بازدید 26438

پیشنهاد افزایش 87 هزارتومانی دستمزد 93

کد خبر: ۳۶۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰ 07 January 2014
کارفرمایان می گویند آماده شده اند تا با ورود به جلسات چانه زنی شورای عالی کار به همراه دولت و کارگران سرنوشت حداقل دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار را مشخص کنند. آنها این روزها به دنبال جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای گفتگو با دیگر شرکای اجتماعی خود هستند، ولی خبر می رسد کارفرمایان به دنبال تدوین سناریویی مشابه تصمیم دولت برای افزایش 18 درصدی حقوق سال 93 کارمندان هستند.

به گزارش مهر، به زودی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید برنامه نشست های شورای عالی کار برای مذاکره رو در روی کارگران، کارفرمایان و دولت را درباره حداقل دستمزد سال آینده ارائه خواهد کرد. مقامات کارگری و کارفرمایی می گویند تاکنون زمانبندی مشخصی از سوی وزارت کار برای آغاز گفتگوها اعلام نشده و این کار هرچه سریعتر باید آغاز شود.

آنها معتقدند تاخیر بیش از این در شروع چانه زنی ها باعث کشیده شدن مباحث به روزهای پایانی سال و در نتیجه، اتخاذ تصمیمات عجولانه و یکباره خواهد شد که ممکن است منافع کارگران و کارفرمایان را تامین نکند. با این حال، در طول سال های گذشته همه حداقل دستمزدها در هفته پایانی سال تعیین و اعلام شده است.

هم اکنون گروه های مختلف کارگری کمیته هایی را برای بررسی وضعیت معیشت و هزینه های خانوار کارگری تشکیل داده اند و در این زمینه در حال کار هستند. برآیند کار گروه های کارگری تدوین پیشنهاد نهایی آنها برای افزایش دستمزد سال آینده به شورای عالی کار خواهد بود.

در عین حال، کارفرمایان نیز به عنوان یکی از گروه های اصلی طرف مذاکره با کارگران و پرداخت کننده دستمزدها هم جنب و جوش هایی را برای ورود به گفتگوهای دستمزد شورای عالی کار آغاز کرده اند ولی در مذاکرات درون گروهی خود، برخی اقدامات را درباره دستمزد سال 93 کارگران در دست انجام دارند.

تدوین سناریوهای جدید مزدی

پیگیری ها نشان می دهد کارفرمایان در نظر دارند تا پیشنهاد افزایش حداقل دستمزد سال آینده خود را حداکثر به میزان پیش بینی دولت برای افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال 93، تنظیم و به شورای عالی کار ببرند.

در اینصورت کارفرمایان با پیشنهاد افزایش 87 هزار و 682 تومانی سال آینده حداقل دستمزد کارگران به شورای عالی کار خواهند رفت که در نهایت حداقل مزد از 487 هزار و 125 تومان به 574 هزار و 807 تومان خواهد رسید.

علاوه بر این، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است در نظر دارد تا از طریق دولت برخی کمک های غیرنقدی را نیز برای تقویت معیشت کارگران در سال 93 در نظر بگیرد که در صورت تحقق این امر می توان انتظار داشت کارگران در سال آینده علاوه بر افزایش حدود 100 هزارتومانی نقدی حداقل دستمزد، برخی کمک های غیرنقدی را نیز به صورت ماهیانه و یا فصلی دریافت کنند.

اصغر آهنی ها در گفتگو با مهر با اعلام اینکه کارفرمایان در حال انجام مطالعات جهت جمع بندی مباحث مورد نیاز جهت طرح در نشست های تعیین حداقل دستمزد سال آینده هستند گفت: با این وجود، هنوز از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه حضور در جلسات شورای عالی کار اعلام نشده است.

عضو شورای عالی کار و نماینده کارفرمایان کشور اظهارداشت: نمی توان به صورت روشن درباره دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار سخن گفت اما موضوعی که بیشتر کارفرمایان و بنگاه ها را با خود درگیر کرده است، رکود اقتصادی صنایع و فعالیت با ظرفیت های پایین است.

آهنی ها امیدواری جامعه برای ارزان شدن خدمات و تولیدات را باعث دامن زدن به رکود صنایع و کاهش شتاب فعالیت ها دانست و افزود: با وجود افت تولید و فعالیت اقتصادی، اما بنگاه ها نیروهای خود را تعدیل نکرده اند و سعی در جهت حفظ نیروی کار شاغل در واحدهای تولیدی کشور است.

پرداخت یارانه سهم تولید وعده نباشد

این مقام مسئول کارفرمایی کشور در این زمینه دولت وعده داده است در فازدوم هدفمندی یارانه ها سهم بخش تولید را پرداخت خواهد کرد و این مسئله می تواند نویدی برای تقویت پرداخت دستمزد به کارگران باشد بیان داشت: معمولا کارفرمایان و صاحبان بنگاه ها تا چیزی به دستشان نرسد، ارزیابی خاصی بر اساس گفته ها انجام نمی دهند.

نماینده کارفرمایان کشور در شورای عالی کار تصریح کرد: باید تفکر دولت به سمت حمایت از تولید باشد. کارفرمایان نیروها و کارگران را خانواده خود می دانند و تا جایی که ممکن باشد به آنها در بهبود معیشت کمک خواهند کرد، البته مواردی نیز وجود دارد که پرداخت حقوق ها به تعویق افتاده است و کارفرما نتوانسته به تعهد خود عمل کند.

عضو شورای عالی کار درباره اظهارات مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه درباره تدوین یک مدل جدید برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده، با اشاره به اینکه هیچ مدلی بدون مذاکره 3 جانبه دولت، کارگران و کارفرمایان عملیاتی نخواهد بود بیان داشت: باید توان معیشتی کارگران به تناسب ارتقاء سطح بهره وری نیروی کار تقویت شود.

آهنی ها با اشاره به اینکه دولت می تواند از طریق ارتقاء سطح خدمات تامین اجتماعی به کارگران کمک کند افزود: در هر صورت افزایش دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار نیازمند بررسی در شورای عالی کار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۲
انتشار یافته: ۴۹
20درصد حقوق زیاد میشه مردم بیچاره اما توروم 50درصدی باید خرج کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
تازه فاز دوم هدفمندی مانده!!
باسلام
من یه کارمند بخش خصوصی هستم
آیا به نظر شما عادلانه هست که کارمندان دولت به قراردادهای کاری سی ساله و امنیت شغلی و همچنین خدمات رفاهی و بسته های حمایتی مختلف که از سوی دولت به آنان ارائه میشود 18 درصد افزایش حقوق داشته باشند.
و کارمندان و کارگران بخش خصوصی با قراردادهای یک ماهه یا سه ماهه یا شش ماهه و کمترین امنیت شغلی و وبی هیچ گونه کمکهای نقدی دیگر ازسوی کارفرمایان با بیشترین ساعات کاری و وظایف محوله نسبت به بخش دولتی با کمترین میزان مرخصی و اتلاف وقت در محل کار هم 18 درصد افزایش حقوق داشته باشند؟ اگر مسئولین کشور به فکر مشکل ازدواج جوانان و پیری جمعیت کشور هستند باید بیشتر از 25 درصد افزایش دستمزد بدهند
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
هادی جان کاش از نرخ مالیات بخش خصوصی ودولتی ام میگفتی
واقعا ما کارمندان بخش خصوصی .....
چیزی نگیم بهتره اوناییکه باید این مطالب رو بخونن که نه میخونن ونه بهش توجه میکنن
هادی 2
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
کاملا موافقم ، من خودم مجبور شدم در شرکتی کار کنم که نه تنها قراردادی در کار نیست ، حتی بیمه هم نیستم .واقعا متاسفم
شیرفرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
دوست عزیز حق باتوست ولی چاره چیه افزایش زیاد حقوق = افزایش هزینه های کارفرما = بالا بودن قیمت تمام شده محصول = تعدیل نیرو (کوتاه ترین و سریع ترین راهی که توکشور ما مرسومه )
با حقوق 600تومن فقط میشه یه هفته زندگی بخور و نمیرداشت .پس باید بقیشو بریم خونه کارفرمایان عزیز
مسئولین ما کی میخواهند به این نتیجه برسند که کارمندان بخش خصوصی هم در این جامعه دارای خانواده و فرزند هستند و با این تورم سر به فلک رسیده و حقوق کم پایه وزارت کار تنها میتوان به هزینه های زندگی و مشکلات زندگی فکر کرد. خوشبختی هم که هیچی
قبل از افزایش حقوق باید با مکانیزمی قدرت خرید افزایش یابد . با افزایش 20 درصدی حقوق در صورتیکه همراه با رشد اقتصادی نباشد تورم ناشی از تزریق نقدینگی باعث افت ارزش پول و در نتیجه کاهش بیشتر قدرت خرید علیرغم افزایش حقوق میشود.
مسئله غامض تر از اونه که فکر میکنیم . دولت باید با تقویت زیرساختهای رشد اقتصادی و شفاف سازی و جلوگیری از فساد و رانت خواری بعلاوه فراهم سازی زمینه های لازم برای ورود سرمایه به کشور ، پایه های رشد اقتصادی رو ایجاد کند . در این شرایط بطور خودکار وضعیت معیشت همگی بهبود خواهد یافت .
اقایون: حقوق کارمندان کمتر از یک میلیون و پانصد هزار تومن نیست 18 درصد این مبلغ رو با 18 درصد حقوق کارگران که 487900 است میشه مقایسه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
من كارمند رسمي آموزش و پرورش ام با 14 سال سابقه و مدرك كارشناسي ارشد حقوق ام 960 هزار تومان است!
خیلی جالبه!87 هزار تومان افزایش؟!
تورم 40 درصدی داره به مردم وارد میشه و کارفرمایان روز بروز دارای وضعیت بهتری می شوند و کارگران بیشتر ار گذشته فرو می روند
با این شرایط حتما هم میشه هر خانواد های 3 تا بچه داشته باشند!!!
شک نکین!
من مهندس کامپیوتر هستم .تو مرکز فنی حرفه ای کار می کنم باورتون میشه ماهی 320000 تومان حقوق میگیرم!!!!
تورم بالای صددرصده نه پنجاه درصد
پراید از هفت تومان شده تازه نزدیک 19 باید گفت تورم بالای 250 درصده
خدا خیرشون نده
قرار بود بیش از تورم حقوق را افزایش بدهید؟
کلا هیچی نگیم بهتره . باید صبر کنیم ببینیم اواخر اسفند معلوم میشه
حساب کنید سه سال سالی 18 درصد افزایش حقوق اما سالی 42 درصد تورم یعنی بعد از سه سال 54 درصد افزایش حقوق و 126 درصد تورم . اختلاف تورم و افزایش حقوق می شود 72 درصد . حالا حساب کنید بعد از 5 سال چی به سر این کارگران زحمت کش میاد. تازه باید جور جوانی جمعیت را هم بکشند!!!!
ماهی 350 هزارتومن میدم قسط بانک
ماهی 100 هزار تومن میدم قسط ارتودنسی
ماهی 60 هزار تومن میدم باشگاه
ماهی 50 هزار تومن میدم کلاس زبان
ماهی 70 هزار تومن کرایمه
خدایا این که از حقوقم بیشتر شد پس چی بخورم تازه ازدواجم نکردم
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
خوش به حالت :
1. مجردی و کار داری
2. پول داری بری باشگاه و کلاس زبان و دندونات رو ارتودنسی کنی
من کارفرما هستم شرکت اینترنتی دارم
15 نفر کارمند دارم
کارمندان من در مورد حق وحقوق راست می گویند
اما من چه بگویم
دارایی میروم می گویند باید نسبت به سال گذشته 15 درصد بیشتر مالیات بدهی و درآمد ملاک نیست هزینه آب وبرق وتلفن و گاز هم همین جور بالا میره
مخابرات اجازه توسعه adsl نمیده
سازمان تنظیم مقررات میگه بجز مفاد مجوز کاره دیگه ای نباید بکنید
درآمدمون ثابته حالا باید افزایش حقوق بدیم
یک راه دیگه داریم اونم اینه که یک نفر یا دونفر کم کنیم کارشون رو بین بقیه تقسیم کنیم تا بتونیم حقوق رو افزایش بدیم
نزدیک یک میلیارد تومن سرمایه زندگیم در گیر کارمه اگر تو کار بساز بفروش رفته بودم نه تعهدی به کارمند داشتم نه مالیات می دادم نه گیر تامین اجتماعی داشتم سالی هم 30-40 درصد سود خالص تو جیبم بود
شما بنده رو راهنمایی بفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
من هم شرکت دارم و حاضرم نصف قیمت بفروشم . افزایش هزینه ها در کنار کاهش درآمدها و تعهدات به پرسنل و کارفرمایان دولتی و بالاخص مشکلات دارایی و تامین اجتماعی باعث شده شب ها با قرص اعصاب بخوابم . پرسنل ناراضی .. آدمهای رشوه بگیر کارشکن فراوان و هزار تا مشکل دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
کارفرمای عزیز : 15 درصد مالیات هزینه آب برق گاز و ... هر سال افزایش پیدا میکنه میشه . قبول کاملا حق با شما ، ولی مگه کارگر مقصره ؟ چرا باور نمی کنید با این حقوق نمیشه زندگی کرد . دولت باید مشکلات شما رو حل کنه نه با افزایش ندادن حقوق کارگر
آخه به چه زبونی بگیم بااین حقوقها نمیشه زندگی کرد یه کارمند ساده دولت با هشت سال سابقه ماهی حداقل 1,200,000 تومان میگیره اما من کارگربا14 سال سابقه700,000 تومان بخدا انصاف نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
آقای یوسف عزیز،من کارمند هستم،با21 سال سابقه و فوق لیسانس، مبلغ حکم من 1200000.
افزايش 87000 تومان خيلي زياده. مجبور بشيم بريم خارج، از مسئولان مي خواهيم تجديد نظر نمايند.
با سلام و خدا قوت . بنظر می رسد : کارفرمایان محترم از وضع معیشت کارگران محترم خبر ندارند.
با سلام من تو یه شرکت پتروشیمی که به تازگی خصوصی شد کار میکنم کارمند دولت ماهی400000میلیون تومان بدون اینکه هزینه درمان مجانی هزینه غذا مجانی کلی سود سهام وغیره بعد من لیسانس ماهی 800000هزار تومان بدون هیچ چیز اضافی میگیرم با کرایه خونه ماهی300000هزار تومان کلی اقساط بعد میگن بیاین بچه دار بشین واقعا دوست داریم ولی چطور چه جای دلخوشی برا ما هست
اضافه کردن دستمزد و حقوق هیچ فایده ای ندارد چرا که پیش از اینکه دستمزدها افزایش پیدا کند . تورم بیشتر و بیشتر میشود و ارزش پول نیز کمتر خواهد شد . بهتر است حقو ق و دستمزد افزایش پیدا نکند ولی دولت متعهد شود که بصورت منطقی و تدریجی قیمتها را در مدت زمان مشخصی به سال 1390 برگرداند .
پاسخ ها
صدای دزفول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
خداییش شما از اقتصاد چیزی بلد هستی یا نه ؟
این همه شاغل آزاد با افزایش تورم دستمزدهاشون رو میبرند بالا تورم نمیشه - خونه گرون میشه تورم نمیشه - کرایه خونه صعودی میره بالا تورم نمیشه ، بعد شما میگید افزایش حقوق کارگر زحمت کش و کارمندی که اگه نیاد سر کار امور اداری راه نمیگیره اگه انجام بشه تورم میشه ؟؟؟؟
گرفتی ما رو ؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
واقعا اعتقاد داری افزایش حقوق 20 درصدی باعث تورم 220 درصدی میشه؟؟؟
تازه وقتی یه درصدی رو اعلام میکنن ، نصف اون درصد روی حقوق پایه اعمال میشه که با این افزایش قیمت سالیانه ها خدا باید به داد ملت برسه!!
دوستانی که در زمینه میزان افزایش پایه حقوق نظر میدهند باید این اصل را در نظر داشته باشند که اگر پایه حقوق بیش از حد افزایش یابد به همان نسبت نیز تعدیل نیروی انسانی در بخش خصوصی بیشتر خواهد شد. در نتیجه افرادی که دنبال حقوق بالا بودند عملا بیکار خواهند شد.
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
آقای کارفرما شما از سود خودت کم کن داداش.
چرا ملت رو می ریزی بیرون؟
همین شماها هستسن که می گین اگه حقوقو بره بالا تعدیل میشه و همه می ترسن و کمتر می برن بالا
تقسيم حقوق ماهيانه 450هزار كرايه خانه-70هزار سرويس مدرسه 80هزار مهد بچه-120هزار مدارس دولتي هيات امنايي-535هزار اقساط بانكهاخريد مايتاج خوراكي 45هزار-بهداشتي 70هزار- پوشاك 80هزار-تغذيه مدرسه بچه100هزار -كرايه جابجايي درون شهري200هزار حالا شما جمع بزنيد اين زندگي ماهيانه بخور نمير يك خانواده 4نفره درايران درضمن پدرومادر هم خرجي ندارند يعني فقط هواي آلوده بخورند
خیلی جالبه تورم 44 درصد افزایش حقوق 18 درصد . مگه کارگرها مقصر افزایش تورم هستن ؟ مگه کارها باعث تعطیلی و یا زیان دهی بنگاههای تولیدی شدن ؟ این بسته های حمایتی هم هیچ به درد نمیخوره چون 1 ماه میدن 2 ماه نمیدن کم کم هم به باد فراموشی سپرده میشه .
با افزایش 18 درصد به شرایط زیر موافقم:
1-تغییر قراردادهای موقت به دایم 2-برابر شدن مالیات پرداختی کارگران با کارمندان 3-بهره مندی کارگران از امکانات رفاهی کارمندان (سفرهای تابستانه و تسهیلات بانکی (
هادی جان کدام بسته حمایتی برای کارمندان دولت ؟!
دل خجسته ای داری برادر
آواز دهل از دور خوش است ....
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
علی جان همون که قراردادتون سی ساله هستش
حقوقهاتون درست محاسبه شده کاردونفر رو انجام نمیدین مرخصی میرن خوب نیست؟
من الان سه ساله تو این شرکت هستم دو روز رفتم مرخصی . چون مرخصی نمیدن کارفرما میدونه اگه پول مرخصی رو بده بهتره تا من نباشم
کجا کارمندان دولت دارن بالای میلیون حقوق میگیرن ما کارمند قراردادی دولتیم 550 هزار تومن دریافتی براساس قانون کار و عیدی مون هم مثل کارمند های رسمی دولت 400 هزارتومن اما در برخی کارخانه های شهر ما بعضی کارگرها بالای دو سه میلیون دریافتی دارند با رفاهیات و کارانه کامل ماهیانه اما سواد خواندن و نوشتن خیلی هاشون ندارند. درسته تبعیض در بخش کارگری و کارمندی زیاده اما همه رو نیاید با یه چوب زد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
سلام منم کارمندقرداد معینم کاملا درسته کارکردم ما شتریه و خوردنمون مرغی
افزایش 18 درصدی برای کارمندان برای تمام رده های حقوقی یکسان اعمال می شود.اما در کارگران فقط حداقل حقوق 18 درصد بقیه کمتر از 18 درصد می باشد.
کارمندان و کارگران زیر مجموعه قانون کار عیدی می گیرن شب عید دو برابر حقوقشون ولی کارمندان دولت چی!
چانه نزنید یوهو دیدید 18 درصد شد 8 درصد وضع کارگران خیلی خوبه ماهی جمعا 600000 تومن بابا خیلی کارهای میشه کرد ، دو ماه کریه خونه میشه
ترو خدا به فکر کارفرما هم باشید من به عنوان یک کارفرما واقعا نمیدونم باید چکارکنم باید از کارفرما حمایت بیشتری بشه یکی از قانون های بد کشور اینه من یه نفری را استخدام میکنم با یه قیمت توافق میکنیم اونم میگه قبوله 6 ماه کار میکنه بعد میره شکایت میکنه اداره کار هم کارفرما را بدبخت میکنه اگه کارفرما پول کافی در می آورد که از خداش بود طبق اداره کار وبیمه باشه بخدا مواد اولیه چند برابر شده به زحمت بخش خصوصی جلو میره ما هم داریم برای همین مملکت تلاش میکنیم رفتم اداره کار میگم کارگرم همه پولتشو دریافت کرده چرا شکایت کرده طرف میگه فایده نداره قانون برعکس بقیه کشورها طرف کارگره تصمیم گرفتم کارخانه را تعطیل کنم و پولشو ببرم ارمنستان اونجا مشغول بشم
خیلی خنده داره البته خنده تلخ اخه عزیز برادر چرا نمی ایید از روش پلکانی برای افزایش دستمزد استفاده کنید مثلا با این افزایش حقوقی که شما برای همه کسانی که تابع بیمه تامین اجتماعی هستند شامل میشود مثلا یک مدیر به صرف اینکه تابع سازمان بیمه تامین اجتماعی هستش و حدود 4 یا 5 میلیون در ماه حقوق میگیره ومنی که حدااقل حقوق رو دریافت می کنم باید افزایش حقوقمان با در صد ثابتی باشد واین یعنی اینکه به او جناب مدیر یک میلیون حقوق افزوده میشه ومن نوعی 87 هزار تومان واین یعنی عدالت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
توروخدا اینقد حقوق مارو زیاد نکنید آخه ما کارگرا ظرفیت پولدار شدن نداریم
در شركتي كه من كار مي كنم كارمنداني كه دو سال قبل از من استخدام شده اند كارمند دولت حساب مي شن و من مشمول قانون كار.
هر دو يك كار انجام ميدهيم. حقوق همكارم پانصد هزارتومان از من بيشتره و ماليات 10% ميده و من با حقوق كمتر وقتي پاداشي بگيرم تا 20% بابت ماليات ازش كم ميشه. عدالت يعني چي؟
چرا بايد ماليات كارگر پله كاني تا 35% اضافه بشه؟
خوبه يه عيدي به اين كارگرا ميدن كه از عيدي كارمندا بيشتره. وگرنه شما چي داشتي ايراد بگيري ديگه. برادر من در اينكه هر دو گروه كارمند و كارگر وضعشون بده هيچ شكي نيست. ولي كارمندا 80 درصدشون وضعيت خوب و قابل قبولي دارن ولي كارگرا 80 درصدشون وضعيت بسيار بد. همين كه تعطيلات تابستونه و مزاياي مربوطه مثل محل اسكان خوب و گردش و تفريح و هزينه¬هاي مربوطه بهتون داده ميشه (البته ميدونم نه به همه ولي حداقل به 80 درصدتون)، همين كه ماهيانه يا فصلي بهتون سبد كالا و ... داده ميشه، همين كه تا برف مياد يا آلودگي ميشه تعطيل ميشيد همين كه بيمه خودروتون با شرايط انجام ميشه همين كه كارتهاي استفاده از خيلي اماكن رو بهتون ميدن همين كه حقوقتون اول وقت و قبل از رسيدن به يكم هر ماه پرداخت ميشه همين كه خيلي از بانكا فقط به كارمند دولت وام ميدن و هزارتا همين ديگه ....
به نظر شما مني كه نه امنيت شغلي دارم نه حقوقم سر موقع است نه هيچ كدوم از اين مزايا بازم با شما برابري ميكنم؟؟؟ يا اينكه اون دو تا پايه حقوق كه به عنوان عيدي ميدن جبران همه چيزو ميكنه؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها