بازدید 30814
«پنجمعه» با «تابناک»

فیلم: ایران ای سرای امید با صدای «شهرام ناظری» و ساز «لطفی»

جذاب تر از گالری ها برایتان «سینما» ها خواهند بود که این ایام می توانید در آنها نخستین اکران فیلم‌ها را تجربه کنید. پیش از همه این تجربه ها اما در این سرمای زمستان، قدیمی ترین اجرای شهرام ناظری برای شعر «ایران ای سرای امید» را در «تابناک» بشنوید.
کد خبر: ۳۷۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳ 06 February 2014

فیلم: نوای کمانچه کیهان کلهر و باقلامای اردال ارزنجان را بشنویدبرنامه های فرهنگی در سردترین و برفی‌ترین روزهای سال نیز برقرار است و اگر این آخر هفته نبز تصمیم گرفتید، خانه را به مقصدی جهت گذران زمان و کسب تجربه ای شیرین ترک کنید، برنامه های فرهنگی از جمله برنامه های گالری های پایتخت می تواند میزبان شما باشد؛ جذاب تر از گالری ها برایتان «سینما» ها خواهند بود که این ایام می توانید در آنها نخستین اکران فیلم‌ها را تجربه کنید. پیش از همه این تجربه ها اما در این سرمای زمستان، قدیمی ترین اجرای شهرام ناظری برای شعر «ایران ای سرای امید» را در «تابناک» بشنوید.

به گزارش «تابناک»؛ نیمه بهمن ماه، به سردترین روزهای سال مبدل شده و بسیاری از برنامه ها را تا مرز لغو یا تقلیل در وسعت پیش برده اما زیر سقف سینماها، سالن های تئاتر، گالری ها و دیگر حوزه های فرهنگی، برنامه هایی برای این آخر هفته نیز برقرار است که می توانید تجربه اش کنید.

«رد پا» عنوان نمایشگاهی گروهی عکسی است که روز جمعه ۱۸ بهمن‌ماه در گالری راه ابریشم گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه آثاری از سامویل آراندا، علی و رامیار، مهدی منعم، صبا علیزاده، بابک کاظمی و سعید حاتمی به نمایش درخواهد آمد.

گالری شکوه  از جمعه ۱۸ بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی های جواد علمداری با عنوان «انعکاس» می شود. علمداری در این نمایشگاه 17 اثر آبستره رنگ روغن و اکریلیک بر روی بوم ارائه می‌دهد در نمایشگاه نقاشی "انعکاس" تاثیر نور و سایه بر روی آب به تماشا گذاشته می شود. هنرمند در این آثار تحت تاثیر فرم‌هایی از طبیعت است که بر روی آب تشکیل می‌شوند، او ابتدا از این انعکاس عکس می‌گیرد و بعد با الهام از عکس‌ها، رنگ و بافت‌های موجود در آن را بر روی بوم منعکس می‌کند.

نمایشگاه نقاشی های "انعکاس" تا 23 بهمن ماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه،بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری گلستان از 18 بهمن ماه در اختیار نمایشگاه نقاشی رضا پور زرین می شود. این نمایشگاه تا 23 بهمن ماه ادامه دارد. گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

«نگاهی نو به سنت» عنوان تازه‌ترین آثار محمد معمارزاده است که روز جمعه ۱۸ بهمن‌ماه در گالری ساربان به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه شامل 14 اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن در ابعاد مختلف روی بوم است که در طول سال 92 اجرا شده است. نمایشگاه نقاشی نگاهی نو به سنت تا 28 بهمن ماه برپاست. علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست،شماره 8 مراجعه کنند.

گالری والی از 18 بهمن ماه پذیرای نمایشگاهی از نقاشی های «مریم چتر زرین» خواهد بود. این نمایشگاه که با عنوان «پستوی زندگی» گشایش خواهد یافت، ا ۲۹ بهمن‌ماه ادامه دارد. گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 واقع شده است. در نمایشگاه «سیری در هنر معاصر ایران» که به عنوان بخش جنبی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گشایش یافته است،‌ مجموعه‌ای از آثار کاظم چلیپا و ایرج اسکندری از نقاشان دوران انقلاب و جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه،  ۸۷ اثر از ایرج اسکندری و ۷۰ اثر از کاظم چلیپا روی دیوار موزه هنرهای معاصر تهران رفته است. این آثار از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران،‌ حوزه هنری، موزه امام علی (ع)،‌ بانک پاسارگاد،‌ موزه صبا،‌ مؤسسه توسعه هنرهای معاصر و مجموعه شخصی این دو هنرمند گردآوری شده است. این نمایشگاه تا ۲۸ فروردین‌ماه سال ۹۳ آماده بازدید علاقه مندان است. موزه هنرهای معاصر تهران در خیابان کارگر،‌ نرسیده به خیابان فاطمی، جنب پارک لاله واقع شده است

موسسه صبا از روز 14 بهمن ماه میزبان بخش رقابتی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شد و آثار بخش ملی و بین‌المللی در گالری‌های این مؤسسه به نمایش درآمد. این نمایشگاه شامل 901 اثر از 800 هنرمند ایرانی و خارجی است که تا ۵ اسفندماه آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

همچنین نمایشگاه پوستر و طراحی جلد کتاب شامل آثار نجمه فامیل دشتی و نرگس زیّانی، از ۲۰  تا 28 بهمن ماه 1392 در نگارخانه خیال نو موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار خواهد شد. این نمایشگاه  شامل ۸۰  اثر از این دو هنرمند  است که روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه ساعت 16 گشایش خواهد یافت. مؤسسه فرهنگی و هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر در خیابان انقلاب،‌ خیابان برادران مظفر واقع است.

گالری بوم که این روزها در اختیار نمایشگاهی از آثار غلامحسین نامی با عنوان «شور سپید» است،‌ تا 17 اسفند ماه پذیرای علاقه‌مندان است. همچنین روز جمعه 11 بهمن ماه در گالری بوم، فیلم مستندی درباره غلامحسین نامی اکران خواهد شد و نامی در حاشیه این نشست به پرسش های حاضران درباره «شور سفید» پاسخ خواهد داد. این نمایشگاه بر ارائه سه دوره از مهم‌ترین دوران کارى نامى تمرکز دارد و در آن علاوه بر ٢۶ نقاشى، دو حجم نیز به تماشا در مى آید؛ برخى آثار این مجموعه نخستین بار است پیش روى مردم قرار مى گیرد، خاصه دو تابلوى نقاشى که در دو سال اخیر خلق شده‌اند و تعدادى از آن‌ها به رغم نیم قرنى که از حیاتشان مى گذرد کمتر دیده شده‌اند. گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ واقع است.

نمایشگاه گروهی «قالب» در گالری برگ تا 23 بهمن ماه برپاست. این نمایشگاه به همت سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری انجمن هنرمندان سفال‌گر برپا شده است. در این نمایشگاه 37 اثر از 30 هنرمند با تکنیک سرامیک به نمایش در آمده است. تینا ابراهیمی، بهزاد اژدری، کوروش آریش، صادق باقری، مژگان باوکی، مریم پارسازاده، منصوره پورسنگری، مهناز پژم، الهه حدادپور، پونه حسن زاده، رجحانه حسینی، آرزو زرگر، علی زمانی، فتانه سالارکیا، مسعود شیخی، عارفه صابری‌افتخاری، هنگامه صالح زهتاب، علی رضا طاهایی، فرزاد فرجی، زهرا قربانی، هادی محب علی، سمیه محمودی، سوگل موحدپور، لیلا نادی‌زاده، علی نبوی، عاطفه نساجی، زهرا نوبهار، مهدی نیکدل، فربد همت آزاد و هیربد همت آزاد هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه "قالب" به نمایش درآمده است.

گالری اثر تا ۲۳ بهمن‌ماه میزبان نمایشگاه «رفتن اما بازماندن» است  این نهمین نمایشگاه انفرادى سمیرا علیخانزاده به شمار مى آید و "رفتن اما بازماندن" درباره بى‌زمانى و بقاى زیبایى ا‌ست. ایده "زمان و بازیابى" از شاخصه هاى آثار علیخانزاده است که به زبانى معاصر و با بهرمندى از مدیوم‌هاى مختلف هنرى آن‌ها را مى آفریند؛ نقاشى‌هاى او در واقع کانسپچوال آرت‌هایى هستند که جداى از معناى درونىشان، فرم‌هاى مفهوم برانگیز دارند. نمایشگاه "رفتن اما بازماندن" تا 23 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر ،رو به روی خانه هنرمندان ،شماره 16 واقع است و علاقه مندان می توانند از این آثار یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا21 دیدن کنند.

گالری خاک تا 21 بهمن ماه میزبان قسمت بیست و یکم مجموعه ˝رازورزی˝ علی اتحاد با عنوان ˝نام گل سرخ˝خواهد بود. علی اتحاد طی یک سال و نیم گذشته کار روی سه‌گانه‌ای را آغاز کرده که نمایشگاه بهمن ماه امسال نخستین قسمت آن خواهد بود. این اثر با عنوان "نام من سرخ" اقتباسی از رمان مشهور "اورهان پاموک" است. اثر از دو چیدمان مرتبط با هم تشکیل شده است؛ یک ویدیو-اینستالیشن و یک اینستالیشن تعاملی. چیدمان ویدیو به صورت دیالوگ ساخته شده است و تمامی متون آن از متن رمان پاموک گرفته شده است.

به گفته این هنرمند؛ "نام من سرخ" رمانی است که به تحولات سده پانزدهم و شانزدهم میلادی در امپراطوری عثمانی و همسایگانش می‌پردازد. شخصیت‌های رمان، نقاشان نقاشخانه سلطان‌اند و روایت در عصری رخ می‌دهد که اصول نگارگری از رونق می‌افتند و کم کم جایشان را به اصول نقاشی غرب می‌دهند. در ویدیوهای این نمایشگاه، نیکو ترخانی و علی اتحاد به عنوان اجراگر ایفای نقش کرده‌اند. گالری خاک در قلهک، خیابان شریعتی، خیابان بصیری، کوچه ژیلا پلاک 1 واقع شده است.

گالری سین: تا 20 همن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی ندا تولایی با عنوان "عروسی پارسی" خواهد بود. گالری سین در شهرک غرب، فاز 2 خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی کوچه 12، شماره 16 واقع شده است.

گالری طراحان آزاد تا 21بهمن ماه میزبان نمایشگاه نقاشی سلمان خوشرو خواهد بود. این نخستین نمایشگاه نقاشی این هنرمند است که در آن 10 پرتره اخیر او که با تکنیک کاردک خلق شده اند در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. او پیش از این سه نمایشگاه عکس در همین گالرى ارائه کرده بود.

سلمان خوشرو در این نمایشگاه ١٠ فیگور بیان‌گرا با تکنیک کاردک و رنگ‌هاى برجسته را به نمایش مى‌گذارد که آن‌ها را از میان ١٥٠ فیگورى که آفریده برگزیده است ؛ موضوع نقاشی ها افرادی هستند که نقاش آنها را می‌شناسد و حالا سیما و سیرت آنان را به روایت رنگ‌ها باز معرفى مى‌کند ؛ هنرمند در تکاپوی هنری خود از چهار سال پیش چهره‌نگاری در نقاشی را آغاز کرده است با این پشتوانه دیرین که چهره انسان آشناترین و مستمرترین تصویری‌ است که هر روز همه آدم ها مشاهده مى کنند.چهره‌هایى که از هویت ونهاد درونى مى گویند. گالرى طراحان آزاد در مـیدان فاطـمی ، مـیـدان گلها ، مــیدان سلمــاس ، پـلاک ٥ واقع است.

دانلود


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۵
زنده باد، زنده و پاينده باد هنر.
سلام.من میخوام یه وبلاگ جدید درست کنم. میتونم ازبعضی تصاویر و متن های شما در اون استفاده کنم؟
پاسخ ها
مرتضی‌
| Canada |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
سلام از من

چه ایرادی داره???، چرا اینقدر منفی‌ زدید??
، در حد معقول و منصفانه معتدل ، ایرادی نداره... مطلب یا ویدئو‌هایی‌ که به طور عمومی‌ نشر شده := صدا و سیمای ملی‌ِ ایران و مطالب نشر شده * با ذکر ماخذ ( حالا اگر عکس‌هایی‌ صاحب حقوق آن تصویر، بعد از صحبت صمیمانه، اجازه استفادهٔ محدود به درخواست کننده نداد مطلب دیگریست) ، همینطور دا مورد پخش فیلم که "کپی‌ کامل است " بدون اجازه از منبع، ( خصوصاً در انتشار به قصد فروش بر عموم: ایجاد سود و منفعت مالی بدون اجازه ، پیگرد دارد )

در کلّ استفاده از منابع نشر عمومی‌ با ذکر منبع (کد، ناشر ، تاریخ) از نظر این حقیر ایرادی ندارد، مگر آنکه به صورت کلی‌ ، کاملا کپی‌ باشد ، یا به شبهه تغییر داده شده و نه ساله ذکر گشته، یا به نامه خود سودجوین استفاده شده باشد.

این نظر من است ، و امیدوارم ما آگاهانه تر و دقیق تر کلیک کنیم ،(هر چند که مردمی بسیار باهوش و دقیق در ایران هست، مردان و زنان، برادران و خواهرون ،

۲۲ بهمن با هم قوی باشید
يادباد آن روزگاران يادباد.
خیلی جالب و نوستالژیک بود ولی من همیشه فکر میکردم شجریان این تصنیف رو خونده ، به هرحال بازم ممنون
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
آرمان عزيز شجريان هم اين تصنيف زيبا رو خونده. البته اون موقع اساتيد عزيز شجريان ، لطفي ، ناظري و مرحوم مشكاتيان در قالب گروه چاووش فعاليت مي كردند. چه خوب بود اون موقع همه با هم متحد و خوب بودند.
از موسیقی لذت نمیبرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
مشکل داری. کسی که از زیبایی لذت نمی برد باید به پزشک مراجعه کند لطفا این را توهین حساب نکنید بلکه توصیه ای مفید است
درود بر تو ای اسطوره ی آوای ایران زمین......خیلی جالب بود. ممنون تابی جون
من گوشي اپل دارم و هيچكدوم از فيلماي تابناك رو نميتونم ببينم لطفا راهنمايي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
Adobe Flash Player 12 را نصب کنید.
استاد ناظری واقعا صدای آسمانی و قشنگی دارن ولی یادتون باشه استاد شجریان بر قله موسیقی این مملکت قرار داره...چه بخواهید،چه نخواهید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
ای بنده خدا هنر که برا خودش قابل احترام فرهنگ وادب حکم میکنه به همه احترام گذاشت به همه بندگان خدا او که ما را آفریده فقط گفته اونی مقامش بالاست واول که تقواش بیشتر باشه همین اینقدر اون بالای این قله اون بالای اون قله نکنید
نه کسی را به قله ببرید و نه کسی را در گودال، خود این عزیزان - شجریان و ناظری - از این فکر و خیال ها در ارتباط با خودشان ندارند که اگر چنین بودند در جایگاهی که الان هستند، نبودند. میتوانید به گفته های استاد ناظری در جشن تولد استاد شجریان و سخنان استاد شجریان در این مراسم مراجعه کنید.
به قول شمس تبریزی: هر که انانیت آغاز کرد که من چنین و من چنان، مغزش نباشد.
همه چیز عالی بود البته اجرای استاد شجریان هم لطف دیگه ای داره در آخر هم یاد کنیم از استاد ه. ا. سایه شاعر توانای این شعر
خداوند به هر یک ازین چهار استاد فرهنگ وهنر ایران زمین عمر طولانی دهاد.
پاسخ ها
morteza
| United States |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
سه تا شدن که ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
خودشون رو هم شمردن دیگه :)
این تصنیف ساخته استاد لطفی در سال 59 توسط استاد شجریان هم خوانده شد در دانشگاه شهید بهشتی.
کیفیت صدا و تصویر پایینه وگرنه صدا و اواز استاد ناظری در شرایط برابر با اواز استاد شجریان برابر بلکه به نظر من قویتره
بنظرم اجرای آقای شجریان بسیار تاثیرگذارتر و بهتر بود.
asle kar ba sedaye shajariane
اجرای حضرت استاد شجریان بسیار زیبا تر بود
خدايا بعضي از ما چقدر بيماري وحشتناكي داريم. هنوز از اصل يك قطعه موسيقي ملي دلنشين لذت برده نبرده ، فورا رفتيم سر مقايسه چند هنرمندوتعيين اولي ودومي ونهايتا هم معلومه ديگه مجادله وبگو ومگو واوقات تلخي. اين همان جدال بي خاصيتي است كه در شريعت اسلام نيز مورد نهي قزار گرفته است.
باتشکر از اساتیدآواز ایران جناب آقایان شجریان وناظری
هردواثر زیبایی خاص خودرادارد مهم قدرت خوانندگی اساتید است که باارزش است
دمتان گرم و سرتان خوش باد
عالی بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست