بازدید 8796
۳

تب تازه به دوران رسيدگي

انسان‌هايي كه تحت‌تاثير اين افكار و انديشه‌ها هستند با مواجه شدن با اولين مشكل تلاش مي‌كنند كه خود را متناسب با ذائقه‌هاي شهروندان سازگار كنند.
کد خبر: ۳۷۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۱ 18 February 2014
ديده شدن و مورد توجه قرار گرفتن صفت ذاتي گروه سني جواناني است كه براي ارضاي خواسته‌هاي دروني خويش علاقه‌مندند كه مورد تحسين و توجه قرار گيرند. ولي امروزه ما در جامعه شاهد رفتار ويژه‌اي از گروه خاصي هستيم كه حاضرند خود را با دشواري‌هاي خاصي مواجه كنند تا نگرش اجتماعي نسبت به آنان به‌گونه‌اي شكل گيرد كه مورد توجه باشند.

به نوشته تهران امروز، اصل گمنامي انسان‌ها به علت بحران هويت و تغيير و تحولات شگرف فرهنگي كه ملاك‌ها و شاخص‌هاي تعيين پايگاه اجتماعي براساس امور مادي باشد، منزلت اجتماعي را مدل ماشين، محل اقامت و برندهاي لباس و مسائلي از اين دست تعيين مي‌كند.

در دنياي غرب تعيين پايگاه اجتماعي شهروندان براساس مسائل اقتصادي و شاخص‌هاي روبنايي و سطحي قابل رويت عموم ساخته و پرداخته مي‌شود. متاسفانه تهاجم فرهنگي در جامعه ما نيز شرايطي را فراهم ساخته كه گاهي ملاك جايگاه اجتماعي انسان‌ها نيز بر اينگونه ملاك‌ها و معيارها رقم مي‌خورد.

انسان‌هايي كه تحت‌تاثير اين افكار و انديشه‌ها هستند با مواجه شدن با اولين مشكل تلاش مي‌كنند كه خود را متناسب با ذائقه‌هاي شهروندان سازگار كنند. به گونه‌اي خود را نشان دهند كه بتوانند مورد توجه قرار گرفته و با تحسين اجتماعي مواجه شوند. آنها آنگونه خود را مي‌نمايانند كه واقعا نيستند و تلاش مي‌كنند با به رخ كشيدن توانمندي‌هاي مالي كاذب خويش اعتماد ديگران را جلب كنند و از اين رهگذر به اهداف خويش برسند.

به علت فشار عقده‌هاي فروخفته رواني دست به تلاش‌هايي مي‌زنند كه افكار ديگران را تحت‌تاثير رفتار خويش قرار دهند و در واقع بتوانند پايگاه اجتماعي خويش را ارتقا بخشند. وقتي شاخص‌ها و ملاك‌هاي تعيين پايگاه اجتماعي در جامعه ما نيز تحت‌تاثير ملاك‌هاي غربي به سويي كشانده مي‌شود كه صفرهاي حساب پس‌انداز حرمت و احترام مي‌آفريند، مدل ماشين عزت را به‌دنبال دارد يا آدرس منزل موجب توجه ويژه مي‌گردد و پول و ثروت به عنوان تنها ملاك منزلت اجتماعي محسوب مي‌شود.

اينگونه افراد تحت‌تاثير چنين انديشه‌هايي تلاش مي‌كنند با اخذ انواع وام‌ها، كسب درآمدهاي نامشروع و تلاش‌هاي بي‌وقفه براي فريب ديگران، طبقه اجتماعي خود را در افكار عمومي دگرگون ساخته و با توجه ديگران به خود مورد تكريم قرار گيرند. اين در حالي است كه ملاك‌ها و معيارهاي جامعه اسلامي براي تعيين پايگاه و منزلت شهروندان در جامعه كاملا متفاوت است.

قرآن تقوا را تنها شاخص تعيين رتبه اجتماعي معرفي كرده و همه ملاك‌ها و معيارهاي قومي، قبيله‌اي، اقتصادي و مالي را رد كرده است. پس شايسته است سازمان‌هاي فرهنگي و اجتماعي براي حاكم ساختن اين انديشه ارزشمند نزد افكار عمومي شرايطي را فراهم كنند كه تقوا و معنويت به عنوان تنها ملاك تعيين منزلت و پايگاه اجتماعي در جامعه ما به عنوان تفكر قالب و انديشه برتر قرار گيرد. در چنين حالتي بخش اعظمي از مشكلات و گرفتاري‌هاي فرهنگي و اجتماعي جامعه ما حل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳
خوب پس چرا اینطور شد؟!
"در دنياي غرب تعيين پايگاه اجتماعي شهروندان براساس مسائل اقتصادي و شاخص‌هاي روبنايي و سطحي قابل رويت عموم ساخته و پرداخته مي‌شود."
خیر! این تصویری است که شما قصد دارید از دنیای غرب بسازید.
آیا دانشمندان غربی ساده زیست تر نیستند؟ آیا خبر از خانواده بیلگیتس دارید که چقدر آسان زندگی می کنند؟ آیا از وارن بافت یکی از ثروتمندترین انسانهای روی زمین خبر دارید که هنوز در همان آپارتمان قدیمی خود زندگی می کند؟ آنجا هرکس هرکاری دلش خواست انجام می دهد. انسان ساده زیست انسان های همانند خود را جذب می کند و انسان تجمل گرا انسانهای نظیر خود را.
تو غرب اینقدر که ما به ظواهر اهمیت می دیم اهمیت نمیدن. مثلا اگر اونجا کسی رفتگر باشه با افتخار اعلام میکنه ولی ایجا بچه های این قشر شریف روشون نمیشه بگن بابامون رفتگره نکنه جامعه یک جور دیگه بهشون نگاه کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار