بازدید 43905

شاهزاده ايران در راه؛ «40 سرباز» در مصاف «300»؟!

در حالي كه فيلم ضدايراني «300» با فروش 454 ميليوني، رتبه ششم فيلم‌هاي پرفروش دنيا در سال 2007 را به دست آورد، شب گذشته در حالي پخش سريال ايراني «40 سرباز» به پايان رسيد كه بيشتر مردم ايران، رغبتي به ديدن اين سريال پيدا نكردند. اين در حالي است كه هاليوود، پروژه سينمايي «شاهزاده ايران» را در دستور كار خود دارد.
کد خبر: ۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۲ 08 January 2008
در حالي كه فيلم ضدايراني «300» با فروش 454 ميليوني، رتبه ششم فيلم‌هاي پرفروش دنيا در سال 2007 را به دست آورد، شب گذشته در حالي پخش سريال ايراني «40 سرباز» به پايان رسيد كه بيشتر مردم ايران، رغبتي به ديدن اين سريال پيدا نكردند. اين در حالي است كه هاليوود، پروژه سينمايي «شاهزاده ايران» را در دستور كار خود دارد.


به گزارش خبرنگار «تابناك»، به نظر مي‌رسد سريال ايراني «40 سرباز»، نخستين مجموعه پرداخته به قهرمانان اساطيري ايران بوده و با وجود آن‌كه كار آن از پنج سال پيش آغاز شد، برخي آن را پاسخي در برابر «300» تلقي كردند.
 
فروش نيم ميليارد دلاري فيلم «300» و كسب رتبه ششم در جهان، نشان مي‌دهد كه ده‌ها ميليون تن از مردم جهان آن را نگاه كرده و به فرهنگ مردم ايران بدبين شده‌اند، اما با گذشت نزديك به يك سال از آغاز پخش اين فيلم سينمايي و اعتراضات گسترده، هنوز كاري عملي كه بتواند ايرانيان و جهانيان را با فرهنگ غني اين سرزمين آشنا كند، مشاهده نشده و اين در حالي است كه هاليوود و كمپاني «والت ديسني» به زودي فيلمبرداري پروژه ديگري را درباره تاريخ ايران در 1300 سال پيش آغاز مي‌كنند.

اما در اين سوي سريال ايراني «40 سرباز»، به رغم آن‌كه با ابتكار نويسنده، به تلفيق فرهنگ ايراني و اسلامي به عنوان شكل‌دهنده هويت مردم مسلمان ايران پرداخته بود، آنچنان ضعيف ظاهر شد كه با وجود هزينه‌هاي گزاف ميلياردي، به سرعت به يكي از كم‌بيننده‌ترين سريال‌هاي سيما بدل گشت.

اين سريال با محور قرار دادن شاهنامه فردوسي، ضمن بيان بخش‌هايي از داستان‌هاي شاهنامه و ماجراهاي پهلوانان اساطيري چون رستم و سهراب و اسفنديار، گريزهايي به تاريخ صدر اسلام و زندگي رسول خدا(ص) و اميرالمؤمنين(ع) داشته و سرانجام به دوران جمهوري اسلامي مي‌پردازد، اما پردازش و بازي‌سازي‌هاي ضعيف، اين سريال پرهزينه تاريخي را در حد يك تئاتر تلويزيوني تقليل داد.

بخش‌هاي پاياني اين سريال، حتي به موضوع تقابل هويت ايراني و قدرت‌طلبي نظام سلطه آمريكايي، اشغال نمادين ايران توسط ارتش آمريكا و به موازات آن، تقابل بسيجيان و انقلابيون پشيمان پرداخت، اما سناريو ضعيف و دخالت دادن ناشيانه و افراطي تمايلات سياسي كارگردان، باعث شد به جاي آن‌كه اين سريال، باعث افتخار مخاطبان به فرهنگ و هويت ملي و ديني ايران شود، آنان را مقهور قدرت آمريكا كند، به گونه‌اي كه نماد فرهنگ بسيجي در عصر حاضر، زماني كه اسير دست ژنرال آمريكايي بود و هويت خود را معرفي مي‌كرد، با چهره‌اي خشن، نام رستم و سهراب تا نام امام علي(ع) و حضرت زهرا(س) و امام حسين(ع) و شهدا و امام خميني را فرياد مي‌زد و ژنرال آمريكايي كوچك‌ترين توجهي به او نمي‌كرد.

اين سريال همچنين به شيوه‌اي ناشيانه و خنده‌آور، صحنه تقابل نظاميان آمريكا با بسيجيان را به تصوير كشيد كه با لباس خاكي امروزي، شمشير و پيشاني‌بند گرفته و در كنار رستم و سهراب و مالك اشتر و ... به مصاف آمريكاييان رفتند و گلوله آمريكايي‌ها به هيچ كس برخورد نكرد و همه گريختند.

جالب آن‌كه اين مجموعه تهيه شده توسط كارگردان متدين آن، با شكستن برخي عرف‌هاي رايج در بيشتر سريال‌هاي سيما، عروس نقش مثبت سريال را با آرايش بسيار غليظ و ناخن‌هاي لاك‌زده و زن ديگري كه يك تنه پيام‌آور تمام هويت ايراني و اسلامي اعم از رستم و سهراب، شهدا و امام زمان بود با آرايش غليظ، گردن نمايان و البته چادر مشكي! به تصوير كشيد، به گونه‌اي كه حتي كم كردن رنگ تصوير نيز مانع از مشخص شدن اين موارد نشد.

اكنون پرسش اينجاست كه تا كي بايد با كم‌توجهي به هويت ايراني و اسلامي و يا پرداختن بيش از حد ضعيف نظير اين سريال پرهزينه كه ساخت آن پنج سال وقت گرفته، عمل كنيم و آيا اين بار نيز بايد شاهد توهين‌هاي احتمالي فيلم سينمايي شاهزاده ايراني به فرهنگ كشورمان باشيم؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۰
بعنوان یک ایرانی متاسفم که فرهنگ و تمدن ایران زمین را بدین گونه ضعیف منعکس می کنند. واقعا سریال ضعیف و بی محتوا بود (حیف بیت المال). باید سریالهای تاریخی را به افرادی داد که تجربه این کار را دارند.
من اوایل بدلیل وجود نقش رستم و علاقه به دیدن فیلمی از این شخصیت باستانی ایران خیلی به دیدن فیلم راغب بودم اما متاسفانه آنقدر موارد غیر مرتبط را به نحو خسته کننده ای به هم چسبانده بودند که به سرعت از این فیلم زده شدم و آن را رها کردم.
سینمای ایران باید بیش از این به فرهنگ تاریخی کشورمان و سینما اهمیت دهد و از این توهین های کشورهای غرب ساکت نشینم و سینمای ایران را بهبود بخشیم
با درود. من اين سريال را نديده ام چون در ايران نيستم و از طريق سايت شما فهميدم و حالا هر چه فكر مي كنم رستم و سهراب چه ربطي به امريكا دارد نمي فهمم اين فيلم اگر قرار بود به اساطير تاريخي ايران بپردازد ديگر چه لزومي داشت به امريكا گره زده شود ؟!
اي كاش فقط يكي از داستانهاي شاهنامه فقط يكي شو تبديل به فيلم مي كردند اونوقت مردم دنيا مي فهميدند كه ايران و ايراني چه انسانهايي بودند و اگر كوچكترين مطالعه اي در تاريخ و فرهنگ غني خود داشته باشند مي توانند بهترين كشور دنيا بشوند
افراط و تفریط در اظهار نظر دوستان جایز نبود . ما که از زیبایی های تطبیق جالب اشعار فردوسی و فرهنگ و تاریخ شیعی در این مجموعه بهره وافر بردیم . دستشان درد نکند . تشکر
با سلام
ما بعنوان وارث اين تمدن و فرهنگ بزرگ براي معرفي ان هيچ كاري نكرده ايم بدليل فراوان و از همه مهمتر اينكه ميخواهيم همه گذشته مان را با هم مخلوط كنيم و انچه را كه ميخواهيم به معرض نمايش بگذاريم نه انچه هست و بوديم. و همه را بايك وزن نشان دهيم . باور كنيد با اينهمه داستانهاي ناب ايراني قبل از اسلام و بعد ازان چرا موجودات تخيلي مثل بت من و مرد عنكبوتي بايد الگوي بچه هاي ما باشد؟
من در جواب پسر 4 ساله ام كه ميپرسد بابا اينها كه مال ما ايرانيها نيست پس قهرمان ايراني ها كيست و كجاست جوابي براي گفتن ندارم بجز اينكه داستانهاي قهرمانان ايراني را با اب و تاب برايش قصه گويي ميكنم تا بفهمد ما هويت داريم ونياز نيست پيرو مردان تخيلي انها باشيم. بايد براي فرهنگ اين مرز و بوم كهن اما زنده و پويا ارزش گذاشت ، زحمت كشيد و پول خرج كرد.بايد از تمام سرمايه مان استفاده كنيم .اسلام عزيز است و رزمندگان زمان جنگ نيز بزرگ و گرامي.ولي چرا همه چيز را ميخواهيم يك جوري به هم وصل كنيم. بجاي اين سريال بلند يك فيلم مستند و يا سينمايي ميتوانست خيلي اثر گذارتر و مخاطب پسند تر باشد. البته يادمان باشد اين تمدن و هويت گذشته انقدر قوي است كه نه تنها فيلم 300 بلكه سياه نماييهاي بدتر از ان نيز كاري از پيش نخواهند برد.
مشکل اساسي ما اين است که هنوز رسانه را درست نمي شناسيم و با يک سريال قصد داريم تمام مشکلات را حل کنيم!! من نيز در ابتدا مشتاق تماشاي آن بودم ولي بعد از هر قسمت اشتياق کم ميشد. بطور اتفاقي قسمت آخر آن را ديدم. واقعا يک کمدي کامل بود. سرشار از شعارهاي مستقيم و ... .حتي در کتابهاي کودکان هم همچنين مواردي يافت نمي شود چه برسد به يک داستان اساطيري و حماسي!
وقتی سریالی را با آمیختن چند موضوع در هم می آمیزن و یک نمونه غلو به وجود می آورند چگونه میشود انتظار داشت که سریال بیننده داشته باشد .من اول که فیلم را دیدم خیلی خوشم آمد ولی بعد از تداخل موضوعات بی ربط علاقه ام رو از دست دادم .
نمي دانم چرا اين سريال پخش شد چون هيج بعدي نداشت .
توصيه به دست اندر كاران : اما اگر دفعه بعد خواستند همچين كاري كنند لطفا درباره ي افراد تحقيق كنند تا حداقل مورد خنده ي مردم قرار نگيرند
من ابتدا بسیار خوشحال شدم که یک فیلم راجع به ایران ساختند ولی کیفیت کار آنقدر پایین بود که دنبال نکردم تا اینکه قسمت آخر رو دیدم.واقعا افتضاح بود!!
جالب اینکه این فیلم انگار مشاور تاریخی نداشت چون "نگاره انسان بالدار" را که اکنون نماد زرتشیان است تا عهد رستم عقب برد!! همین طور ستاره یهود و...
حال آنکه فیلمی چون "ذوالقرنین" از کمبود منابع مالی رنج می برد.
جالب تر آنکه این فیلم درست از تلخترین جای شاهنامه شروع کرده بود و داستان های زیبایی چون فریدون و ضحاک و ... در ابتدای این فیلم اصلا جایی نداشتند.
واقعا متاسفم.
يكي از ضعيفترين كارهايي بود كه در اين چند ساله ديده بودم.
اگر ميخواهيد در مورد فردوسي و شاهنامه فيلم بسازيد بسيار عاليست...
اگر ميخواهيد در مورد پيامبر و حضرت علي فيلم بسازيد خبلي خوب است.
اگر ميخواهيد در مورد جنگ حرف بزنيد هيچ ايرادي ندارد. فقط چرا بايد به زور همه اين اينها را در يك بسته بپيچيد و به خورد بيننده بدهيد؟! چرا اجازه نميدهيد بيننده خودش اين ارتباط را درك كند؟!
اگر در مورد يك داستان شاهنامه فيلم ميساختند و برايش خرج ميكردند خيلي بهتر از اين سريال بلند و آموزنده!!! و مفتضحانه بود.
من تنها قسمت آخر این سریال را دیدم و اما هنوز گرفتار صحنه آخر هستم که همه اساطیر ایرانی و اسلامی شعار مردانگی می دهند و ژنرال تنهای آمریکایی را دوره می کنند .. واقعا متاسفم (البته همین یک مورد شاید کافی باشد)
اين سريال با نهايت هنرمندي توانست رستم و ايران و هنرپيشه هاي معتبر و محبوب و ... را با اين همه هزينه به افتضاح بكشاند! اميد است كارگردان محترم، با اين تجربه پرهزينه بداند كه دفعات بعد چگونه سريالهايي از اين دست بسازد و يا شايد بهتر آنكه نسازد!
اگر به سلاح های m16 سربازان آمریکایی (در قسمت آخر) توجه می کردید متوجه می شدید که خشاب ندارند !!!
وقتی کارگردان این سریال به این جزییات توجه نمی کند و به شعور بیننده توهین می کند ، چگونه انتظار داریم که اینگونه سریال ها پربیننده باشد؟!
من که نتوانستم حتی یکی از قسمت های این سریال را بطور کامل تماشا کنم.
به نام خدا
پس از ساخت سریال امام علی به کارگردانی آقای میرباقری که یکی از شاهکارهای تاریخی ایران بود . متاسفانه ساخت سریال تنها ترین سردار به آقای فخیم زاده پیشنهاد شد که با آنهمه هزینه به دلیل ضعف کارگردانی و بازی مورد استقبال قرار نگرفت
نمونه دیگر فیلم حضرت ابراهیم که با آنهمه فضا در داستان برای کار فیلمی بسیار ضعیف ارائه شد که حاوی ایراداتی مثل ( خارج شدن بخار از دهان نمرود در حالی که لباس بر تن ندارد . پریدن وزیر نمرود از روی برج مثلا بلند نمرود همانند پریدن از یک چهارپایه یک متری است . حذف قسمت خلق مجدد چهار پرنده از داستان به دلیل نیاز به جلوه های ویژه کامپیوتری ) میباشد .
اگر بجای فیلم چهل سرباز که در آن تنها افرادی با لباسهای باستانی برای هم شهر و داستان می خوانند آقای داریوش ارجمند با کت و شلوار پشت میز فقط شاهنامه میخواند به مراتب بیشتر با استقبال روبرو میشد .
افسوس ...
يكي ديگر از نقصهاي اين سريال اين بود كه پهلوانان ايراني هيچ شباهت فيزيكي به پهلوان نداشتند و بجاي اينكه بازوان بزرگ داشته باشند لباسهاي پف كرده بر تن داشتند اين سريال را با فيلمهايي نظير هركول و اسپارتاكوس و ... مقايسه كنيد ظاهر فيزيكي هنر پيشه هاي آنها كجا و اين مجموعه كجا
من روز اولی که این فیلم رو دیدم گفتم چه خوب که با همچین موضوعی فیلمی ساخته شد ولی ای کاش همه چیز به هم ربط پیدا نمی کرد.
من هم اوایل پخش سریال بخاطر وجود اساطیر ایرانی این فیلم را دنبال می کردم. وخوشحال شدم از اینکه بالاخره مسئولین فرهنگی ما به فکر هویت ملی ما افتادند اما با گذشت چند هفته ،سر از عربستان، عراق و... در آوردیم ودر لابلای نخلها دنبال رستم ،اسفندیار، سهراب و... گشتیم . ولی افسوس که رد پای ضعیفی از آنان باقی مانده بود. وافسوس خوردم ایران با این همه پیشینه و اسطوره وقهرمانان ملی چرا از ساختن فیلم زندگی ودلاوری های آنان عاجز بوده ویا سر باز می زند؟؟؟
عاقبت بخيري از جمله دعاهاي پركاربرد پدران ما است.اين سريال عاقبت بخير نشد.اي كاش سريال بعد از شكست اسفنديار از رستم تمام مي شد.
متاسفم که فرهنگ کهن ایران زمین را ایگونه ناشیانه لگدمال کردن/ حیف رستم و فردوسی و .......
به جاي ساخت تعداد بيشماري سريال و فيلمهاي سينمايي پر خرج، بي مفهوم، نا متناسب با فرهنگ ديني و ميهني بهتر است اين هزينه ها را در جهت ساخت يك فيلم تاريخي-باستاني با جلوه هاي ويژه (حداقل در حد فيلمهاي سطح پايين هاليوودي) صرف كنيم تا ضمن دفاع از تاريخ و هويتمان زمينه اشتغال بسياري از افراد خوش ذوق و گرافيست در اين زمينه را فراهم كنيم.
در ابتدا این مجموعه بسیار جذاب بنظر میرسید.اما در اواسط کار از این شاخه به آن شاخه پریدن این سریال آغاز شد.در حالی که مردم ما مطمئنا دوست دارند سریالی ببینند که درباره پهلوانان اساطیری ایران باشد،گریز این سریال به اعصار مختلف ضربه سختی به بینندگان آن زد بطوری که برادر بنده که یکی از مشتریان پر و پا قرص این سریال در ابتدا بود،بعد از چند قسمت،قید دیدن این سریال را زد.
سریال پیش از حد کشدار وملال آور بود اختلاط ناشیانه اسطوره های ملی با شخصیت های مذهبی باعث شد تا این سریال نتواند مخاطب جذب نماید
من تنها دو قسمت از اين سريال را نگاه كردم و متاسف شدم چرا بدون مطالعه كار انجام مي دهند اين فيلم از بابت متن،تدوين،چره پردازي،و....فوق العاده بد بود .
اين سريال رو در ابتدا بخاطر پرداختن به شاهنامه حكيم فردوسي نگاه مي كردم اما از قسمت 3 و 4 به بعد متوجه تحريفات در اصل داستان و كلا از محتوي تهي بودن كار ، بشدت از اين سريال روي گردان شدم .
نميرم ازين پس كه من زنده ام
كه تخم سخن را پراكنده ام
حريم و حيطه حكيم توس جايي نيست كه به راحتي مجال پاي گذاردن در آن داشته باشيم
با تشکر از نقد کوتاه و رسای شما.
من هم مثل خیلی از هم وطنان ابتدای سریال را میدیدم ولی بعد از چند قسمت به کلی آن را رها کردم.
سریال40سربازخیلی خوب پیش می رفت تا اینکه به یکباره با همه دورانها و قومیتها ادغام شد .راستی شاهنامه و رستم و سهراب چه ربطی به جنگهای صدر اسلام و تفنگداران آمریکایی داشت!!! ما که نفهمیدیم به همین خاطر هم سریال را نگاه نکردم
باسلام از نقد و پرداختن شما تابناكيان به اين موضوع مهم بسيار سپاسگزارم. روي سخن من با بينندگان و آنهايي است كه نظراتي را ابراز نموده اند. مدت بسياري است كه به دليل بسياري از كج كاري ها و تند روي ها به نام دين كتاب ها و سريال هايي كه تحت اين عنوان ساخته مي شوند از سوي مخاطبات مورد استقبال چنداني قرار نمي گيرد اما برعكس كتاب ها و موضوعات مربوط به مليت و اساطير بسيار طرف دار دارد. بنده منكر آشنايي با اساطير و بزرگان ملي خود نيستم و خود در اين زمينه مطالعات زيادي دارم و مورد علاقه بنده مي باشد اما از انصاف به دور است كه اينچنين نا عادلانه با موضوعات بدون تفكر و صرفا از روي احساسات برخورد كنيم. اين سريان نه صرفا تا قسمت هاي سوم و چهارم (علي رغم آنچه كه دوستان در بالا ذكر كرده و طبق معمول شورش را در آورده اند) بلكه تا 7 يا 8 قسمت پاياني سريال به زيبايي ساخته و پرداخته شده بودكه كمي انصاف و مداقه در آن اين مساله را روشن مي كند. اما همانند غالب سريال ها و فيلم هاي ايراني نه از ابتدا براي انتهاي سريال سناريويي موثر در نظر گرفته شده بود ونه هيچگاه سينمايي هاي ما مي خواهند دست از سره سمبل كاري هاي خود بردارند.
دورود بر مهر ورزان فرهنگ پارسي.
كار بزرگ مخصوص انسان هاي بزرگ است .چرا كار به اين مهمي را به دست كسي مي دهيد كه به جاي كمك ودفاع از فرهنگ آن را مضحكه عام وخاص مي كند.كجاست فردوسي كجاست مولوي وسعدي انان بزرگان اهل فرهنگ در قديم بوده اند وكارگردان اين مجموعه هم ...!!!
روي صحبت من به اهل فرهنگ به خصوص سينما است ، ايا كسي نيست كه جوابي به اين ياوه گويان گستاخ بدهد كجاست ياور آئين وفرهنگ اين سرزمين.
با سلام و تشكر
اگر دقت مي كرديد ، در مورد لباس سربازان آمريكايي در قسمت آخر هم متوجه مي شديد كه :
اولا" سرباز ها عينك هاي محافظ رو از روي كلاه آهني زده بودند ، و مال بعضي هاشو اصلا" رو صورتشون نيفتاده بود و پا در هوا روي كلاه و به صور كج روي چشمشون افتاده بود ، در حالي كه همانطور كه در اخبار ديديد اول عينك محافظ و بعدا" كلاه آهني رو ميذارن روي سر و عينك زير كلاه مي مونه نه روي اون .

دوما" و جالبتر از اون اين كه در قسمت آخر تفنگ هاي M 16 سربازان آمريكايي هيچ كدوم خشاب نداشت ولي معلوم نبود چي شليك مي كرد و در صحنه اي كه فرمانده آمريكايي داشت به طرف رستم در جنگل شليك مي كرد اصلا" از لوله كلت آتش و دود بيرون نمي آمد و اسلحه در اثر شليك لگد كه اسلحه تكون هم نمي خورد .

سوما" M 16 ها به طور مفتضحانه اي كج و كوله و تابلو درست شده بودن و يه نفر كه تا حالا اصلا" اسلحه نديده هم ، به راحتي مي فهميد كه پلاستيكي هستند .

به نظر من سريال سر تا پا اشكال و ضعف داشت و اصلا نبايد از شبكه سراسري پخش مي شد .
کشورهای خارجی یانگوم میسازند تا مردم برای دیدن ای لحظه شماری کنند اما ما بهترین داستانهای دنیارو ....
من سريال سربداران را 3 بار ديدم اگر باز نشان بدهند باز هم ميبينم . اما اين سريال فقط 1 قسمت ان را ديدم بسيار بسيار بد بود
با سلام
وقتی سریالا همزمان با پخش تولید می شه نتیجه هم نباید بهتر از این با شد
قسمتهای اول خیلی عالی بود منتهی در آخر همه چیز سرهم بندی و سرسری بود کما اینکه قسمت آخر سریال با تاخیر دو هفتهای پخش شد
واقعا ما ایرانیها بخصوص صدا و سیمادر اتلاف منابع نمونه ایم. که اگر تمام هالیوود را به ایران می دادند باز هم با مدیریت ویژه مان فیلم را بهتر از این در نمی آوردیم
با سلام
جايی که هويت ايرانی و اسلامی ما موضوع اصلی باشد لازم است دقت بيشتری لحاظ گردد. جدا از ايرادات فنی و ساختاری که حتی تماشاگر غير حرفه ای را به ستوه می آورد سناريو داستان و شيوه نگرش توليد کنندگان مجموعه به موضوع تنها برای مخاطبان با طيف سنی زير 10 سال مناسب بود.
ایرادات این سریال آن قدر پیش پا افتاده است که هر کس یک قسمت از آن را دیده باشد می تواند کلی ایراد از آن بگیرد واقعا سریال اعصاب خرد کنی بود من در یک قسمت از آن دیدم که در یک باغ سیاه درخت فردوسی مشغول جمع آوری انار بود من نمیدانم از کی درخت زرد آلو انار میدهد
آنقدر در اين سريال وقايع تاريخي با يكديگر قاطي شده بودند كه اگر مخاطب تاريخ نمي دانست در تقدم و تاخر وقايع دچار اشتباه و سردرگمي مي شد.
در مورد این فیلم وعوامل ان واثرات ان این ضرب المثل شیرین فارسی مصداق دارد : دشمن دانا بلندت میکند برزمینت میزند نادان دوست
باسلام
من به عنوان یک ایرانی ازسازندگانه 40سرباز ناراحت وعصبانی هستم چون انها میتوانستند باپرداختن به زندگی یکی از شخصیتهای داستان فرهنگ غنی ایران رابه نمایش بگزارند ولی با بی برنامگی واز هم گسیختگی حتی نتوانستند انها را معرفی کنند چه رسد به شناساندن فرهنگ ایران بزرگ وایرانی...
من فیلمنامه نویس هستم. باید بگویم طرح این سریال خیلی خوب و جالب بود، در حالیکه طرح 300 جدای از نظر محتوا واقعا مسخره و خنده دار بود. به آقای نوری زاد به خاطر طرح خوب و نو تبریک می گویم ولی از نظر کارگردانی می توانست. خیلی بهتر از این باشد. شما هم فقط نظر مخالفان را چاپ نکنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی