بازدید 3167

سخنان وزیر ورزش در سالگرد تختی

کد خبر: ۳۶۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲ 07 January 2014
وزیر ورزش و جوانان در آیین چهل و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی بر سر مزار آن مرحوم در ابن بابویه شهرری گفت: تختی اسوه ای بود که همواره جاودان خواهد ماند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،محمود گودرزی در این آئین که با حضور جمعی از ورزشکاران، پیشکسوتان عرصه ورزش کشور و مسوولین برگزار شد، افزود: همه ما امروز برای تکریم اخلاق، انسانیت، معنویت، پاکدامنی و چشم پاکی تختی جمع شده ایم.

وی اظهار داشت: تکریم از تختی تکریم از سجایای اخلاقی، بزرگ منشی، دستگیری از فقرا و رسیدن به ضعفا است.

وی با یادآوری روز درگذشت پهلوان پرآوازه کشورمان گفت: خاطرم است در سال 1346 محصل بودم و با اینکه سن و سالی نداشتم به هنگام شنیدن خبر درگذشت مرحوم تختی آن روز بسیار سخت گذشت.

گودرزی در ادامه با اشاره به حضور گسترده هر ساله مردم بر مزار مرحوم غلامرضا تختی، افزود: تاثیری که منش و مرام تختی بر آحاد مردم ایران داشته، تاثیر شگرفی است و هنوز نیز ادامه دارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه، نام نیک و همراه با پهلوانی تختی هیچگاه از اذهان پاک نخواهد شد، اظهار امیدواری کرد که جوانان ما با تاسی از منش و اخلاق تختی به عنوان یک شاخص به دنبال نام نیک برای خود باشند و تاسی به این اسوه ها نصب العین باشد.

وی گفت: آرزو می کنم امثال تختی زیاد شوند و برویم به سمتی که ورزش ما مملو از ویژگی های پهلوانی شود و در سایر رشته های ورزشی نیز امثال تختی بروز و ظهور پیدا کنند.

جهان پهلوان تختی 17دی 1346 درگذشت و در آرامستان ابن بابویه شهرستان ری دفن شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها