بازدید 11455

دلایل رد شدن هاشمی طبا برای کمیته المپیک

کد خبر: ۳۶۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۱ 06 January 2014
عضو کمیته 5 نفره بررسی شرایط کاندیداهای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک در مورد تایید نشدن مصطفی هاشمی طبا و احمد دنیامالی و شرایط حسین رضازاده، علیرضا دبیر و هادی ساعی توضیحاتی را ارائه کرد.

احمد ناطق نوری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا صلاحیت مصطفی هاشمی طبا، رییس سابق کمیته ملی المپیک برای شرکت در مجمع انتخاباتی جدید کمیته ملی المپیک تایید نشده است گفت: در ابتدا باید بگویم چیزی به عنوان رد صلاحیت شدن و یا تایید صلاحیت شدن نداریم بلکه بر اساس قانون، بعضی افراد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و برخی دیگر نمی‌توانند. در مورد آقای هاشمی طبا باید بگویم او به خاطر نامه‌ای که رییس فدراسیون ژیمناستیک ارسال کرده نمی‌تواند در انتخابات کمیته شرکت کند.

وی افزود: درویش‌زاده، رییس فدراسیون ژیمناستیک در نامه‌ای رسمی و کاملا قانونی از سوی فدراسیون، اعلام کرده که نامه قبلی آن فدراسیون مبنی بر معرفی آقای هاشمی طبا به عنوان نماینده فدراسیون ژیمناستیک "کان لم یکن" (ملغی) است و خودش (درویش‌زاده) می‌خواهد از سوی فدراسیون در انتخابات کمیته المپیک شرکت کند.

عضو کمیته 5 نفره بررسی شرایط کاندیداهای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک ادامه داد: امروز (دوشنبه) صبح در تماسی که با آقای هاشمی طبا داشتم گفتم که اگر این موضوع را به من می‌گفت خودم از کاندیداتوری برای هیات اجرایی منصرف می‌شدم و او را به عنوان نماینده فدراسیون معرفی می‌کردم که متاسفانه او این موضوع را به من نگفته بود.

ناطق نوری افزود: آقای هاشمی طبا اگر سرپرست یک فدراسیون هم می‌شد، می‌توانست برای انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدا شود چرا که او چندین سال رییس سازمان تربیت بدنی بوده و از آن طریق می‌توانست در انتخابات شرکت کند. هاشمی طبا چون آن سابقه را داشت، دیگر نیازی به آن 6 ماه حضور در فدراسیون ورزشی هم نداشت و آن آیین‌نامه هیات اجرایی در مورد او صدق نمی‌کرد.

احمد ناطق نوری در پاسخ به این سوال که اعلام شده حسین رضازاده، رییس فدراسیون وزنه‌برداری هم برای شرکت در انتخابات کمیته المپیک تایید نشده است گفت: چیزی در مورد شخص آقای رضازاده ندیده‌ام و پرونده‌ای هم در آن مورد وجود نداشت. اگر هم موردی بوده، در پرونده‌هایی که به عنوان پرونده‌های ابهام‌آمیز به ما ارجاع شده است، نبوده است.

عضو کمیته 5 نفره بررسی شرایط کاندیداهای شرکت در انتخابات کمیته المپیک در پاسخ به این سوال که اعلام شده علیرضا دبیر، عضو شورای اسلامی شهر تهران هم برای شرکت در انتخابات تایید نشده است گفت: در این مورد ابهامی وجود داشت که قرار شده فردا(سه‌شنبه)در جلسه هیات اجرایی، در مورد آن بحث کنیم و به نتیجه برسیم. در مورد این ابهام باید بگویم که قبل از او حمید سوریان به عنوان نماینده ورزشکاران معرفی شده بود که سوریان بین راه استعفا داد و دبیر به عنوان جایگزین او معرفی شد.

رییس فدراسیون بوکس در مورد شرایط احمد دنیامالی، عضو شورای شهر برای شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: در این مورد هم باید اول بگویم آقای دنیامالی زحمت زیادی برای ورزش کشید. به او ارادت دارم و از دوستان خوبم است اما من پرونده ثبت نام او در انتخابات کمیته ملی المپیک را ندیدم. او برای اینکه بتواند در انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت نام کند باید از سوی یکی از فدراسیون‌های ورزشی معرفی می‌شد که این مورد را برای آقای دنیامالی ندیده‌ام.

ناطق نوری در مورد ثبت نام کردن هادی ساعی دیگر عضو شورای شهر تهران و مهدی هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی در انتخابات کمیته ملی المپیک و این که آیا آن‌ها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: در این مورد همان بحث قانون مجلس شورای اسلامی به وجود می‌آید که یک اشتباه استراتژیک است. این قانون پس از چندین بار رفت و آمد، هنوز ابهاماتی دارد که قرار است فردا (سه‌شنبه) در مورد آن بحث کنیم. البته شنیده‌ام که شورای نگهبان هم این قانون را نپذیرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر