بازدید 60627
اتهامی که به همکاری سعودی‌ها و ترکیه مطرح شد

تاجر ایرانی عضو سپاه قدس، پول ترور سفیر را داده است!

رسانه‌های مخالف «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه، با همکاری سعودی‌ها به دنبال طرح اتهام جدیدی علیه ایران و ایرانیان هستند و ‌می‌کوشند با بازی رسانه‌ای، تاجر ایرانی را پرداخت کننده پول ترور سفیر عربستان در آمریکا معرفی کنند.
کد خبر: ۳۷۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۶ 26 January 2014
عضو سپاه قدس،یکی و نیم میلیون دلار برای ترور دیپلمات سعودی فرستاده است!رسانه‌های مخالف «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، با همکاری سعودی‌ها به دنبال طرح اتهام جدیدی علیه ایران و ایرانیان هستند و ‌می‌کوشند با بازی رسانه‌ای، «رضا ضراب» تاجر ایرانی را که در جریان فساد مالی اخیر در ترکیه بازداشت شده، به سپاه قدس ایران ربط دهند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه زمان گزارش داده ‌که رضا ضراب، تاجر ایرانی که هم اکنون به اتهام ‌فساد مالی اخیر در ترکیه دستگیر شده، یک و نیم میلیون دلار پول برای ترور دیپلمات عربستانی در واشنگتن ‌به آمریکا فرستاده است.

بنا بر این گزارش، «امت اوران» معاون حزب جمهوری‌خواه خلق که حزب مخالف دولت اردوغان است، از وی پرسیده ‌که آیا رضا ضراب که ادعا می‌شود یک و نیم میلیون پول برای ترور دیپلمات عربستانی به آمریکا فرستاده، ‌عضو سپاه قدس ایران است؟

منصور عرب سیار کسی است که در سال ۲۰۱۱ ادعا شد به دنبال ترور سفیر عربستان در ایالات متحده بوده است. او در دادگاه با این ادعا که یک قاچاقچی را اجیر کرده که سیر سعودی را ترور کند، گناهکار شناخته و به بیست و پنج سال حبس محکوم شد؛ اما او هیچگاه اعتراف نکرد ‌از سوی ایران یا سپاه قدس ایران این کار را کرده ‌یا ارتباطی با ایران داشته است! دادگاه‌های آمریکا نیز تنها جرم عرب سیار را ثابت کردند و از نقش ایران در این اتهام سخنی نگفتند.
 
البته معاون حزب جمهوری خواه خلق می‌گوید که دستگاه اطلاعات ملی ترکیه در سال ۲۰۱۱ کشف کرده ‌که ضراب مبلغ‌ یک و نیم میلیون دلار برای ترور دیپلمات سعودی فرستاده‌ است. او از اردوغان خواسته‌ به آنان در پارلمان بگوید، در صورتی که وی از این مسأله آگاه بوده، آیا تحقیقاتی در این زمینه کرده است یا خیر.

وی همچنین می‌خواهد بداند که اردوغان این اطلاعات را با همتایان سعودی و آمریکایی خود هم در میان گذاشته است.

از آنجا که در صورت اثبات اتهام رضا ضراب در همکاری با عرب سیار، در هیچ کجا نامی از ایران یا سپاه قدس نیامده است و فقط عضو پارلمان ترکیه این مسأله را به عنوان پرسش مطرح کرده، تردید‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده است.

‌به نظر می‌رسد در آستانه سفر اردوغان به ایران، آنان درصددند با همراهی ‌سعودی‌ها تنش جدیدی در روابط دو کشور به راه اندازند، زیرا اردوغان همواره از رضا ضراب به عنوان تاجری معتبر نام برده است. با رسانه‌ای کردن چنین گمانی، مخالفان اردوغان و سعودی‌ها ‌همزمان ‌اردوغان را در فشار قرار خواهند داد و هم اتهامی جدید علیه ایران مطرح می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۳
انتشار یافته: ۲۷
آخه جان دیپلمات سعودی یک و نیم میلیون دلار می ارزد ؟!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
میلیون اضافیه. یک و نیم دلار صحیحه.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
دمت گرم . راست گفتی آخه جون این دیپلمات دو ریال هم نمی ارزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
و یا کلا جان یک سعودی یک و نیم میلیون دلار می ارزد؟
عربستان هميشه دشمن ايرانيان بودن و هستن
حالا هم كه كشورهاي ديگه درصدد برقراري ارتباط خوب با ايران هستن
اين عربستان از حسادت و عقده تا زهرشون رو نريزن ول نمي كنن
خدا لعنتشون كنه
برخورد قاطع باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه ربطی به موضوع داره
مرگ بر وهابیت و آل سعود. واقعا این حرفشون خنده دار بود. دیپلمات عربستانی چه کسی هست که اونوقت سپاه همیشه سربلند ایران دنبال شکارش باشه. خداوند دشمنان اسلام را احمق آفرید.
تاوقتی که ما از خون دیپلمات های بیگناهمان در یمن. حمله به سفارتمان در لبنان. شهادت سربازانمان در سیستان و بلوچستان و ... دفاع نکنیم همین آش هست و همین کاسه. اگر از حقوق خودمان نتوانیم دفاع کنیم باید یک چیزی هم بدهکار شویم. چرا مسئولین در هر جلسه ای که می نشینند از نقش عربستان در این کشتارها صحبتی نمی کنند؟ چرا آقای ظریف در مصاحبه با العربیه این اعمال سازمان اطلاعات عربستان را محکوم نمی کند؟ چرا باید باید وزیر اردنی یکی در میان موضوع هسته ای ایران را به میان بکشد و آنوقت وزیر ما در مورد جنایت های عربستان ساکت بماند؟
نقش سعودی در حمه و ترور دیپلماتهای ما مشخص اینا دست پیش گرفتن پس نیفتن
خودشون چند روز نمی گذره زدند توی بیروت دیپلمات ما رو شهید کردند توی یمن هم یکی رو کشتند و یکی رو اسیر کردند
بخاطر همینه دو تا از سفرامون کشته شدن یکی هم ناپدیده ما پول دادیم سفیر عربستان بکشیم ولی دیپلماتهای ما کشته شدن وا عجبا عجبا وا عجبا کم مونده سرم رو محکم بکوبم تو دیفال!!
مرگ بر وهابی
چرا اون عربستانی که مسئول بمب گذاری و شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان بود از طرف دستگاه وزارت خارجه مسکوت ماند و از این اهرم برای فشار به عربستان در مجامع بین المللی استفاده نکرد؟؟ نشستیم تماشا می کنیم که اونا با فرضیات و تخیلاتشان ما را بکوبند ولی ما با عمل رخداده و واقعی از طرف آنها منفعل باشیم! واقعاً تا کی ...
عربستات داره دیپلمات های ما رو تو یمن می کشه... تروریست ها رو توی مرز ایران برای عملیات تروریستی تغذیه می کنه... بعد ببین چه رویی دارن که رو یه داستان جعلی مانور میدن اینقدر
آخه ایران بخواد شما رو ترور کنه میره تو خاک امریکا اینکار رو کنه؟ وقتی یمن هست با چه منطقی تو امریکا که سیستم اطلاعاتی قوی دازه؟ اونم با نیروی خودی و ایرانی
خدا یا یعنی میشه این عربستان یه روزی محتاج ایران بشه؟ خیلی دلم می خواد اون روز رو ببینم
به خدا حرف این جوجه فسقلیهای عربستانی ارزش فکر کردن هم ندارند چه برسد به فکر کردن .ولی مسولین ما بداننددشمن اصلی ما در جهان ومنطقه همین ال سعود عربستان است.که نه اهل منطقند ونه فرهنگ اینا فقط دشمن جان ما ایرانی ه هستند وفقط به دنبال دشمن تراشی هستند .همسایه خطرناک
عجيب كه دولت مردان ما هيچ واكنش مناسبي در قبال عربستان نمي گيرند.
با این اتهام مسخره می خواهند از عواقب عملیات تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت فرار کنند
ظاهراً چیزی که مشخص است در حال حاضر عربستان دیپلمات های ایرانی را ترور کرده و ان هم توسط عناصر خودش.
آقای ظریف حلش می کنه .
مرگ بر آل سعود و تفكر وهابيت
فرار رو به جلوی عربستان از ترس افشای نقشش در ترورهای اخیر دیپلماتهای ایرانی .
بی خیال...هر چی یه قیمتی داره....
حیف یکدونه سنگ که به این دیپلمات پرت کنیم جون این نوکران استکبار چه ارزشی داره که بخواهیم بگیریم اینها خودشان پیش همه مردم دنیا و بخصوص کشور خودشان مرده متحرکند
واسه ترور دیپلمات سعودی هزینه 1 دلار هم اسرافه چه برسه یک ونبم میلیون دلار... اخه زنده و مرده اینها چه فرقی میکنه
از این ناراحتم که اومدن تو لبنان رایزن فرهنگی ما رو کشتند. کل دنیا هم میدونن که کاره عربستانه بعد ما هیچ جوابی بهشون ندادیم هیچ. اومدن از یه سناریو سوخته علیه ما تبلیغ میکنن. این ناراحتم میکنه
جان سران عربستان یک ریال ارزش ندارد چه برسد به سفیرشان درضمن خودشان تروریستند نه ایران و ایرانی
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی