بازدید 15201
۱
آغاز گمانه‌زنی‌ها برای تعیین سرنوشت نهاد صنفی سینماگران؛

رقابت رضاداد و عسکرپور برای مدیرعاملی خانه سینما؟

اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد رقابت جدی بر سر کرسی مدیرعاملی خواهیم بود و فضای متفاوتی در خانه سینما شکل خواهد گرفت و برخی گفتارها و رفتارهای رضاداد در طول و پس از جشنواره نیز معنای متفاوتی می‌یابد.
کد خبر: ۳۷۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰ 17 February 2014
فیلم: نوای کمانچه کیهان کلهر و باقلامای اردال ارزنجان را بشنویدبیستم اسفند، مجمع عمومی خانه سینما با برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرس و نیز انتخابات اعضای شورای صیانت خانه سینما برگزار می‌شود؛ اما در ‌‌نهایت چه ترکیبی مدیریت بزرگ‌ترین متولی صنفی غیردولتی سینمای ایران را بر عهده خواهد گرفت و مدیرعامل آینده این مجموعه از کدام گروه خواهد بود؟

به گزارش «تابناک»، خانه سینما پس از کشمکش‌های مستمر با مدیران پیشین سینمای کشور و در پی بازگشایی در مدیریت تازه سینما، انسجام گذشته‌اش را بازیافته و آهسته آهسته به زمان تعیین ترکیب تازه مدیریتی‌اش نزدیک می‌شود؛ اتفاقی که در دو گام تحقق خواهد یافت و گام نخستش قریب الوقوع است؛ آن هم در «تهران، خیابان بهارجنوبی، کوچه سمنان، پلاک ۲۳، ساختمان شماره یک خانه سینما».

هیأت مدیره جامعه اصناف سینمای ایران در نشست دوشنبه ۲۸ بهمن تاریخ مجمع عمومی آتی خانه سینما را تعیین کرد که بر همین اساس مجمع عمومی خانه سینما ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه بیستم اسفند ماه با دستور جلسه بررسی و تصویب گزارش عملکرد هیأت مدیره، بررسی و تصویب گزارش مالی و گزارش بازرس، همچنین انتخابات هیأت مدیره، بازرس و نیز انتخابات اعضای شورای صیانت خانه سینما برگزار خواهد شد.

بر اساس شیوه معمول و مسبوق به سابقه این نهاد، ابتدا با رأی نمایندگان منتخب انجمن‌های صنفی، هیأت مدیره انتخاب می‌شود و سپس با فاصله‌ای اندک، نشست هیأت مدیره تازه برگزار می‌شود و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل به عنوان دو رکن اساسی خانه سینما انتخاب خواهند شد؛ دو رکنی که در دوره اخیر مسئولیتش بر عهده فرهاد توحیدی و محمدمهدی عسکرپور بود. توحیدی رسماً اعلام کرده، قصد کاندیداتوری دوباره برای ریاست هیأت مدیره ندارد و شاید برای هیأت مدیره نیز تصمیم مشابهی بگیرد، ولی شاید عسکرپور تصمیم دیگری بگیرد.

رقابت رضاداد و عسگرپور برای مدیرعاملی خانه سینما؟
رضاداد و عسکرپور در بازدید وزیر کشور از خانه سینما

بر خلاف تصور برخی، محمدمهدی عسکرپور قرار نیست در انتخابات کاندیدا نشود و تصمیم‌گیری نهایی در این باره به استمزاج نظرات سینماگران و جمع بندی حاصله موکول خواهد شد و بدین ترتیب، رئیس آرام و بی‌حاشیه خانه سینما ممکن است برای چهار سال دیگر، امور این مجموعه را در اختیار ‌و در جشن بعدی خانه سینما، همچنان در کنار هیأت مدیره حضور داشته باشد اما اگر عسکرپور در این میدان ‌بماند، تنها نخواهد بود.

همچنین گمانه‌زنی‌ها از احتمال حضور علیرضا رضاداد، مشاور رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره سی و دوم فیلم فجر در این عرصه برای حضور در جایگاه مدیرعامل خبر می‌دهد؛ اتفاقی که خبرنگار «تابناک» موفق نشد تأییدش را از رضاداد بگیرد، ولی ‌اگر به وقوع بپیوندد، شاهد رقابت جدی بر سر کرسی مدیرعاملی خواهیم بود و فضای متفاوتی در خانه سینما شکل خواهد گرفت و برخی گفتار‌ها و رفتارهای رضاداد در طول و پس از جشنواره نیز معنای متفاوتی می‌یابد.

علاوه بر فرهاد توحیدی که با ۲۴ رأی عضو هیأت مدیره شده بود، مریلا زارعی با ۲۵ رای، ابراهیم اثباتی با ۲۲ رأی، تورج منصوری با ۱۸ رأی، ابراهیم مختاری با ۲۰ رأی، محمدرضا موئینی با ۱۹ رأی و محمد سریر با ۱۹ رأی به عنوان اعضای اصلی و سیروس الوند با ۹ رأی و مرتضی رزاق کریمی با ۶ رأی به عنوان اعضای علی البدل هیأت مدیره خانه سینما در آذر ۱۳۸۹ انتخاب شدند و حال باید دید با اتفاقات چند سال اخیر، این ترکیب چه میزان دستخوش تغییر خواهد شد.

شاید بهتر باشد‌ با توجه به حواشی چند سال اخیر برگزاری «علنی» مجمع عمومی خانه سینما مورد توجه قرار گیرد تا در فضایی شفاف برای افکارعمومی که امکان ابهام آفرینی‌های بعدی وجود نداشته باشد، هیأت مدیره قانونی خانه سینما انتخاب شوند و فعالیتشان را آغاز کنند؛ اتفاقی که امیدوارم هیأت مدیره کنونی خانه سینما در زمان اجرای جزئیات برگزاری مجمع در نظر بگیرد و خبرنگاران تا مشخص شدن هیأت مدیره، پشت درهای ساختمان سمنان منتظر ننشینند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
من آقای رضاداد رو از زماتی که در صداوسیما مدیریت داشتن می شناسم و برخورد نزدیک داشتم.متاسفانه ایشون به لحاظ رفتاری و برخورد اجتماعی در سطح مطلوبی نیستن که قابل اعتماد برای تصدی این امر رو داشته باشن.در راستای عقل گرایی واینکه هر کاری رو باید به اهلش سپرد، واگذاری مدیر عاملی خانه سینما به کسی که تجربه چندانی در این زمینه ندارددر عین اینکه شایستگان بسیاری در هنر فاخر سینمای مملکت وجود دارددور از عقلانیت است.
آزموده را آزمودن خطاست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها