بازدید 14762

یک نرم‌افزار کاربردی دیگر برای رمز‌گذاری فایل‌ها و اطلاعات

وجود ابزارهای متفاوت و متمایز با سطوح کاربردی گوناگون برای رمزگذاری فایل‌ها و اطلاعات، حاکی از اهمیت نگهداری از مهم‌ترین دارایی کاربران ‌(اطلاعات شخصی و سری در دنیای دیجیتال و برخط (آنلاین)) است؛ البته رمزگذاری فایل‌ها و اطلاعات یک روی سکه است و روی دیگر آن اینکه این اطلاعات را چگونه منتقل کنیم و دیگر آنکه ‌اگر بخواهیم یکسری از اطلاعات رمزگذاری شده را به دست دوستان برسانیم، ‌آسان‌‌ترین و مطمئن‌ترین راه چیست؟
کد خبر: ۳۷۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 12 February 2014

یک نرم افزار کاربردی دیگر برای رمز گذاری فایل ها و اطلاعاتوجود ابزارهای متفاوت و متمایز با سطوح کاربردی گوناگون برای رمزگذاری فایل‌ها و اطلاعات، حاکی از اهمیت نگهداری از مهم‌ترین دارایی کاربران ‌(اطلاعات شخصی و سری در دنیای دیجیتال و برخط (آنلاین)) است؛ البته رمزگذاری فایل‌ها و اطلاعات یک روی سکه است و روی دیگر آن اینکه این اطلاعات را چگونه منتقل کنیم و دیگر آنکه ‌اگر بخواهیم یکسری از اطلاعات رمزگذاری شده را به دست دوستان برسانیم، ‌آسان‌‌ترین و مطمئن‌ترین راه چیست؟

به گزارش «تابناک» پیش از این، در چند گزارش، نرم‌افزارهایی برای مخفی کردن و رمزگذاری فایل‌ها و اطلاعات ‌برای کاربران معرفی و تشریح کردیم؛ اما اهمیت این موضوع در دنیای دیجیتال به‌ اندازه‌ای است که باز هم به این مبحث باز‌گردیم‌ و البته این بار با یک نرم‌افزار متفاوت.

نرم‌افزار Silver Key از یک جهت با سایر نرم‌افزارهای رمز‌گذاری اطلاعات متفاوت است و آن اینکه اگر چنانچه قرار باشد اطلاعات رمز‌گذاری شده با این ابزار را در اختیار دوستان خود گذارید، آنها برای باز کردن فایل‌ها و خواندن اطلاعات نیاز به هیچ نرم‌افزار جانبی ندارند. این ابزار هر دو روی سکه رمزگذاری را با هم دارد:

یک نرم افزار کاربردی دیگر برای رمز گذاری فایل ها و اطلاعات

این ابزار قدرتمند با استفاده از الگوریتم پیچیده ۲۵۶ بیتی و استاندارد AES در رمز‌گذاری این امکان را فراهم می‌کند که مستقیم‌ اقدام به کد کردن اطلاعات خود تنها با یک کلیک کنید. خروجی این نرم‌افزار به نام Parcels، به شکل یک فایل exe است که معنی آن این است که دریافت کننده فایل، هیچ نیازی به برنامه جانبی و حتی خود Silver Key برای باز کردن آن ندارد.

نصب نرم‌افزار بسیار ساده است. پس از نصب آن یک آموزش کلی در خصوص نحوه عملکرد نرم‌افزار ارائه می‌شود که بررسی آن خالی از لطف نیست.

پس از نصب کامل نرم‌افزار، کافی است برای کد‌گذاری هر فایلی که مد نظر دارید،‌ روی آن کلیک راست کرده و از منوی محتوایی Create Parcel را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید اقدام به ایجاد یک Parcel از نوع استاندارد ‌(با پسوند sk) و هم اقدام به ایجاد یک فایل اجرایی (با پسوند exe) کنید:

یک نرم افزار کاربردی دیگر برای رمز گذاری فایل ها و اطلاعات

همچنین می‌توانید با کشیدن و انداخت فایل‌های مد نظر خود با کلیک راست‌ و انتخاب گزینه Create Parcel Here مسیر مورد نظر برای ایجاد Parcel را نیز مستقیم برگزینید:

یک نرم افزار کاربردی دیگر برای رمز گذاری فایل ها و اطلاعات

به هر ترتیب، پنجره ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد گذرواژه خود برای رمزگذاری فایل را وارد کنید:

یک نرم افزار کاربردی دیگر برای رمز گذاری فایل ها و اطلاعات

پس از آن نرم افزار فایل رمزگذاری شده حاوی اطلاعات شما را ایجاد می‌کند که می‌توانید آن را از راه‌های گوناگونی ‌برای دوستان خود بفرستید.

برای استخراج اطلاعات از ‌Parcel تنها کافی است، فایل exe اجرا شده و گذرواژه تعیین شده وارد شود؛ اما اگر فایل از نوع exe نباشد، استخراج اطلاعات نیازمند نصب برنامه Silver Key است که در این صورت کافی است بر‌ Parcel کلیک راست کرده و از منوی محتوایی گزینه Decrypt Parcel را انتخاب کنید:

یک نرم افزار کاربردی دیگر برای رمز گذاری فایل ها و اطلاعات

اما بگذارید نگاهی به تنظیمات نرم‌افزار هم داشته باشیم. برای ورود به صفحه تنظیمات ‌روی آیکون برنامه دابل کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه Open Crypto Settings Panel را برگزیده ‌بر ‌دکمه OK کلیک کنید:

یک نرم افزار کاربردی دیگر برای رمز گذاری فایل ها و اطلاعات

در بخش User Interface می‌توانید تعیین کنید که کدام فرامین در منوی محتوایی ظاهر شود و کدام بخش‌ها از واسط کاربری نرم‌افزار قابل دسترسی باشد:

یک نرم افزار کاربردی دیگر برای رمز گذاری فایل ها و اطلاعات

همچنین در تب Encryption و Password and Keys می‌توانید تنظیمات مربوط به عملکرد نرم‌‌افزار در رمزگذاری و همچنین قالب‌های مربوط به تعیین گذرواژه را مشخص سازید:

یک نرم افزار کاربردی دیگر برای رمز گذاری فایل ها و اطلاعات

البته Silver Key ابزارهای دیگری نظیر Shredder برای پاک کردن فایل‌ها به شکل غیر قابل بازیابی نیز دارد؛ اما مهم‌ترین کار این نرم‌افزار‌‌ همان رمزگذاری فایل‌ها و اطلاعات است که به سادگی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند.

این نرم‌افزار با همه نسخه‌های ویندوز از XP به بالا همخوانی دارد و همچنین از نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی به خوبی پشتیبانی می‌کند. همچنین نرم‌افزار در دو نسخه قابل نصب و Portable از روی وب سایت اصلی آن قابل دانلود است. (برای دانلود نرم‌افزار از وب‌سایت اصلی ‌روی لینک Silver Key Free Edition کلیک کنید).

دانلود نرم افزار از وب سایت اصلی


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار