بازدید 6153

گمانه‌زنی لس‌آنجلس تایمز از مذاکرات وین

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی درباره مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ نوشت که نیاز به توافقی داریم که هر دو طرف در آن احساس پیروزی کنند.
کد خبر: ۳۷۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۳ 17 February 2014
روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی درباره مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ نوشت که نیاز به توافقی داریم که هر دو طرف در آن احساس پیروزی کنند.

به گزارش فارس به نقل از لس‌آنجلس تایمز، دیپلمات‌های آمریکایی خود را برای دور تازه مذاکرات هسته ای با ایران در وین آماده کرده اند، اما یک مساله مهم این است که آنها چگونه مذاکره کنند تا ایرانی‌ها احساس کنند که آنها هم برنده هستند.

تیم آمریکایی و دیگر دیپلمات‌های گروه 1+5 از روز سه شنبه مقابل دیپلمات‌های ایرانی می‌نشینند تا درباره چگونگی محدود کردن توان ایران برای ساخت سلاح هسته ای مذاکره کنند. فضای حاکم بر مذاکرات انتظارات را بالا برده است، مذاکراتی که ممکن است تا یک سال یا بیشتر به طول بینجامد.

لس‌آنجلس تایمز نوشت: اما دیپلمات‌های آمریکایی می‌دانند که توافق تنها زمانی کارایی خواهد داشت که  ایرانی‌ها معتقد باشند که شان کشور آنها حفظ شده، همزمان که برنامه هسته ای آنها نیز حفظ شده باشد. آنها تلاش می‌کنند که توافقی شکل بگیرد که به نظر برای هر طرف پیروزی حاصل شود.

یک مقام آمریکایی در این زمینه می‌گوید که در بعضی از بخشهای فنی احتمال مصالحه وجود دارد. در دیگر موضوعات اساسی ممکن است شرایط سختتر باشد.

از ماه نوامبر که توافق هسته ای بین ایران و غرب امضا شد جنگ لفظی زیادی میان مقامات دو طرف درباره آنچه که از توافق برداشت می‌شود صورت گرفت.

با توجه به اینکه بسیاری از ایرانیها برنامه هسته ای را سمبل دستاوردهای خود می‌دانند مقامات ایرانی تاکید می‌کنند که آنها هرگز تجهیزات و تاسیسات خود را بر نمی‌چینند. از سوی دیگر غربیها در بعضی موضوعات نظیر تعداد سانتریفیوژهای ایران، سایت فردو و رآکتور آب سنگین اراک دارای نگرانیهایی هستند.

لس آنجلس تایمز با اشاره به موانع فراوان بر سر راه توافق جامع می‌نویسد که مقامات آمریکایی مشتاق هستند که ایرانیها احساس خوبی درباره توافق داشته باشند و این مساله به خروج ایران از انزوای جهانی کمک کند، مساله ای که رقبای ایران از جمله اسرائیل و عربستان را ناراحت خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر