بازدید 8073

محکوم: کاش فقط يک بار «نه» می‌گفتم!

کد خبر: ۳۶۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹ 08 January 2014
جوان ۳۲ساله اي که در پي درخواست دوستش، همه اعضاي خانواده او را کشته بود، در آخرين اظهاراتش به خبرنگار خراسان گفت: کاش فقط يک بار «نه» مي گفتم!

به گزارش خراسان، «ح» که سپيده دم روز گذشته به جرم کشتن ۴عضو خانواده دوستش در زندان مرکزي مشهد به دار مجازات آويخته شد، افزود: براي اولين بار بود که سوره اي از قرآن را از عمق دل خواندم. کاش آن شب يک «نه» مي گفتم، اين که مي گويند يک «نه» بگويي از همه چيز راحت مي شوي واقعا حرف درستي است که من امروز به آن رسيده ام اما ديگر دير شده است. اميدوارم هيچ جواني به اين راه کشيده نشود، زندگي من اين جا تمام مي شود اما به جوانان توصيه مي کنم فکر کردن را ياد بگيرند و قبل از اقدام به هر کاري، اول به عاقبت آن بينديشند.

وي که هنگام وقوع جنايت ۲۴ساله بود، درباره سوابق کيفري اش نيز گفت: يک بار به خاطر مشروبات الکلي به زندان افتادم و يک بار نيز مقاديري سي دي غيرمجاز در مغازه ام پيدا کردند که روي هم حدود يک ماه در زندان بودم.وي اضافه کرد: شب حادثه نيز چيزي مصرف نکرده بودم اما از وقوع اين حادثه خيلي پشيمانم!

«ح» در پاسخ به اين سوال که آيا احتمال نمي داديد، دستگير شويد، گفت: من ۹۹ درصد احتمال مي دادم که دستگير شوم اما اين يک قمار بود يا برنده مي شديم يا بازنده!!

این گزارش حاکي است: عامل قتل ۴ عضو يک خانواده در اعترافات خود هنگام بازسازي صحنه جنايت که در حضور قاضي ولايتي باغداري (قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه) انجام شد، نيز گفت: دوستم که «م» نام دارد، حدود يک سال قبل از وقوع جنايت، با زني آشنا شده بود و پس از گذشت مدتي که با او ارتباط برقرار کرده بود، قصد داشت با وي ازدواج کند اما خانواده اش مخالف بودند. «م» ماجرا را براي من تعريف کرد و گفت که مي خواهد خانواده اش را بکشد. او از من خواست تا در اين کار به او کمک کنم. من هم بعد از اين که او را نصيحت کردم، گفتم اگر فکرت اين جوري راحت مي شود من حرفي ندارم. شب حادثه ساعت يک بامداد با هم به منزل آن ها رفتيم. اعضاي خانواده اش خواب بودند ابتدا «م» ميله آهني را برداشت و به طبقه دوم رفت تا آن ها را بکشد اما بعد از مدت کوتاهي هراسان بازگشت و گفت من نمي توانم! من که داخل خودرو نشسته بودم پياده شدم، گفتم بيا با هم برويم. من ابتدا با ميله آهني ضرباتي به اعضاي خانواده اش زدم و سپس با چاقو و کارد آشپزخانه آن ها را به قتل رساندم. در اين لحظه «م» پشت به من کرده بود و فرياد مي زد طاقت ديدن اين صحنه را ندارم فقط زودتر کار را تمام کن! بعد از آن هم لباس هاي مقتولان را پوشانديم و دو تا دو تا اجساد را به جاده فرعي منطقه خواجه ربيع برديم و رها کرديم. پس از آن نيز فرش ها و لباس هاي خوني را در نزديکي بهشت رضا آتش زديم. «م» چند فرش از مغازه سمساري آورد که آن ها را پهن کرديم و تمامي آثار جرم را از بين برديم.

بنابراين گزارش، «م» فرزند ۲۳ساله مقتولان نيز در جلسه محاکمه گفت: من با آن زن ارتباط داشتم اما خانواده ام با ازدواج ما مخالفت مي کردند. يک روز هم به خاطر همين موضوع پدرم مرا کتک زد و سرزنش کرد. تا اين که تصميم به قتل آن ها گرفتم تا بتوانم با آن زن ازدواج کنم. موضوع را با دوستم «ح» در ميان گذاشتم و او قبول کرد که براي اين کار به من کمک کند.

پس از اعترافات صريح متهمان، در دادگاه کيفري استان خراسان، مقامات قضايي با توجه به محتويات پرونده، «ح» را به خاطر ارتکاب ۴ قتل به قصاص نفس و «م» را به خاطر معاونت در جرم به تحمل ۱۵سال زندان محکوم کردند. رأي صادره مورد اعتراض وکلاي مدافع متهمان قرار گرفت و براي رسيدگي دقيق تر به ديوانعالي کشور ارجاع شد اما قضات ديوانعالي نيز پس از رسيدگي به اين پرونده، رأي صادره را تأييد کردند و بدين ترتيب، اين پرونده جنايي به شعبه اجراي احکام دادگستري خراسان رضوي ارسال شد. روز گذشته پس از فراهم شدن مقدمات اجراي حکم و استيذان از رئيس قوه قضاييه، جوان ۳۲ساله با حضور قاضي اجراي احکام و پزشک قانوني در زندان مرکزي مشهد به دار مجازات آويخته شد.

سابقه خبر

ساعت ۶صبح 84.10.18 اجساد زن ۴۰ساله و دختر ۱۶ساله در يک نقطه و اجساد پسر ۲۰ساله و مرد ۴۳ساله ديگري در فاصله نزديک هم در منطقه دروي مشهد کشف شد. بررسي ها مشخص کرد قربانيان با وارد آمدن ضربات شيء فلزي سنگين و چاقو به قتل رسيده اند.

با توجه به اين که پاي چپ مرد ۴۳ساله مصنوعي بود و در محل کشف اجساد رها شده بود، تحقيقات پليس براي شناسايي مقتولان ادامه يافت تا اين که روز بعد خبر کشف اجساد در روزنامه خراسان به چاپ رسيد و يکي از بستگان مقتولان پيگير اين ماجرا شد و بدين ترتيب مشخص شد که فرزند ۲۳ساله خانواده مقتولان زنده است. اين جوان پس از احضار به دايره جنايي پليس آگاهي، ابتدا عنوان کرد که اعضاي خانواده اش مفقود شده اند اما پس از مدت کوتاهي لب به اعتراف گشود و راز اين جنايت هولناک را فاش کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
چی باید گفت.....
باید هر دوتاشون اعدام میشدند
فقط اعدام
دقت كنيد جنايت در 18 دي 1384 اتفاق افتاده و حكم در 17 دي 1388 اجرا شده است. يعني درست 8 سال بعد از جنايت. قاتل 6 سال بعداز جنايت هولناك و وحشتناكش زنده بوده است!!!! در بعضي از جرائم كه وجدان عمومي آسيب مي بيند و براي عبرت ساير مجرمام ما نياز به اجراي عدالت سريع داريم. مثلا راننده اي صبح ها با ماشين دختران مدرسه اي را به بهانه سرويس سوار مي كرد و مورد تجاوز قرار مي داد . راننده دستگير شد اما از مجازات خبري نشد اين طولاني بودن رسيدگي به جرايم آسيب زا است ! عدالت سريع درست مثل اعدام سريع قاتل مرحوم دادشي
ادم... كه پدر، مادر و خواهرش رو ميكشه بايد 15 سال زندان باشه. بايد بسوزونن اين ... بيغيرت رو.
وای حتی تصورش هم برام سخته...........
چه طورمیتونسته برای رسیدن به عشقش 4 تا از عزیزترین کسانش رابکشه...............
خدای من به دادمون برس عجب ادمهایی شدیم ما
حالم بهم خورد از این جنایت انسانیت را زیر سوال میبرند بعضی آدم ها
چقدر ناراحت کننده ,یعنی میشه کسی در قبال خانواده ای که برایش زحمت کشیده اند هیچ تعهدی نداشته باشد؟
خدایا چطور به خاطر یک زن قبول کرده که پدر و مادر و خواهرش و بکشه...خدا ما را چه می شود؟؟؟؟؟؟؟
الله اکبر!!! به خدا پناه می بریم از این اتفاقات
به خاطر یک زن ،مادر،خواهر،برادر،پدر را کشته? ان جوان چرا کاسه ی از اش داغتر شد? چه خبر است? کشتار خانواده برای یک زن? خدایا،این ها دیگه کی هستند?
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی