بازدید 14038

كاهش 30 درصدي قيمت مسكن

کد خبر: ۳۷۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۰ 10 February 2014
مديركل راه و شهرسازي استان تهران با اشاره به كاهش 25 تا 30 درصدي قيمت مسكن نسبت به سال گذشته، گفت: با ادامه روند تثبيت قيمت‌ها سرمايه‌گذاري‌ها در ديگر بازارهاي سرمايه‌اي به سمت مسكن مي‌آيد كه منجر به كاهش بيشتر قيمت‌ها مي‌شود.

به گزارش مهر، فريبرز واحدي با اشاره به تهيه جامع طرح مسكن تا پايان فصل بهار، گفت: در اين طرح مسكن آزاد، مسكن اجتماعي، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و ديگر روش‌ها مطرح شده است تا همه اقشار جامعه بتوانند مسكن مناسب را تهيه كنند. واحدي با اشاره به نقش 35 تا 40‌درصدي مسكن در اقتصاد كشور، گفت: يك‌سوم جمعيت كشور اجاره‌نشين هستند كه اين رقم در تهران بسيار بالاتر است، ضمن آنكه بيش از 20 تا 30 درصد بخش درآمد خانوار در كشور به بخش مسكن اختصاص دارد كه اين رقم در شهر تهران بالاي 50‌درصد است.

مديركل راه و شهرسازي استان تهران با اشاره به اينكه در تهران قيمت كاذب زمين را داريم، گفت: قيمت زمين در تهران بيش از نصف واقعي است و در طول سال‌هاي گذشته بيش از 50 تا 60 برابر اضافه شده است.

واحدي گفت: تعهد اداره راه و شهرسازي استان تهران ساخت 107 هزار واحد مسكوني در استان تهران است، ضمن آنكه بنياد مسكن انقلاب در منطقه صفادشت شهريار، مهرآباد دماوند و دشت ناصر فيروزكوه ساخت 38 هزار و 222 واحد را برعهده دارد. شهر جديد پرند ساخت 95 هزار و 787واحد را در دستور كار دارد و شهر پرديس هم تعهد ساخت 87 هزار و 423 واحد را برعهده گرفته است.

مديركل راه و شهرسازي استان تهران با اشاره به اينكه ساخت 3 هزار و 257 واحد در شهر جديد انديشه پيگيري مي‌شود، افزود: در مجموع 332 هزار واحد در استان تهران مسكن مهر ساخته مي‌شود كه 91 هزار واحد ديگر هم در بخش بافت فرسوده تسهيلات داده شده است.

واحدي با اشاره به اينكه 12 هزار و 456 هزار واحد آماده افتتاح است، ادامه داد: دو هزار و 777 واحد در دهه فجر افتتاح شده كه در مجموع 59 هزار و 932واحد تا پايان اسفند تحويل شده است. وي با اشاره به اينكه اين رقم از كل 107 هزار واحد مسكن مهر اين اداره كل است، گفت: بر اين اساس 57 درصد از برنامه اين اداره كل در بخش مسكن مهر محقق شده است.

وي با اشاره به اينكه متوسط قيمت زمين در اروپا بيش از 400 يورو نيست، گفت: اما در تهران در مناطق متوسط روبه پايين قيمت زمين هر متر مربع 300 تا 400 يورو است، ضمن آنكه قيمتي كه سازندگان براي ساخت مطرح مي‌كنند، بسيار نامتعارف است.

واحدي با بيان اينكه با توجه به تحريم‌ها رشد منفي توليد ناخالص ملي را در كشور داريم كه در بخش مسكن تاثيرگذار است، بيان كرد: براي كاهش تورم بايد بخش مسكن از حالت ركود خارج شود، اما ديگر جهش قيمتي سال 86 را نداريم؛ زيرا وضعيت كشور از نظر سياسي و اقتصادي تغيير كرده است؛ بنابراين پيش‌بيني مي‌كنيم كه در سال آينده هم فرايند ثبات و كاهش قيمت را پيش‌رو داشته باشيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۲
بايد قيمت زمين از خانه تفكيك شود زيرا نه بايت زمين دلار دادند نه يورو جرا بايد زميني كه چندين سال پيش به نازلترين قيمت خريدارند به گرانترين قيمت به فروشند براي ساخت خانه بلاخر ه يك خرجي هاي مي شود اما براي زمين چي به چه دليل قيمت زمين را 1000 براير كردند بايد همان قيمت مي ماند ولي با توجه به گراني و تورم كمي قيمت خانه بالا مي رفت ده برابر قيمت تمام شده يك خانه را بابت زمين مي گيرند
قیمت خانه بیش از صد درصد گران شده بود بنابراین کاهش 30 درصدی اسمش کاهش نیست. هنوز باید بازهم کاهش یابد تا بتوان خانه خرید.
کسی دیگه به مسکن اعتماد نمیکند برای سرمایه گذاری

چون بره بالا ، دوباره سال بعدش سقوط میکند
اگر کسی مایحتاج مردم را احتکار کند، در دفعه اول 50% ، در دفعه دوم یک برابر و در بار سوم 5 برابر ارزش کالای احتکار شده جریمه می شود. ولی احتکار ملک از این قانون مستثنی می باشد. چرا؟؟؟؟!!!!!!!
پس چرا به قيمت اجاره ها سر وسامان نمي دهيد
کجا ارزون شده قیمت مسکن در ایران از اروپا گرونتره
جالبه چه پول بدی تو اروپا زمین بخری چه پول بدی تو منطقه متوسط رو به پایین تهران زمین بخری ..... اصلا تفاوتی نیست!!!!!! واقعا حیف پول که ادم تو اروپا خرج کنه ..... حیف نیست ادم این مملکتو ول کنه تو اروپا پول زمین بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا اروپاییا از ایران خبر ندارن وگرنه همه باید مهاجرت کنن بیان اینجا!!!!!!!!!! فکرشو بکن تابی جان ادم خیابونای سه راه ادری رو ول کنه بره تو خیابونای سوییس خونه بخره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حیف نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ ادم عاقل از این کارا میکنه عایا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کجا قیمت مسکن کاهش پیدا کرده؟ جایش را بگوئید ما هم بدانیم. هر جا می ری قیمتها سرسام آور است و از سال گذشته هم گران تر شده .
باسلام وتشکر در خصوص کاهش قیمت مسکن تبلیغات گسترده تری لازم است (جراید ورسانه ملی)
خدا كند همه خانه دار شوند. هركس در حد شان و نياز خودش يك چارديواري داشته باشد.
درود و تشکر از شما که در امر مشکل مسکن و معیشت مردم فعالیت می کنید
تمام امکانات رسانه ها بر علیه بازار مسکن وبه نفع بورس بسیج شده اند اما مطمئنا به دلایل زیر این تلاشهای سازماندهی شده نخواهدتوانست مانع از رشد مجدد قیمت مسکن شود:1-افزایش مبلغ وام خرید مسکن2-افزایش24 درصدی قیمت تراکم3-افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی ناشی از افزایش قیمت حاملهای انرژی پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها4- کاهش شدید عرضه مسکن طی 2 سال گذشته و عدم تناسب آن با تقاضای روزافزون5-توقف طرح مسکن مهر و صدور مجوز خرید وفروش این واحدها6- ازبین رفتن جاذبه بازارهای رقیب بویژه بورس و فرار سرمایه ها از این بازارها به بازارمسکن
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد
وب گردی