بازدید 110768
اژه‌ای با تأکید بر ممنوع‌الخروج شدن سعید مرتضوی؛

محمود کریمی شلیک نکرده است

پس از این رویداد،‌ ماشین شاکی و ماشین آقای کریمی در گوشه اتوبان می‌ایستند، به واسطه شناختن همدیگر احوال‌پرسی و سپس خداحافظی کرده‌اند. شاکی ادامه می‌دهد که فردای روز حادثه، چند تن از دوستانش به وی می‌گویند از آنجا که ماشینت تیر خورده، نمی‌توانی آن را بفروشی و ...
کد خبر: ۳۷۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹ 14 January 2014
دادستان کل کشور از ممنوع‌الخروجی مرتضوی خبر داد و گفت: برای این فرد احضاریه صادر شده است.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: مرتضوی ممنوع الخروج ‌و برایش احضاریه صادر شده و پرونده‌اش در حال رسیدگی است.

اژه‌ای درباره پرونده مربوط به محمود کریمی گفت: این پرونده همچنان در حال رسیدگی است.

به گزارش فارس، وی افزود: متأسفانه در جریان پرونده تیراندازی منتسب به یکی از مداحان تهرانی، رسانه‌ها مطالبی را نوشتند که عمدتاً درست نبود.

اژه‌ای خطاب به رسانه‌ها گفت: من به شما تأکید می‌کنم ‌در شرایط این چنینی اجازه دهید تحقیقات انجام شده و پس از مشخص شدن ابعاد مختلف جریان نسبت به آن اطلاع‌رسانی شود.

پس از شلیک می‌ایستند و احوال پرسی می‌کنند!


وی با اشاره به اینکه امروز یک نسخه کامل پرونده را ‌مطالعه کرده است، گفت: این اتفاق در ‌۵ دی ماه امسال رخ داده و بر اساس ساعاتی که در پرونده ذکر شده این حادثه پس از نیمه شب رخ داده است.

سخنگوی دستگاه قضا در تشریح ماجرا گفت: بر اساس اعلام شاکی و مداح معروف مشخص شده سه خودرو در اتوبان شهید بابایی مسیر شرق به غرب در حرکت بوده‌اند که دو تای آن‌ها ۲۰۶ و یکی از آن‌ها مزدا بوده است. شاکی پرونده مدعی شد که در ‌تونل سبقت می‌گیرد و این در حالی است که پس از این سبقت، خودروی آقای کریمی برای وی چراغ می‌زند و این فرد هم از خط وسط به خط کناری منتقل می‌شود. شاکی می‌گوید پس از این کار،‌ صدای چند تیر می‌شنود که یکی از این تیر‌ها به خودرو اصابت می‌کند.

محسنی اژه‌ای گفت: پس از این اتفاق ماشین شاکی و ماشین آقای کریمی در گوشه اتوبان می‌ایستند و با یکدیگر به واسطه شناختن همدیگر احوال‌پرسی می‌کنند و سپس خداحافظی کرده‌اند. شاکی ادامه می‌دهد که فردای روز حادثه ‌چند تن از دوستانش به وی می‌گویند از آنجا که ماشینت تیر خورده نمی‌توانی آن را بفروشی و درست کنی به همین دلیل شاکی به پلیس مراجعه می‌کند.

وی افزود: پس از حضور شاکی در مرجع انتظامی پرونده تکمیل شده و از شاکی و همچنین مداح معروف آقای کریمی تحقیقات انجام می‌شود، در حالی که شاکی می‌گوید شکایتی ندارد و فقط خسارت ماشینش را می‌خواهد. این در حالی است که فردی که همراه آقای کریمی بوده مدعی شده که اسلحه برای وی بوده و اجازه شلیک هم داشته است و از این فرد هم تحقیقاتی به عمل آمده است.

اظهارات متناقض وجود دارد


اژه‌ای گفت: در حال حاضر هنوز قرار نهایی برای این پرونده صادر نشده است اما با توجه به تحقیقاتی که انجام شده به زودی قرار صادر می‌شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا این پرونده از جنبه عمومی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد یا خیر، گفت: به طور قطع پس از انجام تحقیقات اگر ضرورت داشته باشد از جنبه عمومی هم مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی گفت: باید بررسی شود ‌فردی که ادعا می‌کند اسلحه برای وی بوده و همچنین مجوز حمل سلاح داشته در هنگام استفاده از آن قوانین و ضوابط را رعایت کرده یا خیر؟

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: البته برخی از اظهارات شاکی و دو خودروی دیگری که همراه وی بوده‌اند، متفاوت است و در برخی ‌اظهارنظر‌ها گفته‌اند که ما آقای کریمی را می‌شناختیم و فقط می‌خواستیم کمی سر به سر وی بگذاریم اما او فکر کرد قصد مزاحمت برایش داریم.

مشخص است که الجزیره از پاسخ آقای جنتی خوشش آمده

اژه‌ای در واکنش به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه با شبکه الجزیره انگلیسی گفت: به تازگی برخی از افراد به صورت جریانی سازمان یافته که اکثراً در خارج از کشور و از جریان ضدانقلاب و فراری‌های فتنه هستند، دارند علیه قوه قضائیه فضاسازی کرده، به این قوه فشار می‌آورند و با تحریکاتشان قصد دارند ‌روی افکار عمومی تأثیر بگذارند.

وی افزود: من امروز مصاحبه‌ای را که مدنظر شماست، مطالعه کردم و نمی‌دانم که درست ترجمه شده یا خیر، ولی مشخص است که سؤال شبکه الجزیره کاملاً جهت‌دار و تحریک‌کننده علیه قوه قضائیه بوده ‌و اگر یک مسئول هوشمند در مقابل یک شبکه خارجی قرار بگیرد، نباید علی‌القاعده چنین پاسخی به این پرسش بدهد.

محسنی اژه‌ای گفت: اما پس از گفتن این مقدمه باید بگویم ‌در تماس‌ با آقای جنتی‌، او مدعی شد که صحبت‌هایش تحریف شده و باید هرچه زودتر این موضوع را تکذیب کند و اعتراض شدیدی هم به این شبکه داشته باشد، چرا که این مصاحبه چهل و چند روز پیش گرفته شده اما در ‌این مدت سه نوبت پخش شده ‌و کاملاً مشخص است که الجزیره از پاسخ آقای جنتی خوشش آمده که این مطالب را سه نوبت پخش کرده است.

در سطح آقای جنتی نیست که برای قوه قضائیه تعیین تکلیف کند


دادستان کل کشور گفت: اما اگر این مطلب درست ‌و ‌اظهارات آقای جنتی باشد، باید بگویم که بیان این مطلب آن هم در پاسخ یک شبکه بیگانه سطح قضیه را از سطح یک عنصر سیاسی ـ مذهبی دارای شصت و چند سال سن پایین آورده و قابل توقع نیست؛ البته در سطح آقای جنتی نیست که برای قوه قضائیه تعیین تکلیف کند.

وی گفت: افتخار قوه قضائیه این است که در چهارچوب قانون و سیاست‌های کلی نظام عمل می‌کند و تابع جریانات روزمره سیاسی نیست و البته سیاست‌زده هم عمل نمی‌کند.

اژه‌ای گفت: این جور که آقای جنتی گفته‌ است، یعنی ما باید قانون را زیر پا گذاشته و سلیقه‌ای عمل کنیم و اینگونه اظهار‌نظر‌ها سطح ایشان را تنزل می‌دهد و در حد یک وزیر سیاسی و فرهنگی نیست.

دادستان کل کشور گفت: گویا فشاری که از جانب جریان فتنه و ضدانقلاب به ما وارد می‌شود نشانه اقتدار و ضابطه‌مند عمل کردن دستگاه‌های قضایی است و اگر قوه قضائیه مثبت عمل نمی‌کرد، دلیلی نداشت این‌ها این همه به ما فشار وارد کنند؛ این اقتدار و عملکرد مثبت قوه قضائیه است که این‌ها را به واکنش وادار کرده است.

بعید می‌دانم فرد جدیدی در پرونده بابک زنجانی بازداشت شده باشد!


سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده بابک زنجانی نیز گفت: پرونده در حال رسیدگی است اما بعید می‌دانم فرد جدیدی در این پرونده بازداشت شده باشد.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی