بازدید 5097

ارائه شیوه های نوین درمان کمر درد

کد خبر: ۳۷۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷ 22 January 2014
رئیس بیمارستان فوق‌ تخصصی بازتوانی نورافشار، از ارائه شیوه های نوین درمان کمر درد که شایعترین بیماری در بزرگسالان است، در این مرکز درمانی خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر رامین کردی به تشریح خدمات این بیمارستان به بیماران اشاره کرد و افزود: اغلب مراجعان به این مرکز درمانی، دچار مشکلات عضلانی - اسکلتی، عصبی، روماتولوژی و... هستند که هر کدام در بخشهای مربوطه با حضور پزشکان متخصص بررسی می‌شود.

وی به‌ بخشها و شیوه‌های متفاوت درمان در این بیمارستان اشاره کرد و افزود: با توجه به‌ اهمیت و حساسیت بالای بیماریهای اختلال حرکتی در کودکان و بزرگسالان به‌ طبع شیوه‌های درمان متفاوتی برای هر فرد در بخشهای مختص به‌ خود وجود دارد. به‌ طور مثال مهمترین علت درد در بزرگسالان که شایعترین بیماری به‌ شمار می‌رود کمر درد و مشکلات ستون فقرات است که با توجه به‌بالا بودن سن بیماران، درمانی متناسب با سن و نوع بیماری را به‌ آنان ارائه می‌دهند.

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی بازتوانی و پزشکی نورافشار اظهار کرد: یک آسیب سطحی یا یک حرکت ورزشی اشتباه، ممکن است توانایی حرکت فرد را با مشکلات جدی مواجه کند که در این خصوص ورزشکاران بیشترین میزان آسیب‌پذیری را به‌خود اختصاص می‌دهند، در این راستا بخش درمانی پزشکی - ورزشی با در اختیار داشتن تجهیزات پزشکی کامل و پیشرفته و حضور متخصصین و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات پزشکی - ورزشی به‌صورت تخصصی بازتوانی آسیبهای ورزشی در سطوح مختلف را بررسی می‌کند.

کردی در ادامه به سایر خدمات پزشکی که در این بیمارستان ارائه می‌شود، اشاره کرد و گفت: با توجه به‌ اینکه بیمارستان نورافشار اولین بیمارستان فوق‌تخصصی بازتوانی و پزشکی ورزشی در خاورمیانه محسوب می‌شود و عمده مراجعه‌کنندگان این بیمارستان دارای اختلالات حرکتی هستند اما برای دیگر بیماران با سایر بیماریها خدماتی در زمینه اورولوژی، زنان، پوست، تغذیه، سایکوسوماتیک (بیماریهای روان تنی) و...، ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان فوق‌ تخصصی بازتوانی و پزشکی نورافشار، مهمترین ویژگی این بیمارستان را تجهیزات پزشکی به‌ روز عنوان کرد و افزود: بخشهای درمانی این بیمارستان موجب شده تا ست های پزشکی - ورزشی به‌ روز و پیشرفته برای درمان انواع بیماریهای اختلال حرکتی برای اولین بار در خاورمیانه در بیمارستان نورافشار فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت استاندارد‌های جهانی اولویت بیمارستان نورافشار است، خاطرنشان کرد: با توجه به‌ بیماری هر فرد با توجه به‌استانداردهای بین المللی، در بیمارستانهای مختلف دنیا بسته‌های درمانی به‌ بیمار ارائه می‌شود، بر این اساس اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و متخصصان بیمارستان نورافشار با برگزاری جلسات متعدد، بسته‌های درمانی متناسب با بیماریهای مختلف را برای بیماران مهیا کرده‌اند.

کردی با اشاره به‌ جراحی انجام شده در بیمارستان نورافشار تصریح کرد: با توجه به‌ تخصصی بودن بیمارستان، اکثر جراحیهای انجام شده مربوط به‌ مشکلات ستون فقرات و مفاصل بوده زیرا پزشکان با توجه به‌ تخصصی که در حوزه کاری خود دارند بهتر می‌توانند مشکلات بیماران را برطرف کنند اما در کل جراحیهای سطحی انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی بازتوانی و پزشکی نورافشار با بیان اینکه تعدادی از بخشهای بیمارستان هنوز فعالیت‌ خود را آغاز نکرده‌اند، اظهارداشت: برخی از بخشهای بیمارستان مانند بخش بازتوانی عصبی، مرکز ویژه (عالی) مفاصل تا کنون فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند که تا پایان سال ۹۲ این بخشها افتتاح و فعالیتهای خود را باحضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در زمینه‌های مربوطه آغاز خواهند کرد.

وی در خصوص ارتقای سطح کیفیت بیمارستان افزود: با توجه به‌ افزایش روزانه تعداد مراجعین به‌ بیمارستان به‌ طور طبیعی مشکلاتی پدید خواهد آمد اما تمامی‌ پرسنل و مسئولان بیمارستان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش بر بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت بیمارستان دارند.

کردی با تاکید براینکه خاص بودن بیمارستان در خاورمیانه، تلاش پزشکان برای رسیدن به‌ اهداف خود را بیشتر می‌کند، گفت: ما به‌ دنبال زبانزد بودن یا شهرت این بیمارستان نیستیم بلکه آرزوی پزشکان و پرسنل این بیمارستان، رضایت قلبی بیماران و بهبودی شرایط روحی و جسمی‌ آنان است.

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی بازتوانی و پزشکی نورافشار خاطرنشان کرد: در کنار مراجعه‌کنندگان داخل کشور، مراجعه‌کننده از خارج از کشور مانند کشورهای آفریقایی، آذربایجان، عراق، افغانستان و ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا به‌ این بیمارستان داشته‌ایم. در کنار مراجعه‌کنندگان خارج از کشور، تعدادی از پزشکان فرانسوی در حوزه ستون فقرات فعالیتهای خود را در این بیمارستان آغاز کرده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: مهمترین هدف و شعار بیمارستان نورافشار، بهبود حرکت برای داشتن زندگی بهتر است که در این راستا خدمات ارائه شده، عمدتا در قالب توانبخشی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل