تکنیک های بازاریابی و فروش در ایران
      
تکرار یک شیوه عبث؛
بهتر نیست‌ اندکی در شیوه مقابله با چنین آثاری‌ تجدیدنظر نموده ‌و به جای اعتراضات گسترده که تنها حساسیت مخاطب بین‌المللی را تحریک کرده و گیشه‌های این فیلم را پربار‌تر می‌سازد، درصدد تعریف راه‌هایی برای بایکوت داخلی و بین‌المللی این آثار برآمد و ابتکار عمل را در این زمینه به کار گرفت و البته در پی تولید آثار تاریخی درباره آن دوران تاریخی به عنوان پاسخ نشست؟
کد خبر: ۳۷۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶ 28 January 2014
پخش‌کنندگان فیلم ضدایرانی «۳۰۰: خیزش یک امپراتور» می‌خواهند با نمایش یک فیلم سیزده دقیقه‌ای، آن را پیش از فرارسیدن زمان اکران رسمی‌اش در جهان تبلیغ کنند و همین اتفاق، منجر به ایجاد موج تازه‌ای شده که عملاً تبلیغ ناخواسته این فیلم خواهد بود و هدف تجاری این مجموعه را با خبرسازی دردسترس‌تر خواهد ساخت. با این اوصاف، در قبال چنین فیلم‌های ضدایرانی که ‌تولیداتش نیز رو به افزایش گذاشته، چه واکنشی باید نشان داد؟

به گزارش «تابناک»، «۳۰۰: خیزش امپراتوری / ۳۰۰: Rise of an Empire» بخش دوم از یک سه گانه سینمایی است که بر پایه کتاب مصوری به نام خشایارشا و با تأثیر از کتاب مصور ۳۰۰ به نویسندگی فرانک میلر ساخته شده و حال در آستانه اکران عمومی قرار گرفته و برنامه‌های تبلیغاتی برای بازگشت هزینه سنگین تولیدش آغاز شده که از آن جمله پخش فیلم سیزده دقیقه‌ای درباره این فیلم، بیانیه‌های بازیگران آن برای دعوت به دیدن این اثر و همچنین پخش پوسترهای فیلم در فضای آنلاین بوده است.

در این فیلم که همچون دو قسمت دیگر با سرمایه‌گذاری کمپانی برادران وارنر به کارگردانی نوآم مورو ساخته شده، سالیوان استپلتون، اوا گرین، هانس ماتسون، دیوید ونهام، رودریگو سانتونرو، ایگال نوآر، کالان مالوی، جک اوکانل و اندرو تیرنان جلوی دوربین رفته‌اند و ظاهراً نبود داستان باعث شده، این اثر که قسمت نخستش با هزینه تولید ۶۵ میلیون دلار و فروش جهانی ۴۵۶ میلیون دلار یک موفقیت تجاری برای برادران وارنر به حساب آید تنها ۱۰۲ باشد.

این اثر که از استانداردهای فیلم‌های اکشن آمریکایی با وجود حجم بالای جلوه‌های ویژه و ضبط عمده مقابل پرده آبی، کوتاه‌تر است و احتمال می‌رود نتواند موفقیت قسمت اول را در گیشه همچون بیشتر سه گانه‌ها تکرار کند. به همین دلیل تبلیغات فیلمی که هفتم ماه مارس ۲۰۱۴ اکران می‌شود، از هم اکنون شروع شده تا از قبل تبلیغات فشرده و سنگین، این فیلم را نیز با موفقیت تجاری منحصر به فردی همراه سازند و در پایان سراغ سومین «۳۰۰» بروند.

برای قسمت دوم «300» تبلیغ مجانی می‌کنید؟
هیبت خشایارشا در دومین قسمت از سه گانه «300»

تبلیغات تلویزیونی این فیلم نیز با ترانه «خوک‌های جنگ» ترانه کلاسیکی از گروه بلک سابات (یکشنبه سیاه) گروه راک بریتانیایی همراه خواهد بود که یکی از ترانه‌های آلبوم «پارانویید» این گروه در دهه ۷۰ است. این ترانه، ترانه‌ای ضد جنگ شناخته می‌شود که در اعتراض به پدیدآوردندگان جنگ‌ها که موجب کشته شدن هزاران تن می‌شوند، هواداران زیادی به دست آورده بود؛ ترانه‌ای که لابد قرار است مردم ایران باستانی را جنگ طلبانی اهریمنی و یونانیان باستان را صلح‌طلبان قوی تن معرفی نماید و این امر در قالب نبرد تاریخی نبرد آرتمیزیوم به تصویر در‌خواهد آمد!

نبرد ترموپیل در ۴۸۰ پیش از میلاد، نام نخستین جنگ از دومین دوره‌‌‌ جنگ‌های ایران و یونان در زمان خشایارشاست و یکی از معروف‌ترین جنگ‌های پس قراول در تاریخ جنگ‌های جهان نیز به شمار می‌رود و در واقع «۳۰۰» بر مبنای اطلاعات ساختگی درباره این نبرد ساخته شده بود که مطابق با اطلاعات تاریخی با پیروزی ایران تمام شد که این موضوع به قیمت ارائه تصویری شیطانی از سپاه ایران بود.

حال دومین نبرد بزرگ ایران و یونان در دوران خشایارشا با نام آرتمیزیوم در «۳۰۰: خیزش امپراتوری / ۳۰۰: Rise of an Empire» به تصویر کشیده شده که اگر چنین باشد، در این نبرد خاکی و دریایی نیز در ‌‌نهایت ایرانی‌ها با تلفات پیروز می‌شوند و تقریباً عمده یونان را فتح می‌کنند. هرچند ممکن است نبرد سالامیس، سومین نبرد از نبردهای خشایارشا با پادشاهان یونانی نیز در این فیلم به تصویر کشیده شده باشد تا شاید به واسطه موفقیت یونانی در جنگ دریایی در این نبرد، یونانی‌ها روی پا بایستند و باید دید سناریست قسمت دوم دلش خواسته از تاریخ چه داستانی بسازد!

با این حال بخش دوم از سه گانه «۳۰۰» هر محتوایی که داشته باشد، نباید انتظار داشت تفاوت چندانی با قسمت نخستش داشته باشد. به همین دلیل عده‌ای در کشورمان از هم اکنون روند اعتراض به این فیلم که اتفاقی تکراری و بی‌حاصل برای تک تک فیلم‌های دارای محتوای ضدایرانی است‌ را آغاز کرده‌اند؛ اتفاقی که چون مبنای این آثار داستان است، هیچ‌گاه در قالب حقوقی ‌نتیجه بخش نخواهد بود.

با این اوصاف، چنین گمان می‌رود، تبلیغاتی که در ایران ‌علیه این فیلم به راه می‌افتد و بازتاب جهانی‌ مستمرش، خود تبلیغ تجاری مجانی برای تولیدکنندگان این اثر به شمار می‌رود، امری است که معمولاً نادیده گرفته می‌شود. حال آیا بهتر نیست، در شیوه مقابله با چنین آثاری اندکی تجدیدنظر کرد و ‌به جای اعتراضات گسترده که تنها حساسیت مخاطب بین‌المللی را تحریک کرده و گیشه‌های این فیلم را پربار‌تر می‌سازد، درصدد تعریف راه‌هایی برای بایکوت داخلی و بین‌المللی این آثار برآمد و ابتکار عمل را در این زمینه به دست گرفت‌ و البته در پی تولید آثار تاریخی درباره آن دوران تاریخی به عنوان پاسخ نشست؟ تا کنون‌ در این زمینه ‌‌چه ‌اندازه اندیشیده‌ایم؟
اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱۱۶
انتشار یافته: ۱۰۴
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ما که نسازیم اونا میسازن، خیلی سادس . . .
پاسخ ها
abolfazl
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دقیقاً محمد جان,وقتی کارگردان های خودمون همش دنبال فیلم های عاشقانه هستند,اونها هم که میبینن کارگردان های ما عرضه فیلم ساختن رو ندارن قطعاً فیلم ضد ایرانی میسازند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دستتون درد نکنه همین که نسازید یا نسازند در مورد تاریخ ایران یعنی خدمت کردند . داستان رستم و اسفندیار را ساختن دیدیم چی بود نه جانم خدا کنه نسازند؟ راههای اینکه جلوه ایران وتاریخ واقعی ایران وایرانی را به دنیا نشان دهیم زیاد است ولس با این ساختار نمیشه پیاده سازی کرد ؟!!!! یکی از راهها لاوی ایرانی در امریکا و هالیوود باید تشکیل بشه و.........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
باور کنید اگر 3 هزار دلار خرج فیلم های زمان باستان کنند چند برابرشو می تونن برگردونن و حتی به دنیا بفهمونن که فرهنگ ما از کجا سرچشمه می گیره.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اونایی که میگن غرب، به حقوق و فرهنگ سایر ملت ها احترام می گذارد، جواب دهند.
اسد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
جانم قرار نیست که اگه ما نسازیم اونا پاشن هرچی میخوان بسازن.اونا حق توهین به تاریخ ما رو ندارند هرچند که سینمای ما بی تفاوت به تاریخ باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
البته منظورم 3 هزار میلیارد بود
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ناشناس جان لاوی نه لابی
ایراندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
از ماست که بر ماست .آیا ما بعد از اولین فیلم توانستیم فیلمی بسازیم و با این کار جواب آنها را بدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خب انصاف داشته باشیم ما مگه تجربه و امکانات هایوود رو داریم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
امکانات هالیوودو نداریم ولی خیلی از کمپانیای هالیوودی هستند که بخاطر پول حاظرن همچین فیلم هایی از یه فیلمنامه قوی بسازن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
قبول ندارم ما هم به خودی خود هم توانایی هنری و هم امکانات مناسب داریم نمونه اش ملک سلیمان را به یاد بیاودید
کمال
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
در حد تجربه و امکانات خودمون هیچ کاری نکردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
انصاف هم که داشته باشیم ماهم میتونیم کیه که بها بده؟
من خودم انیماتورم الان مدیران تصمیم بگیرن راحت با کیفیت فوق العاده هم میشه ساخت !
با بودجه یه فیلم فاخر مثلا 15 میلیارد میشه یه سه گانه ساخت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
امکانات هالیود رو نداریم اما پولشو که داریم با پول هر کاری میشه کرد حتی میشه تاریخ رو دوباره نوشت
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نویسنده عزیز، پاراگراف آخرت خیلی سنجیده بود.
ولی کو گوش شنوا
پاسخ ها
امير يدك
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
ما هنوز اندر خم ماهواره مونديم. صداو سيما هم كه رسما گذاشته دنده عقب. ديگه چه انتظاري هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
هرکه میتونه به گونه ای ضربه ای به هویت کهن ایران زمین وارد میکند "دوست جدا و بیگانه جدا"
رایموند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سلام...از ما نپرسید که چرا فیلم 300 تبلیغ می کنید..
از اونایی بپرسید که سایت های دانلود فیلم دارند رایگان دارند این فیلم 300 را تبلیغ می کند و دانلود رایگان قرار می دن...ما هیچی نداریم فیلم ضد ایرانی 300 تبلیغ کنیم...
باتشکر
رایموند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
از تورنت بگیر راحتر
اگر هم نگاه میکنیم نشان دهنده این نیست که حق با اونهاست
خشایار شاه رو شبیه گوریل ساختن و حمله میکنه به اسپارتای یونانی ها! برای خودش یه پا لنگه در
بیچاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دمشون گرم
نویسنده
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نه خیلی به تاریخمون حرمت میذاریم. ما که پادشاهان رو ظالم کفر میدونیم خوب بذا بسازند
جزیرتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ماباید فیلم های ازقبیل داریوش یا کوروش ساخته وفرهنگ وعظمت خودرابه جهانیان بشناسانیم تاچنین کمپانی های جسارت حتی فکر جسارت به فرهنگ وتمدن ما نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تازه ما خودمون میگیم این پادشاه ها ظالم بودن و ... حالا انتظار داریم اونا بیان اینارو خوب نشون بدن؟!!
علش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
برو باب بیکار
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
"عطر آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید"
ما اگر زندگی درستی را در پیش بگیریم خود بهترین تبلیغ است، امسال نه ده سال دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آفرین خیلی خوب گفتی
ناشناس
| United States |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
در اروپا اگر رفتار درستی داشته باشی و درستکار باشی, از دست شما ناراحت خواهند شد, که چرا تو هم مثل دیگران دزدی نمیکنی, تا من دلیلی داشته باشم که به تو که خارجی هستی را از مملکتم بیرون کنم....باور ندارید......بروید انجا و حداقل بیست سال در میانشان زندگی کنید و خوب به رفتارشان توجه کنید تا متوجه شوید من چه میگویم....خیلی ها قبول ندارند, چون سرشان را مثل کبک زیر برف کرده اند...........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
البته مشک آن بود که خود ببوید نه عطر! D:
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دقیقا ، آن قدر در مورد فیلم 300 صحبت کردند که کسانی که در طول عمرشان 3 بار هم فیلم خارجی ندیده بودند رفتند پیگیر شدند تا ببینند 300 چیست !

فیلمی معمولی که همه از کنار اون به سادگی می گذشتند تبدیل به تیتر 1 خبرگزاری های خارجی شد و به این صورت ما برای این فیلم تبلیغ رایگان انجام دادیم و جیب تهیه کنندگانش را از میلیون ها دلار پول پرکردیم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تا سینما ی ایران به فکر موضوع رابطه ی دختر و پسر هستش اوضاع همینه که هست.
البته خواهش من اینه که سمت فیلم تاریخی نرید چون گند می زنید . تازه تو ایران کسی رو نمیشناسم که حاضر باشه برای یه فیلم 200 یا 300 میلیون دلار خرج بکنه درحالیکه اونا می کنن
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
عیب نداره وقتی فیلمشون پخش شد ما میزه گردشو میسازیم!!!!!!!!!
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقا ایمان، رحمت بر آن شیری که خوردی.
چه موقع ما از این میز گردهای بی نتیجه خلاص میشویم، خدا میداند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تابناک نه به آن عظمت تاریخی ساختگی توسط غربیها از خود بیخود شوید نه از این توهینها ناراحت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تصورشان از خشایار شاه بسیار بد و غیر واقعیست. البته زیاد عجیب نیست. حافظه سینمای جهان و حتی ایران از شکل و قیافه شاهان ایرانی خالی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
هخامنشیان ؟ خشایار شاه ؟ اینا دیگه کیند ؟ چه ربطی به ایران دارند!
(پس از حذف مباحث تاریخ قبل از اسلام در مدارس)
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حساسیت در برابر چنین آثاری خود نوعی تبلیغ و جلب توجه مردم حتی در بعد جهانی ست.......به نظر من نه فیلم 300 و نه آرگو هیچ کدوم اون طوری که میگفتن نسبت به ایران سیاه نمایی نبود........ و عدم حساسیت و جنجال خیلی بهتر بود
صلاح الدين
|
Sweden
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به نظر شما چيكار كنيم چرا خانه سينما و إرشاد حرفي نمي زنند، چرا آقاي فرهادي كيارستمي و غيره معترض نمي شوند، أيا اين كار ترور فرهنگي يك ملت نيست، تابناك جان زنگ بزن از همه بپرس حتي از فرج الله سلحشور، ببين أيا حاضرند فيلمي در مورد قتل عام سرخ پوستان در أمريكا بسازند، به خدا هيچ كس هيچ كاري نمي كند، والسلام،
پاسخ ها
کورش کبیر
| France |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اره دوست عزیز

این فیلم را خود آمریکای‌ها ساختند، آقای "کوین کستنر" بعضی‌ کننده اصلی‌ آن بود.

و نام آن بود "رقص با گرگها"
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
وقتی بعضی از افراد در داخل کشور به تاریخ ایران توهین می کنند از بقیه چه انتظاری می توان داشت.نیاکان ما در این منطقه کم اب بزرگترین امپراتوری را بنا نهادند.در حالی که ما با این همه ادعا و منابع سرشار در اداره خود مانده ایم.خیلی از کشورها با تاریخ سازی قصد ایجاد عقبه تاریخی برای خود دارند ولی ما با تخریب و بی توجهی به اثار باستانی و توهین به نیاکان تمدن خود را زیر سئوال می بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما تحمل نظر مخالف رو نداری و اون رو توهین تلقی میکنی. همین خشایار تو یونان چه کار داشت؟ چرا آتن رو به آتش کشید؟ این بزرگترین امپراتوری چقدر باعث کشتار و خونریزی شد؟
1400
| United States |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آقای ناشناس
سئوال من این است...تو در ایران چکار داری, تو که ایرانی نیستی....حتمآ میخواهی مرا به نژاد پرستی هم متهم کنی.....امثال تو به نظر من زیر .................
728
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
حتما ! میتونیم. ما برای داستانهای غیر ایرانی چه سریالهای بسیار پر خرج نساخته ایم . ولی هرگز در مورد ایران باستان ؟؟؟؟ راستی تاریخ ایران از کی شروع میشود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خفن گفتی
آفرین
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اره بابا اخراجیا1.2.3..
چقدم دنیا استقبال کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ما ستایش 2 رو داریم ...
از چی میترسونی ما رو ؟!!!
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اقا اين جور فيلم ها نه جواب داره نه بايكوت و نه هيچى. هر چقدر سر و صدا بكنيم بيشتر تبليغات براى فيلم و منبع در امد فيلم سازانش ميشه. هر روز سر هر چيزى كه فكر كنيد بلاخره اگر توش سودى متصور بشه يه مادر مرده اى اقدام به تهيه ان خواهد كرد. و براى اين تيپ از توليد كنندگان بنجل موضوع هر چه حساسيت انگيز تر و سر وصدا بيشتر بهتر. هيچ كس هم جلوش رو نميتونه بگيره اينقدر اينها اونها نكنيد اينها اونهايى وجود نداره از همين هاست كه خودمون هم بفور داريم ازشون فقط اونجا حق درست كردنشو دارند. بهر حال يك ملت كه قرار نيست خودشو طرف چند تا لات و اوت بكنه كه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اینا هنوز نمیتونن شمایل خشایار شاه رو بسازن اصلا شاهان ایرانی مو بلند یا ریش بلند بودن نه این شکلی مثل ادم خوارها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آره من از هفت هشت سال پیش تو همین فکر بودم آخه شاهان هخامنشی موهای بلند فرفری داشتن این دیگه کیه؟نمیدونم واقعا مردم دنیا رو دور از جون خر فرض کردن یا مردم اطلاعی ندارن خب شمایل شاهان هخامنشی دیگه از درو دیوار تخت جمشید میباره
ناشناس
| United States |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
به گفته هرودوت....من هیچ مردی را به زیبائی اندام و ورزیدگی, مثل خشایار شاه ندیده ام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تا زمانی که عده ای با تاریخ ایران و ایرانی مشکل دارن ، اونا برای ما تاریخ سازی میکنن .
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خیلی موافقم، الان که حرف ایران در دنیا هم حالا در مورد مسایل سیاسی زیاد زده می شود اینها حتی از ضد تبلیغات ما هم به عنوان تبلیغ استفاده می کنند. فکر کنید چقدر اون نتانیاهو از ساخت این فیلم خوشحال میشه!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما که میگین خشایارشا و ... مظهر طاغوت و کفر و ظلمن! ناراحتید حالا؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ای بابا دلتون خوشه
ما که خودم عارمون میاد از این تمدن و داریم از کتابای درسی حذف شون میکنیم
بعد انتظار دارین که بیان موضع گیری کنن!!!!!!!!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ما که تو ایران خیلی کارگردان عتیقه داریم که ادعاشون گوش فلک رو پر کرده خوب یکی چند تا هم از تاریخمون بسازند البته واقعیت رو روپرده بکشند....
نادان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
وقتی تو صداوسیما برای تبلیغ برنج وچای وکلوچه استودیو اجاره میدندوازدرامدهنگفت آن فیلمهای آبکی میسازند نباید بیشتر از این انتظار داشت!!!!!!!
600
|
United States
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ابا بچه های خودمون از تاریخ کهن و درخشان سرزمینشون اطلاع دارند؟ وقتی دستور حذف بزرگترین وطلایی ترین بخش تاریخ ایران رو از کتابهای تاریخ صادر میکنید انتظار دارید بیگانگان شخصیتهای تاریخی مارو حلوا حلوا کنن. کشورهای دیگه اگه یک دقیقه از این تارخ رو داشتن دیگه جواب سلام کسی رو هم نمی دادن(ازماست که برماست)
پاسخ ها
گرشاسب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
گل گفتي ايراني
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سینماگران بایستی جهت خدمت به این سرزمین اقدام به ساخت فیلمهای تاریخ نمایند
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چرا از فیلمهای ساخت امریکا که تمدن و فرهنگ ایرانی در اون به تصویر کشیده شده تبلیغی نمیکنیم ولی به ۳۰۰ که همه میدونن چرته باید اعتراض کرد ؟
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چی هست این 300 ! فیلمه؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اونوقت من فکر میکنم زیادی خوشبینم. شماها از منم بدترین. ما هنوز نمیتونیم کارتون سفید برفی هفتاد هشتاد سال پیش یا حتی بعضی جلوه های ویژه فیلم های چارلی چاپلین رو بسازیم، اونوقت شما توقع دارین بریم یه ضد 300 بسازیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بجای این همه هزینه تو بعضی بخشها بهتر بود یه شهرک سینمایی خوب مثل بالیوود(هند) میساختیم.
تو این دور و زمونه اثر فرهنگی خیلی تاثیر گزارتر از بمب و موشک و تانک هستش!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به نظرم تنها راه مقابله با اين قبيل حركتها ، سعي در اراىه تصوير درست از ايران و ايرانيست، در دنياي مدرن امروز كشورهاي بدون هويت به راحتي با خرج مباكغ هنكفت در حال تاريخ سازي يا به بيان بهتر هويت سازي براي خود هستند ، صد افسوس كه عده اي ... در داخل كشور نيز از اين حركات خشنود مي شوند، در حاليكه كشورهايي مثل عربستان و اسراييل حتما بعد از حمله به هويت ايرانيمان به سراغ هويت اسلاميمان هم خواهند امد.
شایان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اگه میخان بگن آدم ها وحشی هستن مشکلی نیست ولی چرا درباره تاریخ ما دروغ میسازن بیان تاریخ واقعی خودشون رو بسازن. کارگردانش اسرائیلیه کافی بود که داستان واقعی شکل گیری اسرائیل رو بسازه یا تهیه کننده های آمریکایی میومدن نسل کشی سرخپوستارو میساختن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دقت كن دوست عزيز!
اثر گذارترين فيلم هايي كه از كشتار سرخپوستان ساخته شد به وسيله خود امريكايي ها است!!
انصاف داشته باشيم مسائل را منطقي تر و بهتر تحليل كنيم!
يه موضوع ديگه اگه يك اروپايي بياد مثلاً تهران در مترو سوار شدن مسافران و احترامي كه به هم مي‌گذاريم را ببيند!! فرهنگ ماشين سواري مان را ببينند ! تو خيابان هاي تهران انداختن اخلاط سينه و آب دهان پرتاب كردن مان را ببيند دعوا و فحش دادن هايمان را ببيند! اين خود مي تواند سبب شود كه باز درباره ما فيلمي به سبك 300 بسازد!! (به قول دوستان كه پيشتر گفته بودند از ماست كه بر ماست)
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
واقعا که از ماست که برماست. بابا خدا وکیلی به جای این همه فیلم در پیت مثل استخونای بابام ، دمپایی های ننم ، ...و ...... یه فیلم تاریخی درست کنید....
بابا، اشکانیان 1500 سال قبل از گالوای ایتالیایی پیل الکتریکی ساختن طوری که دانشمندان خارجی ایرانی ها رو با موجودات فرازمینی مقایسه کردن. واقعا تاسف باره که الان این بدبختی به سر ما اومده و هرکی از راه میرسه با سنگ میزنه تو سر ما.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نه تابناک چون، بایکوت اشتباه هست. درباره کورش کبیر فیلم بسیار با شکوه بسازید با اشاره به بزرگترین دستاوردهای انسانی این مرد در تمام مراحل زندگیش، اونوقت دهن دنیا بسته میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اتفاقا آخرین جنگ کورش با سکاها سوژه ی خوبی برای بیلم هست امیدوارم ساخته بشه چون 300 برابر 300 فروش میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
Agha 2500 sal pish Che rabti be ma darad
پاسخ ها
حسن
| United States |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تاریخ درخشان ما نباید فراموش بشه
ناشناس
| United States |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تاریخ برای کسی آب و نون نمیشه، همه وضع حال رو می بینن
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دوست عزیز ناشناس که میگین تاریخ نون و آب نمیشه. واقعا متاسفم. شاید در ظاهر این گونه باشه ولی کمی که بیشتر فک کنی میفهمی کاملا در اشتباهی. کشور ترکیه یکی از راهای درآمدزاییس بخاطر تاریخ و تمدنی که داره و ششمین کشور توریستی جهانه که بیشتر ابن موضوع بخاطر تبلیغات مناسبی هست که در زمینه میکنن ولی ایران در رتبه 147 کشورهای توریستی هست که واقعا تاسف باره. ما خودمون هیچگونه تبلیغاتی در این زمینه نمیکنیم و حالا که فیلمهایی علیه تمدنمون میسازن قطعا تاثیر منفی خواهد داشت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
خیلی متاسفم که هنوز نمی دانید تاریخ یکی از عناصر تشکیل دهنده هویت یک قو م وملت است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ما هم ایرانی هستیم هم مسلمان پس باید فیلم هایمان علاوه بر پوشش مسائل مذهبی مسائل ملی را نیز پوشش دهد
حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دختر خشایارشاه در نبردهای بین ایران و یونان فرمانده نیروی دریایی ایران بوده و با شجاعت ناوگان دریایی ایران را به پیروزی رساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دخترش یا همسرش!!!!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اونا فیلم300برای ما میسازن اقای ضرغامی هم در جواب به اونها سریال جومونگ و امپراتوری بادها و....پخش می کنه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اقا ما بالاخره نفمیدیم این یک دونه فیلمه یا 300 تا فیلم!!
یا شایدهم نسخه 300 یک فیلمه!!
خلاصه من که گیج شدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
طبق کتاب های دزسی مدارس ما فقط 1000سال هم کمتر تمدن داریم؟در حالی که مهمترین سند متمدن بودن ایران در لوح حقوق بشری است که به دستور کوروش نوشته شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقایون اصغر فرهادی ، داریوش مهرجویی و ... شما کارگردانهای پر افتخار ما چرا هیچ اعتراضی نمیکنید؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
هخامنشیان رو بیخیال، جلو اونو بگیرید که تو روز روشن جلو اینهمه آدم و دوربین و... به امیرکبیر توهین میکنه تازه طلب کار هم هست.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
هرکس فیلم 300 را ببیند در بی تفاوت ترین حالت تمامی فیلم برضد سازندگان آن میباشد .به نفع ما در ابتدای فیلم نشان وحشتناک نژادپرستی موج میخورد در زمانی که کود ک معلول را میخواهنداز بین ببرند در زیر پا پر از سرکسانیست که به علت معلولیت کشته شدهاند تا نژاد پرستان بی نقص باشند در معبد روحانیان حاضرند در قبال پول کشور خدر را به شاه ایران بفروشند زن شاه برای بقای شاه حاضراست خود فروشی کند وغیره وبرااثراین فسادها وحتی فرد معلول به کشور خود خیانت میکند وایرانی ها وحتی شاه ایرانی را از نژاد سیاه نشان میدهند تا ایرانی ها را نژاد پست برشمرند هر فرد با کمترین اطلاعات میتواند ننگ این فیلم را برای سازنده ببیند.
مهتدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
در روایتی از یکی از حضرات معصومین خوندم که فرمودند: «یموت الباطل بترک ذکره».
یعنی باطل از راه عدم یادآوریش می میره.
همین که به یه چیز باطل نپردازیم و بیخودی پر و بال بهش ندیم، باعث میشه از اذهان محو میشه و از یادها میره و می میره.
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
وقتى خودمون حضرت ذوالقرنين رو نفى ميكنيم ودر سدد تخريب مقبره اش بر مى اييم بيشتر از اين توقع نميره
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به جای آنکه از تمدن از دست رفته خود سخن بگویید بیایید تمدنی شکوهمند بسازیم تا جهانیان جرات جسارت به آن را پیدا نکنند اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
وجه مشترک فیلم ۳۰۰ با فیلم های تولید داخل اینه که تو هر دوشون شخصیت هایی با اسم های داریوش و خشایار و... نقش منفی فیلم رو بازی می کنن.
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
شاید یکم باورش تاسف بار باشه ولی کاریش نمیشه کرد. ایران هیچ وقت حاضر به ساخت همچین فیلمی نیست البته قادر هم نیست. حاضر نیست چون اولا پرهزینه است و کسی با هزینه شخصی قادر به پرداخت چنین هزینه ای نیست( هرچند این فیلم 300 که ساخته شده به صورت خصوصی است) اگر که قصد ساخت همچینین فیلمی رو دارن باید دولت حمایت کنه و دولت هم کمک نخواهد کرد چون هخامنشی ها زرتشتی بودند و اگر هم دولت قصد حمایت داشته باشد با هجوم بسیاری از افراد روبرو خواهد شد.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آفرين موافقم
اقای بیچاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اقا این فیلم 300 توهین به ایرانیاست؟ فقط 300 توهین به ایرانیاست؟ فیلم های دیگه توهین نیستن؟ ما به اونا تو فیلمامون توهین نکردیم؟ ایرانیا روزی هزار بار به اونا فحش نمیدن؟ اخبارمون همش در مورد بدبختی های اونا نیست؟این یه جنگه اگر عرضه دارید (داریم ) که ما هم مثلا فیلم مارتین لوتر رو می سازیم که به اونا بگیم نژاد پرست اگرم که عرضه نداریم که البته نداریم میریم فیلم میسازیم با بازی احمد پور مخبر اقا ما هممون بیچاره ایم
ناشناس
|
Hungary
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
چرا همیشه به دنبال جواب دادن هستید خوب شما جبهه جدیدی را باز کنید و اصلا یک فیلم از بعد دیگر بسازید بعدی که نقطه ضفف طرف مقابل حساب میشود مثلا راجب به حقایق هولوکاست و برنامه ریزان اصلی ان یا فیلمی تاریخی که زیبایی های تاریخ ایران زمین را نشان دهد بدون توجه به فیلم 300 یا امثال ان. البته بای بدانی در کارتونیهایی مثل ساوت پارک توهینهای بیشتر و بدتری نسبت به تاریخ این با سوژه گیری از فیلم 300 انجام گرفته که تصور میکنم خبر ان به ایران نرسیده برای همین هیچکس هیچ انتقادی نکرده است دست ان به این حرف اینشتن توجه داشته باشید هنر احمق این است که شما را تا حد خود پایین میاورد و بعد با یک عمر تجربه در ان حد فکری شما را شکست میدهد بنابراین اگر انها به اینچنین کارها دست میزنند دلیل نمیشودکه ما اصلا توجه کنیم باید به ارزشها خود بپردازید نه به ضد ارزشهای دیگران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
شما نظر ندی نمیگن بی نظری !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این فیلم مزایائی هم داره. اگه جنگ بشه. دشمن خیلی از ما حساب میبره و میدونه که دهنشو سرویس میکنیم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اونا تاریخ نداشتنشو رو می سازن و ما ...
خانواده شهدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
اول باید از خودمون شروع کرد. وقتی خبرگزاریمون مثل تابناک می ترسد اسم خشایارشاه را بعنوان یک شاه قدرتمند و عادل که ایران را به بالاترین نقطه خود رساند ، بنویسد (خشایارشا) نباید انتظار داشت خارجی ها به ما احترام بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
خوبی؟ می دونی اسم درستش «خشایارشا» بوده؟ چرا با ضعف اطلاعات تاریخی ات، تابناک رو می زنی؟
بهروز
|
United States
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
وقتی نتونیم خودمون از تاریخ کشورمان بدرستی حمایت کنیم واون رو به زیبایی به جهانیان نشون بدیم اونها با ساخت چنین فیلم هایی سابقه تمدن چندین هزار ساله مارو بزیر سوال میبرن و نابودش می کنن...........
محسن
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
خشایارباقدی حدود2/40بلندقدترین شاه جهان بوده.هرودت مینویسدوقتی لیونیداس بحضورخشایارامدازهیبت وترسش بزمین افتاد.اخه کجامیشه با300نفرجلوی یک ارتش مدرن بافیل وشترواسب ومنجنیق وایستاد؟هالیوودسوپرمن میسازدازاینورزمین واردوازقطب دیگرخارج میشود.همش تخیل وافسانه است.سربازهای امریکایی خیلی ترسوهستندهمه اینافیلم ودکونه قدرت نظامیشون فقط بخاطر سلاحهای پیشرفته است.الان که دیگه هیچ عددی نیستن.چین وروسیه اف 35ساخته چین شاتل ساخته فضانورداشون اطراف ماه رو قرق کردند.فیلم جاذبه یاgravityهم ازهمین حکایت داره.من بعنوان یک ایرانی باتوقف غنی سازی مخالفم.
نیمه غربی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
دست کم گرفتن و نفی و مسخره فرهنگ دیگران زشت است اما زشتی کار زمانی نعلوم میشود که این اتفال برای ما بیفتد اما وفتی کارگرانی از کشور همسایه را مسخره میکنیم برای هموطنان داخلی جوک میسازیم و با sms نشر میکنیم یا برای مسی افاضه ادب میکنیم در صحنه اعدام هموطنان مشتاقانه با گوشی حاضر میشویم اما در صحنه کمک به ایتام در کوچه چپی قایم میشویم و ...... هیچ کاری لازم نیسن بکنیم جز اینکه اول قبول کنیم راست میگن بعدا چاره جویی و اصلاح خودمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
1- این فیلم ها بر اساس یک سری کتاب مصور ساخته می شوند که هدف آنها تنها و تنها سرگرمی است و سازندگان آنها ادعا می کنند که قصد آنها یک مستند تاریخی نیست بلکه یک فیلم اکشن و سرگرم کننده است.
2- درست است که در این فیلم ها تاریخ ایران تحریف می شود، اما باور کنید برای خیلی از مردم کشورهای دیگر ترقیب کننده است که تاریخ ایران را مطالعه کنند. به این ترتیب با تاریخ و فرهنگ واقعی ایران آشنا می شوند.
3- در خیلی از فیلم های هالیوود، دشمن اصلی یک چینی یا یک روس است ولی در چین و روسیه اتفاق خاصی نمی افتد و مردم هم فکر نمی کنند هویتشان زیر سوال رفته است.
4- در کل در مقابل اینجور فیلم ها نباید خیلی حساسیت به خرج داد. یک روز می آیند و یک ماه بعد فراموش می شوند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
من اگر سرمايه داشتم فيلم 313 را در برابر آن مي‌ساختم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
آخه هیب خشایارشا کی اینجوری بوده اینکه بیشتر به بچه سوسولای بزک کرده میخوره.
هیبت خشایارشا رو باید بری تو تخت جمشید و نقش رستم و پاسارگاد و ... ببینید. خاک بر سر احمق سازندگان این فیلمای آبکی الکی اکشن.
ايمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
تابناك شما خودت داري تبليغ فيلم 300 ميكني
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
وقتي كه سريال هاي تلويزيوني ما آواي باران است وموضوع آن با هيچ عقل ومنطقي نمي خواند انتظار داريد سينماي ما چگونه باشد. وچطور انتظار داريم مردم به سمت ماهواره نروند وسريالهاي غرب و فيلم هاي آنها را نبينند؟؟
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: