بازدید 11883
درخواست نمایندگان جمهوری‌خواه از اوباما

متن توافق ژنو با ایران را برای ما افشا کن!

در حالی که آخرین فشارهای نمایندگان جنگ‌طلب آمریکایی در کنگره آمریکا با مواضع سخت کاخ سفید و انتقاد شدید تحلیلگران سیاست خارجی آمریکا روبه‌رو شد، اکنون این نمایندگان در پی آن هستند که با تحت فشار گذاردن کاخ سفید، باراک اوباما را مجبور به افشای متن توافق‌نامه ژنو کنند.
کد خبر: ۳۷۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳ 15 February 2014
اوباما متن توتفقنامه ژنو را در اختیار نمایندگان کنگره بگذارددر حالی که آخرین فشارهای نمایندگان جنگ‌طلب آمریکایی در کنگره آمریکا با مواضع سخت کاخ سفید و انتقاد شدید تحلیلگران سیاست خارجی آمریکا روبه‌رو شد، اکنون این نمایندگان در پی آن هستند که با تحت فشار گذاردن کاخ سفید، باراک اوباما را مجبور به افشای متن توافق‌نامه ژنو کنند.

به گزارش «تابناک»، الینا روز سناتور جمهوری‌خواه طی نامه‌ای به باراک اوباما از وی خواسته است که متن توافق‌نامه ژنو با ایران را منتشر سازد.

وی که ریاست میز ایران و خاورمیانه در کمیته سیاست خارجی سنا را بر عهده دارد، در این نامه اشاره کرد‌ که سنای آمریکا و نمایندگان هیچ راهی ‌برای قضاوت در‌ چگونگی پیاده شدن مفاد توافق‌نامه جز منتشر شدن متن آن پیش روی ندارند.

متن نامه که در دوازدهم فوریه نگارش شده به این شرح است:


رئیس جمهور محترم

به این منظور که کنگره بتواند وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهد و همچنین به نمایندگی از مردم آمریکا و متحدانمان بحثی آشکار و عمومی در این خصوص داشته باشد، ‌محترمانه تقاضا دارم که متن موافق‌نامه «طرح اقدام مشترک» را منتشر کرده و عمومی سازید.

در ‌۲۳ نوامبر ۲۰۱۳ شما به مردم آمریکا اعلام کردید که ایالات متحده ‌به همراه انگلستان، فرانسه، آلمان، روسیه و چین، نخستین گام مهم را برداشته‌ و پیشرفت بزرگ و مهمی در راستای پیدا کردن راه حلی جامع برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای داشته است. طرح اقدام مشترک آن زمان نهایی نشده بود و تا بیستم ژانویه ۲۰۱۴ در زمانی که بر سر جزئیات فنی آن توافق ‌شد، اجرایی نشده بود.

در حالی که دولت شمایی کلی از آنچه این توافق‌نامه در بر دارد، برای عموم منتشر ساخته، نمایندگان تنها چند روز پیش از اجرایی شدن توافق‌نامه توانستند به متن کامل آن برای بررسی دسترسی داشته باشند. در حالی که شما و اعضای دولتتان در خصوص اهمیت این توافق‌نامه جار و جنجال می‌کنید، واقعیت این است که شما تنها بخشی از واقعیات موجود در توافق‌نامه را برای عموم مردم آمریکا بازگو کرده‌اید، در حالی که الباقی آن در لفافه و سری مانده است. از زمانی که فاز اجرایی توافق‌نامه آغاز شده، می‌بینیم که دولت ایران خبر می‌دهد ‌سانتریفیوژهایی تولید کرده‌که پانزده برابر سریع‌تر از نمونه‌های کنونی تحت اختیار این کشور است و همچنین مدعی است که دو مدل موشک دوربرد را با موفقیت آزمایش کرده است. جنبه بیشتر هشدار آمیز قضیه این واقعیت است که نظام ایران، بنا بر گزارش‌ها، باور دارد که همه این کارها در قالب حقوق آن‌ها تحت مفاد توافق‌نامه طرح اقدام مشترک است.

بنابراین، محترمانه تقاضا دارم ‌هر تلاش ممکن را انجام دهید تا متن کامل توافق‌نامه طرح اقدام مشترک در اختیار مردم آمریکا قرار بگیرد تا خود درباره مزیت‌های این موافق‌‌‌نامه قضاوت کنند. 

قبلاً از توجه شما به این نامه سپاسگزاری می‌کنم و منتظر پاسخ شما هستم

ارادتمند

الینا رز لتینن

اوباما متن توتفقنامه ژنو را در اختیار نمایندگان کنگره بگذارد

گفتنی است، این نامه در حالی خطاب به اوباما نوشته شده‌ که نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره از آن حمایت کر‌ده‌اند. این نمایندگان پیش از این در راستای ایجاد خلل و مانع بر سر اجرای توافق‌نامه ژنو، طرح تحریم‌های جدید ‌علیه ایران را در دستور کار خود داشتند و در حالی که این طرح با مواضع قاطع اوباما روبه‌رو شد، اکنون در پی فشار بر دولت برای افشا‌سازی جزئیات طرح اقدام مشترک هستند.

این در حالی است که بنا بر توافق صورت گرفته میان ایران و ۱ + ۵ قرار بر آن است که جزئیات این طرح‌ عمومی منتشر نشده و تا زمان دسترسی به توافق نهایی و جامع در حالت سری ‌بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست