بازدید 28160

روايت‌هاي دستفروشان مترو از مرگ مرد جوان در ايستگاه گلبرگ

کد خبر: ۳۷۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵ 22 January 2014
روايت‌ها از مرگ مردي كه شنبه 28 دي‌ماه امسال جان خود را در ايستگاه متروي گلبرگ تهران از دست داد ، متفاوت است.

به گزارش اعتماد، مردم و دستفروشان داخل قطارها فرد متوفي را يك دستفروش كردزبان معرفي مي‌كنند كه سفره مي‌فروخت اما كاركنان و مسوولان مترو اين فرد را شخصي عادي معرفي مي‌كنند كه فقط قصد خودكشي داشته است.

نكته مهمي كه در اين بين مطرح است اين است كه چطور بعد از گذشت 5 روز مسوولان متروي تهران اين فرد را مجهول‌الهويه مي‌نامند و اين حادثه را يك امر عادي تلقي مي‌كنند. مسوولان مترو تمامي اين گونه اتفاق‌ها را خودكشي مي‌دانند و پاسخگو نيستند.

براساس اين گزارش خبرنگاران «اعتماد» از افرادي كه بين ساعت 15 تا 16 روزگذشته در فاصله ايستگاه‌هاي گلبرگ تا تهرانپارس در حال تردد بودند در اين باره سوال پرسيد ند.

متروي گلبرگ به طرف فرهنگسرا خلوت‌تر از هميشه بود و به طور مداوم از بلندگو‌هاي مترو طرح جمع‌آوري دستفروشان كه قرار بوده از 28 دي‌ماه توسط ماموران شهرداري و مترو به اجرا درآيد تكرار مي‌شد.

 خانم دستفروشي كه داخل واگن مشغول فروش انواع گل‌سر بود درباره اتفاق شنبه گفت: مردي كه شنبه كشته شد را دورادور مي‌شناختم، حدود 27 سال داشت، دستفروش بود و سفره مي‌فروخت، مامور دنبالش كرد و زماني كه داشت فرار مي‌كرد تعادلش را از دست داد و زير ريل‌هاي قطار له شد.

 در همين حال زن دستفروش ديگري نيز كه در واگن بعدي مشغول فروختن عكس‌برگردان بود، گفت: من زماني كه اين اتفاق افتاد آنجا نبودم اما از دوستانم كه آنجا بودند شنيدم كه جواني حدودا 26، 27 ساله سفره‌فروش بوده كه حين فرار از دست ماموران تعادل خود را از دست مي‌دهد و داخل ريل مي‌افتد و قطار از رويش رد مي‌شود.

چند دستفروش ديگر نيز همين حرف‌ها را تكرار كردند و تقريبا آمارهاي آنها تفاوت فاحشي با يكديگر نداشت. چيزي كه در اين بين مهم بود اين است كه دوربين مداربسته مترو دقيقا در محلي نصب شده كه حادثه اتفاق افتاده بود و كساني كه فيلم را ديده‌اند بهتر مي‌دانند كه دقيقا چه اتفاقي افتاده اما حرف‌هاي مختلف ادامه دارد.

 از ميان مردم يكي از حاضران در ايستگاه نيز به خبرنگار «اعتماد» گفت: آن روز حدود ظهر ماموران آن مرد را از داخل قطار توقيف كرده بودند و او را از قطار خارج كردند. او هرچه التماس مي‌كرد كه اموالش را به او برگردانند به حرف او توجهي نكردند.

اين مرد 45 ساله تصريح كرد: همين موضوع موجب شد دستفروش كه به نظر مي‌رسيد بيشتر از 35 سال سن داشته باشد عصبي شود و چند بار تهديد كرد كه خودش را جلوي قطار مي‌اندازد و بعد هم همين‌كار را كرد.

خانمي كه دخترش شاهد ماجرا بوده و براي او تعريف كرده نيز گفت: زماني كه اين اتفاق افتاد دخترم آنجا بود، آن مرد حدود 40 سالش بود و قصد خودكشي داشت چشم‌هايش را بست و خودش را داخل ريل انداخت. دخترم از آن روز تا الان از خانه بيرون نيامده.

 فروشندگان مترو نيز همگي بر خودكشي كردن آن مرد اصرار داشتند هرچند يكي از آنها گفت كه ترجيح مي‌دهد خبرنگارها واقعيت را ندانند.

 يكي ديگر از شاهدان عيني اين حادثه كه از كاركنان مترو هم بود، گفت مردي كه حدود 35، 36 سال سن داشت جلوي چشمان من خودش را داخل ريل انداخت و هويت او هنوز معلوم نيست و چيز ديگري به ياد ندارم.

مسوولان مترو از جمله روابط عمومي مترو تاكيد دارند اين يك خودكشي عادي بوده و رسانه‌ها قصد برجسته كردن آن را دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۸۰
چرا مانع دستفروشی می شوند . به جای این کار آنها را راهنمایی کنند . کنترل کنند . این بندگان خدا از ناچاری به این شغل پر زحمت رو آورده اند .
پاسخ ها
سهیل بشردوست
| United States |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
پر زحمت؟! کسانی که به دلیل کهولت سن رو میارن از سر ناچاریه ولی جوون 25 ساله ای که بجای تن به کار دادن راحت ترین کار رو انتخاب می کنه باید سرزنش کرد...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
آقای سهیل بشردوست منظورتان از تن به کار دادن رو نفهمیدم.انگار تو این مملکت کار فراوانه.دستفروشی بهتر از اینه که از دیوار مردم بالا بره.
aria
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
سهیل از پرچمت معلومه اینجا زندگی نمیکنی پس نظر نده
دست فروشي بده؟‌ببخشيد خود فروشي خوبه؟! اونها هم بايد از يك راهي روزيشون رو دربيارن اگه دست فروشي نكنن شما بهشون سرمايه ميدين مغازه بزنن؟ يا نه همون برن...
خواهش ميكنم تاييد كنيد بلكه بعضي ها از خواب بيدار شن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
مواد فروشی خوبه
فرناز
| United States |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
موافقم دست فروشی میکرده خود فروشی که نمیکرده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
نه عزیزان اختلاس خوبه.دزدی میلیاردی خوبه
مسئولین مترو در توضیح برچیندن دستفروشی در مترو طبق معمول پای مردم را پیش می کشند و می گویند طبق درخواست مردم در صورتی که مردم راضی نیستند این دستفروشها به جای دستفروشی مجبور شوند دزدی یا زورگیری کنند. یا به اعمال خلاف دیگری کشیده شوند.
پاسخ ها
مردم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
مردم مشکلی با دست فروشان ندارند.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
من هم موافقم. من که به شخصه مشکلی با دستفروشا ندارم. بیخودی حرف تو دهن مردم نذارید لطفا!
راهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
دست فروش نمیاد بچسبه که جون مادرت بخر این گداهان که باید جمعشون کرد نه دست فروشا رو ...
ناشناس
| United States |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اتفاقا از هر یک از مسافرهاب مترو میپرسی هیچ نارضایتی از فروشنده ها ندارنو بلکه خیلی ها هم میگن به جای این که بخوایم گلی وقت بزاریم مغازه ها رو خیابونارو بگردیم خیلی راحت خرید میکنیم
به تمام دستفروشان مترو که بیکار شده اند توصه میکنم بروند دزدی
اینطوری هم پول بیشتری گیرشون میاد هم کسی باهاشون کاری نداره
گناهشم گردن اونهایی که که این بنده خدا ها رو بیکار کرده اند
پاسخ ها
راهی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
دقیقا برید دزدی خفت گیری و... تا یکم دیگه دم از امنیت بزنن
خب اینا اگه همین دست فروشیم نکنن باید برن با قمه بزنن ی استاد دانشگاه و نفله کنن تا گوشیشو بدزدن
من نه تائيد ميكنم دستفروشي در اماكن عمومي و نه رد...اما مهم اين هست كه اگه خودمو جاي مرد يا زن و يا حتي دختري كه قرار است خرج خانواده اي را از طريق دستفروشي قرار دهم واقعا حتي تصورش هم برايم مشكل است..كه روزي هزاران چشم با افكار مختلف به من نگاه كنند و من براي فروش حتي يك گل سر بايد باره و بارها يك جمله رو تكرار كنم..حاضرم بميرم اما اين كار را نكنم..پس روزي اين بندگان خدا هم از همين طريق مي آيد.اما نكته خوب يهم كه داره اينه كه اجناس مورد نياز مثل جوراب و دستكش و گيره سر..غيره..به سادگي در دسترس قرار ميگيره..بعضي وقتا وقت نيست بري خريد..اما وقتي تو مترو هستي مايحتاجت خودبخود تهيه ميشه...هم پولي نصيب فرد ميشه هم من به جنس مورد نيازم ميرسم....همين سفره..اگه اين مرد سفره فروش بوده.كه خداييش چندوقت بود من سفره ميخواستم وقت نميكردم بخرم..توي مترو يكي سفره ميفروخت از هموني كه من ميخواستمم..انقدر خوشحال شدم....و خريدم...اميدوامرم دنياي بهتري داشته باشيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
متاسفم برايت كه هنوز تعريف درستي از مشاغل نميداني . فروشندگي يك شغل است درتمام دنيا نيز رايج است و كسي كه اين شغل را انتخاب ميكند حق دارد براي عرضه كردن اجناس خود يك جمله را چندين بارهم تكرار كند.خجالت هم ندارد ياد بگيريم به مردم با هرشغلي احترام بزاريم.
سلام ؛دست فروشی آن هم در مترو؛اتوبوس صورت زیبایی ندارد .در هیچ کشوری از دنیا دشتفروشی در وسایل نقلیه ی عمومی آزاد نیست .من مجالف کار این گروه برای نان درآوردن وامرارمعاش خانواده نیستم اما به این شکل کنونی نه...بهتر است شهرداری مکان هایی را جارج از مترو و اتوبوس برای این قشر زحمت کش اختصاص دهد تا هم محل کسبی برایشان باشد وهم وسایل نقلیه از این شکل به دور از شان ایرانی خارج گردد.
پاسخ ها
مهردا د
| - |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
اگه یه هفته با شکم کشنه بخوابی بغل خیابون اون موقع تازعپه حاله این بدبختها رو میفهمی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
مشکل این جاست که اگه جایی در نظر گرفته بشه قیمت خون پدرشون از این بیچاره ها اجاره محل میگیرن و این ادم ها ندارند میفهمی؟ ن دا رند سه بخشه
چرا مترو تهران مثل کشور های دیگه به در شیشه ای محافظ مجهز نمیشه تا جلو حادثه های اینچنینی وحتی خودکشی گرفته بشه.اگر یه آدم روانی یه مسافر بخت برگشته رو هل بده میتونه فاجعه ببار بیاره پس وقتی میشه جلوگیری کرد سهل انگاری چرا؟
من از خواندن این مطلب خیلی متاثرشدم.
خدا رحمتش کنه ولی دست فروشی در وسایل عمومی عملی بسیار زشت وناپسنده میگن وسایل عمومی نه بازار خرید و فروش زشته واقعا زشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
عملی بسیار زشت و ناپسند دست فروشی نیست خود فروشیه ، وقتی گشنگی بکشید و خرج خونواده باید بدی ولی نمیتونی بدی بچت مریض باشه میفهمی که دست فروشان چرا مجبور به این کار هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
دست فروشی و التماس کردن مردم برای هزار تومن ، یکی از سخت ترین و شرافتمندانه ترین کارهای دنیاست !!
تا حالا کردی ؟؟؟ یه بار برو التماس مردم کن تا ازت هزار تومن جنس بخرند..
چه دردی داشته که بخاطر وسایل چند هزار تومنی اش خودش را انداخته جلوی قطار....خدا بیامرزدش
آقای مهرداد؛ شما تشریف بیارید سوار متروی تجریش بشید ببینید این خانم ها ودختر خانم های شیک پوش و مدرن دارن دست فروشی می کنن به آدم های گرسنه شبیه نیستند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
قضاوت بر اساس ظاهر کار نفرت انگیزی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
درسته ...ولی همه سیر نیستند !!
باید ساماندهی بشند و کسانی که واقعا نیاز مالی دارند را شناسایی کنند و کارت دست فروشی بهشون بدند.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
یعنی چون شیک پوش هستند بدبخت نیستند...
این دلیل موجهی برای قضاوت در خصوص وضع مادی افراد جامعه نیست.
راست و یا دروغ بودن این واقعه که باعث بوجود آمدن این حادثه دلخراش گردیده بجای خود ، اما بهتر است مترو از حداقل استاندار برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی برخوردار باشد و با نصب دیوارهای شیشه ای و یا حفاظ فلزی فکری به حال جان مسافرانی که با این تراکم بالا برای سوار شدن دارند را بکنند . درصد خودکشی نسبت به اتفاقی که هر لحظه ممکن است در اثر لغزش و یا هول دادن توسط سایرین ایجاد گردد در روز قابل مقایسه نیست . بهتر است با ایجاد حفاظ و تنها باز گذاشتن ورودی جلوی دربهای سوار شدن به قطار، احتمال وقوع حادثه را به حداقل ممکن رساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
شورای شهر پیگیری کند
كاشكي با مواد فروش ها هم همينگونه برخورد مي كردند.

ضمنا از طريق بلندگو اعلام مي كنند طبق درخواست مردم اين طرح انجام مي شود.
آيا نظر سنجي صورت گرفته است؟
بررسي خاصي انجام شده است؟
اسناد نظر سنجي مردم موجود است؟
اگر موجود است قابل استناد است؟
اگر آن بنده خدا دستفروشي نكند كسي يا راهي هست تا شكم خود و خانواده اش را سير كند؟
دستفروشي بدتر است يا جيب بري و مواد فروشي و خود فروشي...؟
آيا مزايا و معايب اين طرح بصورت كارشناسي بررسي شده است؟
آيا ....
ازدوحال خارج نیست یا باید کار تولید شود یااینکه اینجور مشاغل را مدیریت کرد.وسروسامان دهند.تا به کارهای خلاف وشوم و... کشیده نشوند.بهر حال کسب درآمد حلال خلاف نیست.ولی باید چهره شهرومعابر و... رانیز زیبا -امن -منظم-کرد.ولی با راهکارهای درست وپسندیده نه باکشته شدن آدمها وطفره رفتن از خطای بعضی ها
هر چی سنگه مال پای لنگه
من امروز از مترو استفاده کردم و همین موضوع اشتغال زدایی از تاریخ 28 مرتبا در بلندگوهای مترو پخش شد . از بابت خیلی ناراحت شدم . چون مسئولان بجایی اینکه اشتغال زایی کنند اشتغال زدایی می کنند مگر دستفروشی در مترو چه ضرری به شما می رساند که نمی توانید ببنید یک نفر دنبال یک لقمه حلال است شما وقت با این کارتان دزدی و ... در اجتماع رواج می دهید تازه خیلی از مردم نیاز روزمره شان را از همین خرید در مترو انجام می دهند و در زمان صرفه جویی می کنند .
مسئولان دست از این طرحهاتون بردارید.
بهتر از مواد فروشی .و انداختن تیکه به ناموس مردم نیستش
تهیه مواد مخدر در سه سوت واقعیت جامعه ماست
اونوقت کسب روزی حلال یک هزار دنگ و فنگ دارد
مترو یی ها از مردم مایه نگذلرید مردم عاقلند
واقعا متاسفم
جای تاسف داره که جان یک انسان به همین راحتی گرفته میشه
خدا به خانوادش صبر بده . دلم به حال بچه هاش میسوزه
واقعامتاسفم. مردم انقدرناامیدشدن که حاضرن جهنم وبه جون بخرن وخودشونواززندگی راحت کنن وگرنه کسی دیوانه نیست زندگی ودوست نداشته باشه
همه این بندگان خدا مسلمان و هموطن ما هستند ، اگر مسئولین مترو در هر ایستگاه ده غرفه شیک احداث کنن و الویت رو به دستفروشان واقعی بدهند باور کنید ساماندهی میشه و هم این بندگان خدا و هم خدای این بندگان راضیه
خدا می دونه چه شرایطی داشته تو اون لحظه
تو اینجور موقع ها همیشه میگم ای کاش میشد زمان به عقب برمی گشت
من متاسفم که اوضاغ اقتصادی و نبود کار باعث شده که عده ای برای امرار معاش مجبورند با جان خودشون بازی کنند. ولی من که هر روز از مترو قیطریه تا توحید یه بار صبح و یه بار عصر تو راه ام واقعا از وجود این همه دست فروش و سر و صداشون ناراحت میشم و بعضی هاشون هم سعی می کنند با لج بازی هم که شده باعث آزار و اذیت مسافران بشوند. در هر صورت راه حلش جمع کردن یا آزاد گذاشتنشون نیست.
سلام. واقعا تاسف بار است این موضوع . اخه چیکار دارید بزارید ان دست فروشاها بفروشند اجناسشونو اخه مردم هم میخرند.
این طوری خوب شد که یک نفر جونشو از دست داد
واقعا که از دست این...
بهتر نیست اینجور اخبار به این شکل مطرح نشه.
البته منظوری بحث های خودکشی. چون دو چیزی که مطرح شدنش بصورت علنی در جامعه واگیر دارد طلاق و خودکشی است.
تو راه پاکی زدیم به خاکی
خيلي متأثر شدم خيلي ناراحتم ازينكه دنيايي رو كه خودمون ساختيم داره مارو نابود، كاش اين دنيا رو نميساختيم
اگر راست میگن افغانی ها را جمع کنند ، که بدون دادن مالیات و عوارض دارن تو سطح شهر میچرخند و کلی هم درآمد دارن
اتفاقا به نظر من باید دست فروشا رو جمع کنند .اولا اینکه مزاحم اند همیشه وقتی شلوغه وسایلشون رو می کشن لباسای ادم همیشه نخ کش می شه بعدم مترو فضای عمومی اونا دارن استفاده شخصی می کنن ، تازه حق مغازه دار هارم می خورن اونا باید مالیات و آب و برق و گاز بدن اینا هیچی،مدل گوشیاشون از خیلیا بالاتره اگه محتاجن .... بعدم همه جای دنیا ادمی که نداره میره کار دست می کنه مثل بافتنی و اینا میدن مغازه ها براشون می فروشن!کیفیت جنس هاشونم افتضاحه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
با هوش! این بیچاره ها جنسشون رو از همون مغازه دارها میگیرن میفروشن و پورسانت میگیرن .فکر کردی مال خودشونه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
تو حتمأ فروشنده ای که این حرف میزنى از وجناتت پیداست
دستفروشان مترو تهران ویژگی منحصر به فرد این مترو هستند. یک جوری هویت این مترو محصوب میشن. تصور مترو تهران بدون اونا غم انگیزه...
دلم برای ان مرد بیچاره میسوزد خواهر من در همان مترو بوده و میگفت در همان حین بک دفعه قطار بالا و پایین شد
وحشت و خشونت از در و ديوار شهر بالا ميرود.
اولا در اکثر متروهای جهان حفاظ و نرده وجود ندارد‏(تا جایی که دیدم فقط توکیو داره‏) هی هم نگین که تو جهنم زندگی میکنیم خودکشی در تمامی کشور ها رایجه ولی خوب نمیشه رد کرد که تاثر برانگیزه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
خیلی از کشورها دارند، اونهایی که ندارند متروهاشون پنجاه سال پیش ساخته شده. دوبی همه متروهاش داره
مگه مترو دوربین مدار بسته نباید داشته باشه؟
اتفاقاً قیمتاشونم ارزونه
این هم از بی تدبیری مسئولان مترو بود.
منظور سهل بشر دوست اینه که چون جوون بوده و توانایی بالا رفتن از دیوار و یا زورگیری رو داشته باید دست فروشی نمیکرده!!!!؟؟
دو مامور باید محاکمه و مجازات بشن
دمش گرم که نونه بازوشو میخورده نونه حلال میزاشته جلو زن و بچه هاش ....دنباله علت مرگش نباشین برین بیکاری و فقر رو ریشه کن کنید اقایوووووون
بنده بازنشسته وزارت بهداشتم از همان قدیم با دست فروش ها برخورد بدی میشد باید آنها را سرو سامان داد تا اینکه یک لقمه نان حلال برای زن و بچه خود تهیه کنند ، همین بنده خدا میتوانسته گدایی کنه اما اینکار رانکرده
خود فروشی خوبه؟ امده داره جوراب میفروشه پول در بیاره مدرک داراش کار ندارن چه برسه به اون بنده خداها همشون با ابرو هستن خیلی یا به خاطر آبرو ماسک میزنن تا کسی نشناستشون. خوبه بره بیرون همه رو به فساد بکشه خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر دستفروشی نکنه پس چکار کند بره زور گیری کنه یا با قرص خواب آور جان یک سری آدم بی گناه را بگیره یا مواد مخدر بفروشه به نظر شما کدام کار بهتره ؟
ماموران مترو واقعا بد برخورد میکنند باهاشون
باید از دستفروشها حمایت کنیم و باید تشویق بشن که نان بازوی خودشان را بخورند اگر این طرف در مترو جیب مسافران را خالی می کرد خوب بود یا اینکه داخل مترو مواد رد و بدل می کرد ؟
اقای مطمئن؟؟؟؟ دبی همین نزدیکیمون داره در ضمن اگه تشریف برده باشی لندن عجیبه ندیده باشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
درباره ی دستفروشی چندتا نظر دارم:
1- ....
2- این که میگن اگه دستفروشی نکنه بره دزدی؟ مثل این می مونه که مثلا یه آدمی که سیگار می کشه بش اعتراض می کنی بگه خوبه برم معتاد بشم؟ خوب اگه سیگار نکشی که دلیل نمیشه بری معتاد شی بد بودن اعتیاد دلیلی برای توجیه سیگار کشیدن نیست بد بودن دزدی هم توجیهی برای دستفروشی نیست
2- از طرف دیگه دستفروشی به اقتصاد هم ضربه می زنه و باید جلوش گرفته بشه
3- هرچند باید جلوی دستفروشی گرفته بشه ولی نه از هر راهی. هر کاری راه منطقی خودش رو داره راهش این نیست که بذاری دنبال طرف! مجرم جانی که نیست که می ذاری دنبالش ! البته اگه این فرضیه که دنبالش گذاشتن که فرار کرده افتاده درست باشه
خیلی جالبه کسی به فکر جمع کردن گداها نیست، ولی دست فروشی بده،تو مترو اعلام میشه به علت شکایت شهروندان،اخی کی مردم شکایتی داشتند بررسی شد که این یکی زود به مرحله عمل رسید. به خدا هیچ کس از دست فروشی خوشش نمیاد احتیاجه احتیاج ،کار باشه همه رئیس و کارمند میشن اول اینو فراهم کنین بعدش شکایت شهروندارو بررسی کنین. فکر این باشین بچه ای که بی پدر شد،مادری که فرزندشو از دست داد ،زنی که نان اور خونشو، اینا درده، درده این شهروندان نه جوونی که با دست فروشی نونشو در میاره.
سلام
تمام نظرات شما درست و قابل تامل ولی تو مترو به این شلوغی که تو راهروهاش 3 ردیفه وایسادیم دست فروشا هم میان 5-6 نفری شروع به تبلیغ اجناس میکنن تو واگن بانوان واقعا غیر قابل تحمله در ضمن من خودم بارها و بار دیدم که خانوما ناراحتن و اعتراض دارن در ضمن من با یه خانوم دستفروش صحبت میکردم میگفت میان پول یوگا و کلاس بازیگریمو در میارن
در ضمن در هر موضوعی احساسی برخورد نکنید و همیشه با افراط و تفریط نتیجه گیری نکنید وضع اقتصادی بد منم قبول دارم منم تو همین کشورم منم تو همین شهرم ولی باید هر چیزی ریشه یابی و درست رفتار بشه به نظر من دستفروشی اونم تو مکان عمومی درست نیست درست داره نون حلال به دست میاره کسی منکر این نیست ولی هستن خانومهایی که با رنج و زحمت دارن نون حلال به دست میارن هیچ کس روز تولد حضرت محمد (ص) و اون حادثه جمهوری از یادش نرفته که 2 بانو زحمت کش از جمع خانواده و شهروندانشون رفتن پس لطفا واقع بین باشیم نه احساسی حتی یه بار یه خانومی میگفت من منشی بودم تو یه شرکت ولی این بهتره چون ساعتش دست خودمه و آقا بالاسر نداریم خواهش میکنم مطلب منو چاپ کن
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
واقعا واگن بانوان وحشتناکه...بله قبول دارم بعضی هاشون واقعا نیاز ندارن حاضرم قسم بخورم...اما ی عده نیاز دارن من میگم فروشنده ها هم باید رعایت حال مسافرا بکنن و کارشونو بکنند ..خیلیا مثل من هستن ک 5 صبح بیدارمیشن و از کرج میرن تا خود تجریش بخدا اعصاب نمیمونه بخدا نمیمونه برای تحمل فروشنده های بی ملاحظه البته همشون رو نمیگم ی عده اشون...پس بقیه افراد ک از مترو استفاده میکنن بااین وضعیت شلوغی مترو حقی ندارن؟فقط فروشنده ها حق دارن؟؟
ای بابا........
سلامتی همه دس فروشا
سلامتی همه داغ دیده ها.....
سلامتی سفره فروشای بعدی...
من به شخصه تا به حال پنج بار با مترو تماس گرفتم ، پیامک زدم که بابا این بلیط های سالانه مبلغ دار را دو باره با هر قیمتی که براتون صرف می کنه برقرار کنین ٰ، همه همکارامم همینطور ولی انگار نه انگار حالا چی شده که فقط به پیشنهاد ما دستفروشارو جمع می کنن ، خدا داند، البته دروغ هم که حناق نیست
خدا اون اقارو بیامزه متاثر شدم..من هرروز از مترو استفاده میکنم اما نمیتونم قضاوت کنم .راستش گاهی دلم براشون خیلی میسوزه
اما گاهی واقعا صداشون ازار دهنده میشه وقتی چن نفری تبلیغ میکنن
مثلا خود من ویا همه افراد مثل من ک 5 صبح از خونه میزنم بیرون و تو این شلوغی مترو ترافیک شهر الودگی هوا دیگه اعصابی نمیمونه ک شب ساعت 7 موقع برگشت صدای دستفروشهارو تحمل کنی
اما نمیگم جمع شن میگم اونهاهم رعایت کنن و ب کارشونم ادامه بدن بااین وضعیت اشتغال چاره ای ندارن
فقر مثل بمب هست ، بعضی وقت ها آرام تو خود فرد میترکه ، بعضی وقت ها یکدفعه تو جامعه میترکه . در کشور ثروتمند ایران فقر باید پونز باشه نه دایره سیاه بزرگ .
حتی بعضی از کسایی که گدایی هم میکنن واقعا مجبورن بخاطر معلولیت جسمی نمی تونن کار کنن یا کورن یا پا ندارن یا دست ندارن یا هزار دردو مرض دیگه دارن به نظرم گدا ها هم گناه دارن کمکشون کنید در حد توان
سلام
من دارم راجب " میزان و دلایل رضایت یا نارضایتی مترو سواران از دست فروشان مترو " تحقیق میکنم و راجبش آمار میگیرم
این آمار نیاز به سوالاتی داره
میخوام از شما کمک بگیرم تا بتونم تحقیقی جامع و کامل ارائه بدم
به نظرتون تو پرسشنامه چه سوالاتی باید باشه ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر