بازدید 12012
۴

قتل یک دانشجوی ایرانی در فیلیپین

شبکه خبری تلویزیونی فیلیپین شب گذشته تصاویری از این صحنه و دستگیری قاتل پخش و اعلام کرد که بر روی بدن قاتل خون وجود دارد اما وی مدعی است مقتول با برق کشته شده است.
کد خبر: ۳۸۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹ 19 February 2014
یک دانشجوی ایرانی در فیلیپین به دلیل اختلاف مالی با دوستش به قتل رسید.

دو دانشجوی ایرانی در فیلیپین بدنبال اختلاف مالی ناچیز با یکدیگر درگیر شدند که یکی از این دانشجویان به قتل رسید.

یک منبع مطلع روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دانشجوی مقتول علاوه بر تحصیل در رشته پرستاری یک رستوران را نیز در شمال فیلیپین اداره می کرده است. دانشجوی دیگر ایرانی در حالت غیرطبیعی برسر این اختلاف مالی دوستش را از پا در آورد.

پلیس فیلیپین پس از مطلع شدن از این قتل در محل حضور یافته و قاتل را دستگیر کرده است.

شبکه خبری تلویزیونی فیلیپین شب گذشته تصاویری از این صحنه و دستگیری قاتل پخش و اعلام کرد که بر روی بدن قاتل خون وجود دارد اما وی مدعی است مقتول با برق کشته شده است.

به گفته این شبکه فیلیپینی، قاتل اعلام کرده است برای دریافت حدود 130 دلار طلب خود به خانه مقتول مراجعه می کند که با واکنش میزبان مواجه شده و با یکدیگر درگیر می شوند.

شبکه خبری فیلیپین گفت که قاتل مدعی است قتل غیرعمد بوده و وی در دفاع از خود اقدام به این کار کرده اما آثار خون در خانه مقتول و بر روی بدن قاتل دیده شده است.

دانشجویان ایرانی پس از تشدید تحریم های ضدبشری بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته با مشکلات متعددی برای دریافت ارز مواجه شدند.

جهان غرب که مدعی تحریم برای فشار بر دولت ایران بود، بدنبال تحریم های بانکی طی چند سال اخیر فشارهای مالی مضاعفی به دانشجویان ایرانی وارد کرد و آن ها را در مضیقه قرار داد که پیامدهای اجتماعی کنونی و اختلافات مالی کوچک دانشجویان ناشی از اینگونه رفتارها است.

برخی دانشجویان ایرانی با کاهش ارزش ریال در مقابل ارزی های رایج خارجی و با توجه به هزینه بالای زندگی و تحصیل در کشورهای خارجی به برنامه های ریاضتی برای زندگی در کنار مشکلات عاطفی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، روی آورده اند.

غرب پس از توافق وزیران امور خارجه ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک در آذر ماه موافقت کرد دانشجویان ایرانی بورسیه در دانشگاه های خارجی مقرری و شهریه خود را به صورت مستقیم از بانک های خارج از کشور دریافت کنند.

برخی آمارها گویای آن است که بین 600 تا 700 دانشجوی ایرانی در فیلیپین بدنبال فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های بانکی ایران و کاهش ارزش ریال در مقابل ارزهای دیگر طی سال های گذشته، از ادامه تحصیل انصراف داده اند.

هم اکنون حدود سه هزار ایرانی در رشته های دندانپزشکی و رشته های مرتبط با پزشکی در دانشگاه های فیلیپین تحصیل می کنند.

براساس آمارهای اعلام شده 120 هزار دانشجوی ایرانی در مقاطع مختلف علمی در خارج از کشور تحصیل می کنند که از میان آنان تعداد اندکی بورسیه هستند و حین تحصیل کمک هزینه دریافت می کنند.

برخی آمارها گویای آن است که حدود 420 دانشجوی ایرانی به صورت بورسیه در دانشگاه های خارج کشور مشغول به تحصیل هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۴
با عرض تسليت
با اين همه ظرفيت خالي دانشگاه ها و موسسات عالي در ايران چرا بايد ايرانيان حاضر شوند براي ادامه تحصيل و زندگي رياضتي به كشورهايي كه از لحاظ سطح تحصيلي به مراتب از ايران پايين تر هستند بروند دانشگاه هاي معتبر امريكا و بعضي از كشورها به كنار يك نگاهيي به دانشجويان ايراني مقيم تركيه بياندازيد بغير از معدودي از انها از تنها چيزي كه خبري نيست عمل اموزي اين افراد است شايد برايتان جالب باشد كه يك شهروند سطح پايين تركيه حاضر به مهاجرت از اين كشور مي شود
من یکی از دانشجویان فیلیپین هستم....متاسفانه به علت آزادی های زیاد این کشور تعدادی از دانشجویان مسیرهای نادرستی رو در زندگی انتخاب می کنند....مسیری که هیچ سنخیتی با کسب علم و دانش ندارد طوریکه حتی راننده های تاکسی هاهم سردرگم مانده اند که مگر مسلمانان فلان کار یا فلان غذا را می خورند ویا فلان جاهای شبانه می روند.....دوری از ایمان و خدا بلاهای بدتر از قتل را برسر عده ای آورده وآنان بی خبروغافل..........خداوندهمه ما رابه راه راست هدایت کنندوهیچ جا ما را لحظه ای به حال خود رها نکند.........
سطح تحصيل در فيليپين واقعا از لحاظ كيفيتى پايين هست مخصوصا رشته هاى پزشكى همين طور اوضاع نابسامان دانشجوها و وضع پولى مخصوصا با قيمت دلار پليس فليپين هم كه واقعا ضعيف عمل ميكنه و خودش دزد سر گردنه هست .
وای بر من کار دانشجویان ایرانی به کجا رسیده
فیلیپین!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی