پود اقتصادی کشور ریشه دوانده و به یک فرهنگ علط تبدیل شده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
سلام سجاد ، حق با شماست ولي خود تحريمها باعث شده كه مديريت غلط به چشم نياد ، يعني هر كار وتصميم اشتباهي كه بر اثر بي لياقتي بعضي از مديرها گرفته ميشه به پاي تحريم ميگذارند برداشتن تحريم خود گرفتن بهانه از بعضي بي لياقتي هاست
خاك توسرآمريكا كنن كه بااين همه قدرت وادعا كه داره واسه هركاري بايدازاسرائيل كه يه زماني طفيلي خودش بوده اجازه بگيره !خاك!!!!!!
ظريف مردي كه اصول سياست خارجي جهان را به صورت آكادميك و علمي بلد است
باعث افتخار ايران مي باشد
ورداشتن؟!؟!؟!؟ یا برداشتن؟!؟!؟!؟
مگر حل شدن چالش هسته ای کمکی به فساد اداری در ایران خواهد کرد؟ دزدی و رانت خواری شده جزئی از برنامه ما ایرانی ها و به هیچ دولتی هم مربوط نیست و تا بتونیم از بیت المال به نفع خودمون سوء استفاده می کنیم
حتی اگه تحریم هم برداشته بشه(ان شاالله) هنوز این مملکت کار ،زیادی واسه آبادانی داره دعای ما پشت سر این دولته
خدا قوت
انشاالله وبه توفيق خداوند رحمان وسعه صدرمقام عظماي ولايت وتلاشهاي بي وقفه جناب اقاي دكترظريف تحريمها سروساماني ميگيردوملت عزيزمان شادي وارامش رابازمييابد وازاين پس برعهده مسئولين عزيز وبزرگوارمان است كه به انحائ مختلف وباقدرت وتوسل وتوكل بخداوندسبحان جلو همه بيعدالتيها ورانت خواريهاي داخلي كه بيش ازتحريم گلوي مردم را فشرده است بگيرند .
درود بر شرف و دلسوزي اين مرد شيعه ناب محمدي( اقاي ظريف ) اينشاالاه اين ملت بيچاره را راه نجاتي باشيد. خداوندا اورا كمك كن.
زنده باد ظریف
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار