بازدید 5120

وضعیت دریاچه ارومیه فاجعه‌بار است

کد خبر: ۳۷۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱ 14 January 2014
نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: در بازدیدی که از دریاچه ارومیه داشتیم متوجه شدم وضعیت دریاچه ارومیه فاجعه‌بار است و باید برای بهبود شرایط آن اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش فارس، گری لوئیس در نشست خبری که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست تهران برگزار شد، گفت: هم‌اکنون در حوزه محیط زیست با مسائل مختلفی سر و کار داریم که اگر به صورت جدی با آنها برخورد نشود در آینده مشکلات جدی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در طول ماه‌هایی که بنده در این پست حضور داشتم مسائل و مشکلات مختلفی را بررسی کردم و یکی از مکان‌هایی که برای بازدید به آنجا رفتم دریاچه ارومیه بود که شرایط فاجعه‌باری در آنجا در حال رخ دادن است و من پیشنهاداتی را برای تغییر این شرایط دادم.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران ادامه داد: سفری به مشهد داشتم و در آنجا مسائل و مشکلات مردم را از نزدیک شاهد بودم که در خصوص منابع آبی در آنجا مشکلاتی وجود دارد که باید مدیریت شود.

لوئیس ادامه داد: هفته گذشته نیز به همراه معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بازدیدی از دریاچه هامون در استان سیستان و بلوچستان داشتیم که شرایط سخت و اضطراری در آنجا وجود دارد.

وی اظهارداشت: با مردمی ملاقات کردیم که هیچ امکاناتی نداشتند و تنها از طریق حمایت‌های کمیته‌امداد امام خمینی(ره) زندگی خود را می گذراندند و از ما خواستند تا مسائل و مشکلات آنها را پیگیری کنیم.

وی اظهارداشت: بخشی از این مشکلات مربوط به آب بود چرا که بخشی از آب ایران در کشور افغانستان مورد استفاده کشاورزی قرار می‌گیرد و بخشی از آن وارد مخازن می‌شود و برای آب شرب از آن استفاده می‌شود به همین دلیل آب کمی وارد دریاچه هامون شده و این دریاچه با مشکلات جدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: در طول این مدت ما به مردم منطقه تعهد دادیم که برای حل این مشکلات اقداماتی را انجام دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی